Het Kringloop topic

Wow ik vind vooral die tafel echt heel nice

2 likes

Jaaaaa ik ook, echt een goeie vondst!

1 like

Ik ben erachter gekomen dat er best wat instagramaccounts zijn die kringloopvondsten doorverkopen. Ze zien er allemaal ‘hip’ uit (qua fotobewerking) en gaan op dezelfde manier te werk. Ik vind het best jammer. Hoe meer van dit soort accounts er komen, hoe meer verkopers kringlopen langs gaan met puur het doel om in te kopen. Ja, zo blijft er weinig moois over voor andere mensen :neutral_face:

20 likes

Ja kom dit ook zoooveel tegen. Heb altijd de neiging om ze dan te dm’en maar wil niet zo zuur zijn haha.

Ik vraag me dan ook altijd af of kringlopen hier zelf wel eens iets over zeggen? Want het moet toch opvallen als iemand wekelijks langskomt.

1 like

Dit ook echt😂

4 likes

Ja, het is ook zo een leuke en makkelijke manier om geld te verdienen. Een keer per week langs alle kringlopen in de buurt en de pareltjes meenemen. Even een foto posten en het is zo verkocht… Heb al zo vaak dingen voorbij zien komen die ik zou willen. Maar iets breekbaars/groots verzenden per post is best prijzig. Vind het echt zuur om te bedenken dat diezelfde vaas in de kringloop waarschijnlijk 5 euro ofzo had gekost.

1 like

Ik kom bij een kringloop ook wekelijks en bij andere tweewekelijks, maar wel puur voor mezelf haha (koop niet altijd wat). Ik merk niet dat ze me daardoor herkennen. Ik vind het ook wel jammer maar aan de andere kant zijn er al tientallen jaren handelaren die ook langs de kringlopen gaan (vaak meteen bij opening) die bijvoorbeeld nu jaren 60 meubelen kopen en voor dubbel verkopen. Daar had m’n moeder het in m’n jeugd al over (toen al kringloopverslaafd en ik haatte dat want ik wilde geen tweedehands kleding aan), dat ze dat zo vervelend vond omdat de mooie dingen dan snel weg waren. Ik zie ook al jaren mensen op zoek naar zilver in bestekbakken of op zoek naar merkkleding om te verkopen. Ik denk dus dat het er wel een beetje bij hoort ook. Maar idd wel zuur als je iemand ziet met zakken vol kleding duidelijk voor de verkoop terwijl jij op zoek bent naar iets leuks voor jezelf. Mijn oplossing is dat ik niet naar die accounts kijk, want ik wil er toch niet kopen

2 likes

en @instantramen
Ik ken de eigenaar van een kringloop en heb ooit dit gesprek met hem gevoerd. Ik kan me de precieze inhoud van het gesprek niet herinneren, maar het staat me wel bij dat het ze echt niet interesseert wie wat opkoopt. Ook niet dat handelaren er meer winst opmaken. Het staat me bij dat de eigenaar vooral beaamde dat het eigenlijk nog best veel energie en tijd kostte, ook opslagruimte, ofwel het is eigenlijk gewoon best een intensieve klus waar je maar net zin in moet hebben. Bij deze kringloop interesseerde hun het dus helemaal niet.

1 like

Ik ga naar sommige kringloopwinkels ook soms wekelijks,iniedergeval wel zo’n 2 keer per maand.En ze herkennen me ook haha,maar ik koop puur voor mijzelf en ben echt op zoek naar speciale dingen.Kreeg laatst al tips van een medewerker voor nog meer leuke kringloopwinkels omdat ze zag dat ik altijd wel heel specifiek kijk en koop en dat ze dat heel leuk vond om te zien.Denk dus ook niet dat het de kringloopwinkels zelf iets uitmaakt.En sommige dingen spaar ik ook (zoals vintage designer kleding) en dan maak ik ook wel eens gebruik van zulke accounts op Instagram.
Een oud klasgenoot die eerder bij een landelijke keten werkte zij dat ze ook heel veel spullen meteen naar de stort brengen omdat het niet meer te verkopen is en dat ze dat ook veel geld kost.Denk dat je dat soort dingen niet kunt tegenhouden eigenlijk.Ik koop er gewoon niet en blijf gewoon zoeken naar mijn eigen pareltjes!

3 likes

Ik zie dat soort instagram accounts ook wel eens en wilde er toevallig vandaag iets over vragen.
Het viel me op dat de prijzen soms best wel laag zijn (maar dat is alleen maar goed), maar vaak zulke rare bedragen? Bv 7,22 of 2,38.
Weet iemand toevallig waarom dat is?
Ik vroeg me af of ze een standaard formule voor hun winstmarge hebben, maar dan nog vind ik het raar!
Heb er nog nooit iets gekocht trouwens maar vinr het vaak wel leuk om de foto’s te bekijken

1 like

Wat voor dingen dan? Ben wel benieuwd nu haha

Ik vind dat eigenlijk geen slecht idee. Want er zijn ook mensen die het moeilijk vinden om iets leuks te vinden in een kringloop of misschien juist opzoek zijn naar bijv een vintage levis. En dan via jou dan makkelijker zoiets vinden.

2 likes

True ik ben meer een scanner in de winkel haha. Zo van bleeeeeeeep… “Hey panter print !”

2 likes

Dat is nog het ergste: als je iets ziet en het niet meeneemt en het de volgende keer er niet meer is :broken_heart:
Of dat ik ooit een super mooie wollen blazer met pied de poule had gekocht voor €1,50 en hem een paar jaar later weer naar de kringloop had gebracht.En waar ben ik nu dus al 100 jaar naar op zoek? Juist.Zo’n blazer.En never dat ik meer zo’n mooie ga vinden gvd.

1 like

Of die ene Givenchy blazer voor maar €25 waar ik over twijfelde.Kan nog boos worden op mezelf dat ik hem niet heb meegenomen,zo dom.

2 likes

Dat is nu dus ook mijn nieuwe credo,echt zo’n spijt van.Gaat me echt niet nog een keer gebeuren.

1 like

Denk dat ik door alle reacties wel van mening veranderd ben haha, al helemaal als kringloopwerknemers het zelf helemaal geen probleem vinden. Is inderdaad denk ik niet te voorkomen en inherent aan 't systeem.

2 likes

Ik was vandaag bij zo’n leuke kringloop, of eigenlijk meer een brocante. Tip voor iedereen uit Noord-Holland: brocante verkoop Zaandam. In de weekenden open. Het is een mega hal met heel veel mooie spullen.

4 likes

Deze 2 lampjes.
Die witte is helaas stuk en weer gelijmd, dat zag ik niet in de winkel.
Maar dat blauwe lampje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

14 likes

Leuk leuk nu al zin om te gaan! Ga maar eens volgend weekend kijken .

1 like