Het Kringloop topic

Ik kijk vooral naar
Vazen en potten
Mandjes
Salontafels
Krukjes voor planten
Boeken
Kleding
Lijsten / frames

1 like

ik zoek altijd naar:

• dvd’s (harry potter (nu eindelijk compleet dus vanaf nu niet meer) en tim burton en series)
  • fotolijstjes om borduurwerkjes in te doen
  • snes spellen (nog nooit gevonden haha)
  • furby’s
  • puzzels van 1000 stukjes en dan geen landschappen maar disney, jan van haasteren etc
  • leuke spellen (rummikub, scrabble)
  • analoge fotocamera’s (dit blijkt een plaatselijke kringloop dus via marktplaats te doen, vandaar dat ik ze nooit vond)
  • bloempotten
  • borduurspullen of andere knutselspullen
  • lampen

En ga altijd alle boeken en kleding ook wel even langs. Qua boeken heb ik een hele waslijst in mijn hoofd van wat ik nog zoek.
Wat ik vooral oversla is de afdeling met oud-ijzer-huis-tuin-en-keuken (de oude wasbakken, kapotte platenspelers, babybedjes en tuinstoelen afdeling zeg maar) en de gordijnen.

2 likes

Boeken
Servies en dan vooral limited edition Disneymokken
Kleding, maar ik kan nooit wat leuks vinden :sweat_smile:

1 like

Lp’s het liefst!!

En boeken

2 likes

Vind je wel eens leuke lp’s in de kringloop? Ik wil misschien een platenspeler aanschaffen maar het gehalte BZN, mannenkoren en Rob de Nijs is hier nogal hoog, er ligt nooit wat leuks tussen :o (tenzij je van BZN, mannenkoren en Rob de Nijs houdt maar ik persoonlijk niet). Is het een kwestie van geluk hebben, een juiste zoekmethode, heel vaak gaan kijken of wat?

Hahahhaha nee dat is zeker niet mijn genre. Ik hou van motown, soul, jazz. En kost idd wat moeite om Ze op te sporen maar 80% van mijn collectie is tweedehands, ook marktplaats en vinyl verkoop markten

1 like
  • vazen en servies, heb er echt een zwak voor (lekker ouderwets servies vind ik leuk om te combineren met wat moderners)
  • bloempotten sowieso
  • rieten manden
  • lijsten
  • literatuur
  • keukenspullen die je misschien wat minder vaak gebruikt
1 like

Bij ons liggen er meestal schlagers/Duitstalige meuk. Jammer.

Ik zoek altijd naar bloempotten. En verder naar roze glaswerk (schalen het liefst), aquarel schilderijen met bloemen in de hoofdrol, droogbloemen schilderijtjes. Kattenbeeldje en beeldjes van vogels en zwanen. Alles in het koper/messing/brons zoals kandelaren en beeldjes. En als het kan meubels zoals kasten. En ook lampen. En ja, eigenlijk alles wat een woonaccessoire en in mijn smaak is :joy:

3 likes

Oh wauw nee dat is geen zooi! Gave vondst zeg!

1 like

Ik woon ook in de buurt en kom daar graag dus vroeg me af of het nu erg druk was daar? Anders ga ik aankomende week ook weer even langs.

Er zitten trouwens 4 kringlopen maar eentje is alleen maar open op rare tijden.

Kringloop Tol in Egmond is trouwens ook een aanrader!

2 likes

Ik zoek vaak naar vloerkleden (hoop echt nog zo’n mooie marokkaanse te vinden), plaids, lampen, kleding, spiegels, rotan spul en wollen babykleding.

En misschien een tip want ik ben altijd overweldigd door alle spullen en weet direct niet meer wat ik zocht haha :joy: ik maak een lijstje op mn telefoon met dingen die ik zoek. Dan kan ik dat er even bijpakken en gerichter zoeken. Werkt vet goed!

Mn laatste kringloopvondst is deze lamp (en die stofjes waren stuk voor stuk leuke rokken, een met olifantjes omg, maar allemaal te groot :cold_sweat:)

Dit is mn zoeklijstje

11 likes

Mja er was best wel wat volk, vooral in Rataplan. Niet echt druk, maar na mij stonden er bijvoorbeeld 4 mensen in de rij en er waren 3 pashokjes bezet. Maar was ook vrijdag natuurlijk dus misschien is het op maandag of dinsdag rustiger?
En Egmond wil ik dan volgende week heen :wink:

Noppes in Gouda heeft veel meubels!

Ik ben ook maar eens een keer naar de kringloop gegaan. Hieronder buit voor 16 euro. Kolonisten in Catan zit nog nieuw in de verpakking. ^^

46 likes

Ik heb gisteren dit bloempotje gekocht en een bruine fles/decoratie-achting iets

37 likes

Kijk meestal voor:

• Puzzels 1000 stuks (voorkeur Van Haasteren/Disney
  • Boeken (voorkeur thriller o.a. Suzanne Vermeer en Esther Verhoef)
  • Kookboeken
  • Bordspellen
  • Armbanden
  • Woonaccesoires
  • Kleding/schoenen (als ik zin heb)

Vaak als ik wat specifiek nodig heb, zet ik het op een lijstje in mijn mobiel.

Vaak maak ik elke week wel even een rondje in de plaatselijke kringloop, helaas kon dat nu niet door de corona maatregelen. Inmiddels zijn ze weer open maar dan moet je wel een afspraak maken.

Ga waarschijnlijk morgen met mijn vader, even langs wat kringlopen. Zin in!
Als ik wat leuks score zal ik het hier laten weten.

3 likes

Toffe vondst!

Nu heb ik ook helemaal zin om weer eens te gaan neuzen in de kringloop. Ondertussen alweer een maand of 3 geleden…

Mijn lijstje:

• Boeken (met name simpele chicklit)
  • Speelgoed en puzzels voor m’n zoon
  • Bordspellen
  • alle soorten woonaccessoires :grin:
2 likes

buit

14 likes

Voor 3,50, nieuw in hele oude verpakking.

61 likes