Kroonluchter, marktplaats voor maar 10 euro!
Oh prachtig! Ik kijk tegenwoordig bij kringloopwinkels ook altijd of ze oude Ravensburger legpuzzels hebben uit de jaren '70. Maar hoop dat ik ook nog eens zo’n pareltje als die van jou tegen kom!
Oh jongens ik kan maandag weer speuren bij de kringloop. Zin in
Ooh die had ik vroeger ook!
Haaaaa wat cool ik heb een paar maanden geleden deze gescoord, ook voor een euro!
Laf de zaaglijntjes
Ik heb vandaag een keukentrap gekocht in een kringloop. Moest echt oppassen om niet al die kopjes en vazen in de winkel om te stoten en was even vergeten dat ik nog een stuk moest fietsen. Maar het is gelukt!
Ik ging vandaag voor het eerst sinds tijden weer naar de kringloop. De echt leuke kringlopen in de buurt zijn dicht, dus ik besloot naar een kringloop te gaan waar ik eigenlijk nooit slaag, maar ik heb zulke leuke dingen gevonden.
- De vaas was nog helemaal nieuw en kostte €2,50. Hij staat nu te pronken op de eettafel met een bos bloemen erin.
- De twee kopjes komen uit een café in Oostenrijk waar we weleens wat drinken gaan als we op wintersport zijn. Je mag je koffiekopje daar meenemen naar huis. Ik vond het zo’n leuke vondst. Een van de kopjes gaf ik aan mijn zus en zwager omdat zij daar ook graag komen. Ze kostten €0,50 per stuk.
- Het fotolijstje kostte maar €0,40 en is echt van mooi, dik hout. Ik wil een echo inlijsten en op de kamer van onze dochter zetten/hangen.
Super leuk! Maar ik ben echt heel erg benieuwd wat voor een verdienmodel dat café heeft, als iedereen maar steeds zijn kopjes mee neemt haha?
Goede vraag! Ik heb het even opgezocht en je krijgt de mok mee als je een drankje + taart bestelt. Ik denk ook niet dat de productiekosten van zo’n kopje heel hoog zijn en ik kan me voorstellen dat vaste gasten niet iedere keer een kopje mee naar huis nemen.
Wat zijn dingen waar jij altijd naar uitkijkt wanneer je in een kringloopwinkel bent? Ik heb zelf altijd een soort vast lijstje in m’n hoofd haha:
- mooie emaille dingen;
- puzzels (bij voorkeur oude ravensburger puzzels);
- spelletjes (bordspellen/kaartspellen/dobbelspellen);
- nieuwe thrillers;
- kookboeken;
- kruk/plantenstandaard om planten op te kunnen zetten.
Oh jongens, ik was vanmorgen in Alkmaar en daar zitten dus drie kringloopwinkels in één straat. Loodz15 (ofzoiets) is klein met vooral ouwe troep, maar Rataplan en Kringloopwinkel Alkmaar zijn echt top! Vooral Rataplan, echt zo groot en zo veel keus!
Ik zal zo ff wat meer foto’s maken maar alvast 2 briljante vondsten:
En dit bed heb ik met pijn in mijn hart laten staan want mijn dochter is nog te klein, maar kijk dan!
Ik kijk zelf altijd voor
- vazen
- bloempotten voor buiten
- speelgoed
- Agatha Christie boeken
- kinderkleding
Amerikaanse/ engels literatuur
Curiosa (echt van alles)
Keukengerei
Wissellijsten
Kleine meubeltjes
Lappen stof
Naaigerei/ fournituren
Breigaren
Naaipatronen
Houten speelgoed
Kinderkleertjes
Leren schoenen
Winterjassen
Sjaaltjes
Mandjes/bakjes
Schaaltjes
Haha ik lijk wel een hoarder als ik dit lijstje zo zie.
Om de pijn in je hart te verzachten: dat is ‘gewoon’ het meegroeibed Minnen van IKEA. Op marktplaats vaak gratis of voor weinig te vinden. Mijn dochter slaapt er sinds haar tweede verjaardag in! Kan verlengd worden van 1.30 naar 1.60 naar 2 meter.
Maakt het misschien minder bijzonder, sorry!
Hahahahaha ik ga stuk! Ok nou lekkere mainstream smaak heb ik
Nee ik snap het wel want het is echt best een goede namaak van zo’n antiek gietijzeren bed!
Ik kijk altijd bij de keukenspullen, in het bijzonder voor leuke kleine dienbladen, bij de spelletjes, de boeken en de knutselspullen voor bijv lettertangen, stempels en dat soort dingen.
Nou ik heb nu helemaal zin gekregen om ook even naar buiten te gaan en te kringlopen, dus ik ga zo eventjes naar 2 verschillende kringlopen!
Oh leuk! Ik hou van zulke lijstjes. Ik vraag ook altijd eerst aan degene met wie ik ga of we ook een missie hebben die dag
Ik kijk uit naar:
- kampeerspullen zoals: mepal servies, bestek, stoeltjes, handige pannen, koelbox, etc. (We mochten vorig jaar dat van m’n moeder lenen, maar m’n vriend en ik willen onze eigen spullen bij elkaar sparen.)
- kookboeken
- krukjes/tafels/plantenstandaarden
- glazen/mokken
- discoballen
Ik kijk ook naar de kleding, maar daar moet ik wel echt zin in hebben. Ik heb niet altijd zin in zoeken en passen, die andere dingen die ik noemde zijn lekker overzichtelijk.