Het Kringloop topic

Naw :kissing_heart: Doet me goed want ik kan eeuwig twijfelen.

Vandaag dit topic ontdekt en helemaal gelezen (why?) en heb nu ZO veel zin om naar de Ikea te gaan en allemaal nieuwe dingen te kopen voor in m’n kamer :tired_face:

Edit: Huhh?? Ik zat echt uren in het Ikea-topic en heb toen blijkbaar per ongeluk op dit topic geklikt en dit gecomment :joy: Typisch weer. Heb overigens ook zin om naar de kringloop te gaan maar dat terzijde

8 likes

Dat is nou juist wat we hier nauwelijks doen! Thrifting all the way!

2 likes

Ik zag op Facebook dat de kringloop hier vanaf vandaag de kerstcollectie heeft. Dat is echt m’n lievelings tijd van het jaar, vooral op de kledingafdeling. Glitters, pailletten, fluweel, kant :smirk: Ik ga vanmiddag even kijken.

1 like

Ik ben vrijdag naar de ‘opening’ van de kerstcollectie geweest en man man man, wat een drama. Schreeuwende mannen met tassen vol, duwen, schelden, het leek verdorie wel de uitverkoop bij V&D.
Vervolgens nog 3 kwartier!!! in de rij moeten staan. Als ik jou was zou ik een dagje wachten

2 likes

Ik ben toch geweest, haha. De kringloop is voor mij op loopafstand en ik was erg nieuwsgierig.

Het kerstaanbod viel me een beetje tegen. Wellicht komt er later nog meer. Ik zag dat vanaf volgende week maandag de kerstkleding komt. Ah yeah! Ga ik dan weer heen :stuck_out_tongue:

Dit heb ik gekocht:

De losse kerstballen waren 15 cent per stuk. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, maar mijn eksterogen konden dit niet laten liggen. Misschien doe ik ze onder een stolp, hang ik ze tussen m’n planten of aan m’n lamp voor een leuk effect. Ik weet het nog niet.

12 likes

ik zoek dit bij de kringloop maar kan niet slagen :frowning:

5 likes

Dat kastje? Veel van dit soort kastjes zijn wel design dus die zal je niet zo snel in de kringloop vinden. Moet je wel echt geluk hebben. Denk dat je op marktplaats meer kans maakt.

1 like

Ik weet dat ze in Groningen bij TimTom regelmatig zulke kastjes hebben. Wel wat duurder dan normale kringloopprijzen.

Ikzelf heb eens een dressoir in die stijl gekocht (voor maar €20) en ben hem nu aan het opknappen. Hij was wit geschilderd en er blijkt een hele mooie kleur hout onder te zitten. Het is echt een pens vol werk, maar wordt wel mooi.

2 likes

Ja er zijn meer (vintage) winkels die ze idd verkopen maar naar mijn mening echt de hoofdprijs vragen en hoop eigenlijk een parel te vinden op mp of kringloop

Ja als iets een trend is word het heel moeilijk om een parel ervan te vinden voor een prikkie :joy: soms staan er wel mooie voor een kleinere prijs op marktplaats of bij vintage winkeltjes door een beschadiging ofzo, dat vind ik zelf altijd wel chill. Ik heb zo’n kastje met van die kringen (van glazen) bovenop en heb er daardoor niet zo veel voor hoeven betalen, terwijl je van die kringen vrij weinig ziet als je eenmaal je decoratie enzo erop hebt staan.

Maar als je engelen geduld hebt dan kan je idd in kringlopen blijven speuren haha. Is wel het leukst als je dan een parel vind…

1 like

Dit ziet er echt zo leuk uit! Hier zijn dat soort kasten ook niet echt te vinden meer in vintage winkels voor veel te veel geld

1 like

Ik zocht ook zoiets (niet gelukt), maar dit is inderdaad hip, dus kringlopen verkopen het voor de hoofdprijs, of verkopen ze direct door aan een handelaar die er nog veel meer voor gaat vragen.
Pakhuis Noord en Zukini Woonloods hebben wel regelmatig dit soort dingen, maar daar betaal je dan ook wel minstens €300 voor.

1 like

Ik weet niet waar je woont, maar ik zou als tip geven om bij de kringloop in een niet al te grote stad te kijken. Niet dat je dan per se gelijk slaagt, maar in mijn ervaring vind je daar mooiere dingen en ook nog eens tegen betere prijzen dan in een grote stad. Hier in Den Haag is bijna alles overpriced en vaak niet in goede conditie, terwijl ik in Zuid-Limburg vaak veel betere spullen vind die dan ook nog goedkoper zijn.

2 likes

Ik heb drie meubels in deze stijl… een dressoir, een klein kastje en een kaptafel. Twee via Marktplaats en eentje bij een vintagewinkeltje in Breda, maar zie net dat die niet meer bestaat.

Ik denk dat je online de meeste kans maakt. Ik kom dit in kringloopwinkels nooit tegen. Wel al drie van dit soort tafeltjes gescoord bij verschillende winkels :sweat_smile:

3 likes

Kijk eens op facebook marketplace! Ik was al weeeeken op zoek naar zo’n rieten stoel die nu ook weer helemaal in is. In de kringlopen en op marktplaats ook de hoofdprijs (makkelijk 120 - 160 euro) en vond er een op facebook marketplace voor 30 euro, die nog helemaal gaaf was.

1 like

Yes daar zit ik elke dag als een ekster op hahaha.

1 like

Aankomende week gaat het filiaal van Rataplan in omg. Rotterdam opnieuw open nadat het verloren was gegaan in een brand, er zal wel een feestelijke opening zijn vermoed ik :confetti_ball:

5 likes

Het is dat ik zelf nog geen kinderen heb want anders had ik deze sowieso meegenomen :heart_eyes:

9 likes

Love kringloopwinkels! Hier een paar van mijn aankopen. Heb er ook veel kleding en prullaria vandaan.

Mijn mooie buffetkast! Laatst bij een kringloopwinkel in Zoetermeer gevonden.

2 nachtkastjes van deze, bij dezelfde kringloopwinkel vandaan

Olifantentafeltje, ook bij die kringloopwinkel vandaan! Deze wil ik wel gaan opknappen. Voor deze 4 mooie spullen samen €100,00 betaald!

64 likes