O wowww zoveel tips! Echt superbedankt voor het meedenken. Hier kan ik iets mee! De dierenarts had echt nul tips.
Ze zijn allebei gecastreerd. Ik heb meteen de kooi op de bak gezet met een dekentje eroverheen. Nu zit er ook een trapje voor de ingang, al denk ik niet dat de hoogte een probleem is. Hij springt overal op en af. Hij is echt het lenigst en actiefst van de twee. Maar misschien is het met hoge nood toch lastig. Hij zit dus ook wel op de wc (om te eten), hij plast er alleen zelden. Voor de zekerheid kan ik andere bodembedekking proberen. Nu ik erover nadenk: hij plast vaak op een kussen, dus niet op het tapijt. Daar sproeit hij. Het zou dus goed kunnen dat hij op iets zachts wil plassen.
Wat bedoel je met de plasbak half om half? En wat is een goede bodembedekking voor in de kooi? Nu ligt er een deurmat. Met daarop dus de wc. Is het wel handig om de wc (uiteindelijk) in de kooi te zetten?
Het klinkt wel logisch dat hij een veilig holletje wil. Op zich staan er wel een paar huisjes in de kamer maar misschien zijn die te klein of anderszins niet naar zijn smaak. Daar zit hij alleen bovenop.
Hahaha koelkastmoeder Heerlijk. Meer dan dat ben ik inderdaad niet voor hem. Daarover gesproken: hij is een enorme vreetzak, maar omdat hij kleiner is dan de voedster mag hij minder brokjes. De voedster is juist niet zo geïnteresseerd in de brokjes en ploft al languit naast de voerbak voordat ze haar portie op heeft. Nu stop ik haar op een later moment haar brokjes toe, maar dat is echt een crime want zodra hij dat ruikt staat ie er met zijn neus bovenop. Is er een handiger/rekaxter manier om ze hun eigen portie te geven?
Nogmaals bedankt voor je hulp!
Op dit moment zit meneer lekker hooi te eten in zijn kooi, terwijl mevrouw de kooi probeert te slopen🤭