Het knaagdierentopic

Jazeker, ik heb er 2 die op dit moment helemaal over elkaar heen slapen. En een berichtje sturen
mag altijd!

1 like

Gisteren Izzy toch naar de Konijnenherberg gebracht om te laten koppelen. Uiteindelijk toch heel blij met deze keuze aangezien zij Izzy kent en weet wat voor karakter zij heeft en wat dus het beste bij haar past. Vond het wel heel lastig in het begin om me ‘open te stellen’ voor andere konijnen. Was toch stiekem een beetje op zoek naar een tweede Dexter, maarja dat zijn ze natuurlijk allemaal niet dus in eerste instantie had ik dus ook geen feeling bij een konijn haha. Uiteindelijk ben ik toch wel een beetje verliefd geworden op twee konijnen. Maar we gaan het zien waar Izzy mee thuis komt! Voelt wel heel wisselend, van nieuwsgierigheid en ongeduld naar een schuldgevoel omdat ik uitkijk naar een nieuw konijn. Het is allemaal wat!

4 likes

Sorry voor de spam haha maar ik vind het fijn om hier even van me af te praten!
Izzy afgelopen week dus naar de Konijnenherberg gebracht en ze heeft Xavi mee terug genomen :heart:
Mooi verhaal weer. Xavi was onze eerste keus, maar Lonneke dempte onze hoop al aangezien Xavi heel lastig te koppelen was. Al 8 pogingen gedaan ofzo, maar nooit gelukt. De eerste poging heeft ze Izzy en Xavi toch bij elkaar gezet en het was gelijk raak! Izzy heeft dan toch iets met lastige konijntjes haha.
Hij is nu 5 maandjes en al heerlijk nieuwsgierig. Ging gelijk de boel verkennen en zodra je met eten komt komt hij aan gerend. Zodra er ook maar iets rondom de ren staat komt hij ook gelijk snuffelen dus dat komt wel goed!

18 likes

Ooo wat een geweldig nieuws zeg, ik word er helemaal blij van! Hopelijk gaan ze nog een fijne tijd tegemoet samen :heart:

Edit: ik vind het trouwens ook heel goed van je dat je direct een maatje hebt gezocht… Mijn konijn is denk ik twee weekjes voor de jouwe overleden en ik kan me nog niet over de rouw heenzetten en overgaan tot een maatje voor mijn achtergebleven konijn. Ontzettend egoïstisch natuurlijk, ik denk dat je me hebt geïnspireerd toch te gaan koppelen :slight_smile:

Ik snap jouw gevoel ook heel goed hoor! Hier wisselt het gevoel ook tussen blijdschap en schuldgevoel, alsof ik Dexter opeens vervangen heb. Izzy was ook echt niet gelukkig alleen, dat heeft ook wel meegespeeld. Weet niet hoe dat bij jouw konijntje zit.

Ik heb ook maar gewoon in mijn achterhoofd gehouden dat konijntjes bij ons echt wel een goede plek hebben en dat we dat een nieuw konijntje ook gunnen. Ondanks dat ze het bij de Konijnenherberg echt niet slecht hebben, is samen toch altijd beter dan alleen.

Veel sterkte nog :heart: Het blijft rot. Laat je het weten als je toch gaat koppelen? Ben benieuwd wat eruit komt!

@Amoruccio super fijn! Wat een mooi verhaal :smiling_face_with_three_hearts:

@inezweski Lief je berichtje! Altijd fijn om dat toch ook van buitenaf te horen.

Hier stond ze ook al in de startblokken om ze elkaar weer gelijk uit elkaar te trekken maar volgens haar eigen woorden heeft ze ze met twee vingers in haar neus gekoppeld haha.

Oh, wat prachtig :house_with_garden: Leuk, hè, om je creativiteit lekker de vrije loop te laten. Hoelang voor alles weer tot één grote potpourri geknaagd en gegraven was?

Al die verschillende zakjes voer bij Whoopie rodent zijn zó verleidelijk om te bestellen bij je bedding…

het erge is dat ik dus in mn kast allemaal zakjes en bakjes heb met gedroogde insecten en allemaal soorten voedsel en in de vriezer liggen ook nog zakken met hamstervoer :flushed: :flushed:

1 like

Mijn konijn heeft blaasstenen :sob: ze kunnen dat opereren maar dat wordt een grote operatie waar ze lang van moet herstellen en ik weet niet of ze het aan kan. Er is ook een mogelijkheid dat ze ze zelf uit plast maar dat weet je nooit. Iemand ervaring mee?

Let er goed op dat er geen maden/wormpjes in komen. Ik had laatst bij de Intratuin een soort samengeperste ‘koekjes’ gekocht van kruiden etc (puur natuur) en direct goed afgesloten in een bakje. 4 Weken niet opengedaan, vervolgens wel weer en ik zag 2 kleine wormpjes er in… Gelijk weggegooid, jak!

Dankjewel :heart:

Ze heeft echt twee stenen en wilde ook niet meer eten en drinken. Ze krijgt nu een spoed operatie. Ik ben ontroostbaar

1 like

Pff wat eng en spannend, duim heel hard mee dat het goed gaat :heart:

Oh wat spannend. Sterkte met wachten.

Ben ik de enige die een hamster heeft die overdag gewoon wakker is? Pom is gerust midden op de dag wakker en klaar voor aandacht. En savonds komt ze nu ook al voor achten.

Oh geloof me… Ben net een gigantische plaag aan het bestrijden :sob::sob: hoop er nu vanaf te zijn na een half jaar, ik vries voer altijd eerst in!

1 like

Oh gatver! Invriezen is wel een goed idee!

Ze heeft het heel goed gedaan. Ze had drie stenen uiteindelijk en ook een ontstoken blaas en rondom zaten flinke bloeduitstortingen van het persen. We hadden niet langer meer moeten wachten dus. Nu zijn we 24/7 bij haar en is het zo zielig. Ze schreeuwt moord en brand bij het dwang voeren. Sinds vanavond begint ze weer een beetje zelf te eten en te drinken. We zijn helemaal gesloopt (ik ben chronisch ziek dus ga mega over m’n grenzen heen maar alles voor t beestje) maar ik begin langzaam weer hoop te krijgen. M’n arme schatje :heart:

Met een spuitje in dr bekkie, critical care dus is gewoon lekker haha! We wikkelen dr in een handdoek en zorgen dat we haar wond niet aanraken (ook niet met tillen) en dan eentje vasthouden op t keuken blad en eentje eten geven… maar ze is best een pittige tante, in t ziekenhuis hadden ze er ook moeite mee.

Heb dr net voor het eerst koriander gegeven op jouw aanraden en ze heeft zowaar 5 takjes op!

Ze moet nu ook 10 dagen ‘benchrust’ dus we hebben de oude kooi van zolder gehaald maar ze is een huiskonijn en echt niet amused met dr nieuwe plek ook. Gerum

Konijnencrack :joy:, ik ga stuk. Goede dwangvoeding tips trouwens, is hier ook altijd een gevecht dus ik ga dit onthouden.

@Mazikeen fijn dat de operatie goed is gegaan en ze wel iets eet. Beterschap! :four_leaf_clover:

2 likes

Wow super goeie tips thanks!! Nu wil natuurlijk het toeval dat ze precies rond de tijdstip van jouw post weer zelf ging eten. Steeds ietsje meer!

Vanochtend had ze zelfs weer goeie keuteltjes en at ze echt al redelijk (maar alleen uit de hand en hooi). Wij vinden 10 dagen ook erg veel. Ze mag er nu overdag een paar uur uit als ze goed gegeten heeft. Maar buiten de kooi eet ze minder goed omdat het daar niet overal ligt.

Ze miste elkaar ook zo :heart:

5 likes