Mijn zegen heb je. T konijn he. Niet mijn Pom.
Ah thanks! Dan ga ik maar voor de vlambloem, ze komen alleen buiten als het 15+ graden is en zelfs dan niet 24/7, dus dat moet goed gaan lijkt me. Maar hou het sowieso in de gaten. De echinacea vind ik niet zo leuk staan in de tuin helaas, zijn alle type rozen veilig? Kan er nog even naar kijken. Vlinderstruik heb ik al en daar knabbelen ze inderdaad lekker aan!
Weet je toevallig zo hoe het zit met de Campanula? Want als ik op deze site afga moet dat dus kunnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnvriendelijke-tuin moet dat veilig zijn. Net als de struikmargriet, saxifraga en vergeet me nietjes, vind ik ook wel leuk namelijk.
Dankje! ‘Gaan ze niet dood aan’ klinkt alsnog niet erg geruststellend haha , ben in staat onze plantenbak maar leeg te laten. Ze lopen los dus kunnen er in springen (hij is redelijk groot, ze rennen en graven er nu voornamelijk in) en wil graag iets dat echt 100% veilig is en mooie bloemetjes heeft zoals bijv. die campanula… denk er nog wel even over na.
@Maestoso heb je je baby al?
@inezweski heb jij een linkje waarin makkelijk uitgelegd staat dat 1 konijn zielig is. Die vriendin gooit t erop dat ik geen makkelijk mens ben.
Hier bijvoorbeeld: Dierenbescherming
Als ze de dierenbescherming niet gelooft weet ik het ook niet meer. In de afbeelding eronder staat ook dat een konijn minimaal 1 vriendje nodig heeft.
Je vroeg het niet aan mij, maar hier staat het wel goed uitgelegd: Een konijn hoort niet alleen te zijn – De Konijnenherberg. Hier staat ook nog wat over de huisvesting: Huisvesting van een konijn – De Konijnenherberg.
Nou ik ga echt een cursus vriendschap beeindigen doen. Want had al een screenshot gestuurd en later die dierenbescherminglink van @Virago maar ze leest t denk ik niet eens.
En ik ben een moeilijk mens. Kijk ik heb vroeger ook wel een konijn alleen gehad maar ik was kind en wist niet beter. Net als dat mn hamster vroeger een kleinere kooi had. En nu best belachelijk grote kooi.
Heb zelf ook al sinds ik kind ben konijnen gehad, achteraf ook niet zoals het zou moeten (tot zelfs een paar jaar geleden). Te kleine kooien, alleen, maatje van hetzelfde geslacht met de doodvechten tot gevolg of dat ik ze van elkaar moest scheiden en ze allebei apart zaten. Allemaal door slecht advies van de dierenwinkel. Had graag gehad dat iemand me toen had aangesproken maarja. Kan me er nog steeds super schuldig om voelen . Je hebt het in ieder geval geprobeerd, hopelijk doet ze er uit eindelijk alsnog wat mee. En anders gewoon stiekem meenemen als je een keer op bezoek gaat .
Aaah wat een dotje
Ja ben echt helemaal in de wolken. Ze is nu 5,5 week oud en zó makkelijk al. Ze heeft ook de hele rit zitten snacken naar huis loool
Ah ben zo blij voor je! En foto’s zijn welkom hier.
Ik heb dit ook gedaan vroeger en voel me er ook nog steeds schuldig over. Er is tegenwoordig zoveel informatie te vinden over het houden van konijnen. Ik neem het mensen echt kwalijk als ze nu vooraf niet inlezen over de basics.
Ik heb twee konijnen en ze zijn zoooo lief samen. Ook beduidend veel blijer dan mijn konijnen van vroeger. Zou willen dat ik dat aan iedereen kon laten zien, dan haal je het echt niet meer in je hoofd om een konijn in z’n eentje in een mini hokje te houden.
Jij hebt je best gedaan in ieder geval @Whoopdidoo, echt frustrerend dat ze direct zo in de verdediging schiet
Droppies , ben het verder 100% met je eens!
Ah wat een droppies! Het lijkt zo echt alsof je geweldig woont met die schaapjes ook erbij.
Ik wil graag een nieuwe kooi aanschaffen voor m’n dwerghamster en vroeg me af of iemand misschien bekend is met het Ferplast karat hok! Gaat om deze:
Als ik een tip mag geven, ik zou kijken naar een aquarium of terrarium, zeker voor die prijs! Hamsters zien geen diepte, waardoor die kleine plateau’s eigenlijk onnodig en een beetje gevaarlijk zijn, ze houden veel meer van graven en rondsjouwen over de bodem
Het zal echt wel zo zijn dat hamsters geen diepte zien. Maar ze weten echt wel t einde van zo’n plateautje. Of de tafel bv. Als mensen zoiets zeggen vind t ik t altijd net alsof ze bedoelen dat die beestjes random ergens van afpleuren en dat is gewoon echt niet zo. Verder ben ik t wel mee eens dat een aquarium ofzo beter zou zijn. Bodemafmeting is belangrijk, hoogte doet er eigenlijk niet zoveel toe. Tenzij je een gekkie krijgt die zich steeds van boven naar beneden laat pleuren…
Hoe is t met je baby? Is ze al een beetje gewend?