Ohhh wat een knapperd
Ze ziet er heel knuffelbaar uit
Ah wat leuk! Niet echt een uk vergeleken met dwergjes!
Pom houdt echt van me. Laatst riep mn moeder dr en ze kwam niet. Vervolgens gaat mn moeder op de bank zitten en dan kijk je zo dr huisje in en ze zat gewoon in t huisje bij mij komt ze dan altijd. Is niet dr slaaphuisje maar dr boven chill huisje. En eetkamer. Al moet ik zeggen dat als ze zit ze eten ze sowieso niet graag komt
Ben zo verliefd op Pom, vind haar echt een knapperd, die vacht, die oortjes aaa
@DikkeKip ja omg ze is mooi he, ik ben zo verliefd, ze lijkt me ook heel knuffelbaar!
Och, die vingertjes! Zo schattig!
Wat een pareltje! Ze ziet er tevreden uit met haar hapješ
Ik wil onze tuin graag aankleden met mooie bloemen. Vond online ergens een lijst dat de Campanula veilig zou zijn voor konijnen, maar op een andere lijst staat weer dat āie giftig is. Ga geen risico nemen dus zoek wat anders wat wel leuke bloemetjes heeft maar dus niet giftig is. Hebben jullie tips? Vind wit, roze of paars wel leuk. Zit nu te kijken naar Vlijtige Liesjes maar hiervan staat ook niet duidelijk dat ze wel of niet giftig zijn.
Pff een vriendin heeft een konijn genomen. Ze had al een kat. Nu gaat t niet samen. En voor mn gevoel heeft ze kleine kooi, 120x58. Terwijl mijn minidwerg van nu 39 gram (ze wordt dikš±) in een kooi van 100x50 zit. Dus een heel konijn in een iets grotere kooi voelt echt heel zielig. Zeker omdat je leest dat ze ook nog uren vrij moeten terwijl dat niet kan dus nu.
Vind t gewoon zielig.
Zou het ongeveer hetzelfde zijn qua wat giftig is als met katten? Ik vind de vlambloem ook heel erg mooi, de kruipende phlox is een awesome bodembedekker, en in roze-met-witte bloemetjes
Vlinderstruiken zijn er ook in precies die kleuren trouwens
Oeh ik vind beide planten heel erg leuk! Kan alleen geen uitsluitsel vinden dat ze niet giftig zijnā¦ alleen dat konijnen er waarschijnlijk afblijven maar dat zegt niet zoveel. Heb toevallig een vlinderstruik en daar zouden ze ook afblijven volgens die site, maar dat is niet het geval
Pff lastig he! Dit is ook mān allergrootste frustratie met katten, dat je niet gewoon een Ć©cht duidelijke bron hebt met Ć”lle veilige bloemen en planten en kruiden en bomen etc hebt, dat je ctrl+F doet en uitsluitsel vindt. Nee, in plaats daarvan heb je honderd-en-Ć©Ć©n artikeltjes met āhier zijn 5 kamerplanten die huisdierproof zijn!ā āPas op met deze 7 planten in je tuin!ā
Voor de zekerheid toch maar aan de dierenarts voorleggen? Ik neem me ook steeds voor om hen om advies te vragen, of zij een betrouwbare lijst weten.
Nouja een kooi is standaard te klein, dus het antwoord is inderdaad dat het zielig is en er een ren aan moet. EĆ©n konijn heeft sowieso 2m2 nodig en aangezien het groepsdieren zijn hebben ze een maatje nodig. Dan zit je al op 4m2. En die ruimte moeten ze 24/7 hebben. Dus ja inlezen is wel even handig voor aanschafā¦ want dit is inderdaad niet de bedoeling zo.
Ja exact, zit ook allemaal verschillende websites af te zoeken en de helft staat er vaak niet op . Wil zo even naar het tuincentrum waar weet ook even niet wat wijsheid is, het laatste dat ik wil is twee dode konijnen natuurlijk. Kan inderdaad wel even de dierenarts bellen, hopelijk is dat niet raar haha.
Ja precies dit! Op de ene site: lavendel is helemaal veilig! Op de andere āpas op, lavendel is giftig!ā Campanula hetzelfde idd. Ughhh. Bij twijfel doe ik het sowieso niet natuurlijk, maar altijd lastig.
Hopelijk kom je eruit! En dit lijkt me echt een heel normale en verstandige vraag aan de dierenarts, ook voor de assistenten
Ik heb ook (pogingen tot) korenbloemen en zinniaās trouwens, die bestaan ook in verschillende kleurtjes, die zijn veilig voor mān kat, misschien ook voor konijnen? Ohhhhh en rode zonnehoed oh en petunia. Hmm zomaar wat ideeĆ«n in ieder geval, hopelijk heb je gauw uitsluitsel over wat veilig is!
Ja ik zei ook al 1 is zielig. Maar ze wilde een nestje en dan daar 1 van houden . Maar ben nu bang dat dat arme beest haar leven op t balkon gaat slijten. T is pas een paar dagen maar zou echt diegene bellen waar ik r vandaan had en vragen of ze terug mocht zodat die gewoon goed huis kan zieken.
Ja snap niet dat daar geen eenheid in is. Weet trouwens ook niet of er een verschil zit tussen katten en konijnen . Zie dat onze dierenarts ivm corona op zaterdag dicht dus dat is balen, wil plantjes halen haha. Twijfel nu of ik toch voor die vlambloem ga, vind die wel het allerleukst met al die kleurtjes. Petuniaās heb ik in hangbakken aan de schutting, zo leuk! Kunnen ze gelukkig niet bij.
@Whoopdidoo een nestje is ook niet zomaar wat, moet je je ook wel voor inlezen. Gaat vaak genoeg iets fout namelijk. Ze kan hem of haar beter laten koppelen bij het asiel of een opvang. Ook belangrijk dat het mannetje geholpen wordt als het vrouwtje nog niet geholpen is. Op den duur sowieso allebei laten castreren ivm hormonen en gezondheid. Maar heb het gevoel dat ze er niet zĆ³veel moeite voor wil doenā¦ Van dit soort dingen wordt ik altijd een beetje sad, dieren zijn geen speelgoed . Beter voor het beestje om hem/haar inderdaad terug te doen.
Zoveel moeite gaat ze echt niet doen. Vind t ook heel erg. Zou dan met een konijn zijn van een vriendin van haar. Waar ze de kat vandaan heeft want die werd geterroriseerd door dr koters. En die heeft ook hamsters steeds in veel te kleine kooitjes. En ook al kat weggedaan enzo. Dus zodra ze t zei wist ik al dat t niet goed ging komen.
Vreselijk dat soort mensen. Zit ik dan met mn mini hamster in megakooi, en janken als die na 2 jaar en een goed leven t loodje leggen
Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Vaak is het onwetendheid en worden beestjes impulsief gekocht in dierenwinkels. Medewerkers hebben zelf geen kennis dus je gaat er vanuit dat je het goed doet. Maarja, ik zou haar desnoods artikelen doorsturen en adviseren om het of goed te doen (en dus kosten maken), of het beestje terug te doen. Is wel lastig want het is je vriendin, heb het zelf ook al eens meegemaakt namelijk. Maar als je het redelijk brengt komt het misschien wel over. In mijn geval werd er direct een ren e.d. besteld door die vriendin.
Zo herkenbaar! Ik heb nu al twee maanden buiten een lege pot staan omdat ik niet weet wat ik erin wil doen. Astilbe werd me trouwens aangeraden in een ander topic, die zou veilig (en kleurrijk!) zijn.
In ander nieuws: mijn konijn heeft een hap aloƫ genomen. Stond buiten zijn bereik, maar het is hem toch gelukt. Dus nu zit ik hem de hele tijd in de gaten te houden. Echt een prullenbak, dat beest, hij eet alles!
@inezweski @Amethista dankje voor jullie tips! Vind die planten/bloemen alleen niet zo leuk ā¦ Vlijtige liesjes en die vlambloem die hier genoemd werd staan nu op mān lijstje, maar jij weet vast ook niet of die 100% safe zijn he @inezweski? Heb zo weinig geduld, wil nuuuuu de tuin netjes maken haha.