Het knaagdierentopic

Ik zou ook op marktplaats kijken. Zie zo vaak advertenties van hamsters van een paar maanden die weggedaan worden.

1 like

Ja heb eentje gevonden en berichtje gedaan! Maar die is 10 weken en niet tam en ik heb nog nooit een hamster gehad dus weet niet of die zo heppy is bij mij

Vast beter dan waar die nu zit! En vast nog wel tam te krijgen als je rustig aan doet. Ja of niet maar dan zit t denk ik in t aard van t beestje. Ik zit nu aan hamster nummer 5 waarvan 4 dierenwinkel(sorry). En ze zijn allemaal prima geworden. De een is alleen drukker dan de ander. Mn eerste was de beste :joy: Een aantal beten in t begin maar vrij snel stopten ze daar mee. Alleen nummer 4 wilde nog wel maar dan begon ie te snuffelen en wist je gewoon dat je even je vinger weg moest halen :joy:

Heb gewerkt dus moe dus weinig zin in Pommie. Maar had r wel ff dr uit en dan gewoon even in mn handen (niet lang dus😂) maar vind t zo gezellig dan ofzo. Dit klinkt triest.
Ik praat ook tegen dr alsof ze me verstaat. Dat doen jullie ook toch?

En ik wil een dekentje van hamsterbontjes want ze is zo zacht.

Ja! Op facebook is een groep waar heel vaak hamsters een huisje zoeken.

Summary

Facebook-ryhmät

Facebook-ryhmät

Een ongevraagd advies, de meeste dierenwinkels verkopen hokken die echt niet groot genoeg zijn, dus daar moet je wel op letten. De afmetingen voor een dwergje zijn 80x40 (in de hoogte hebben ze er eigenlijk niks aan, omdat ze geen diepte kunnen zien, ze graven juist graag)

@Whoopdidoo oh ik wil wel even biechten… ik bereid soms mn lessen voor en dan ga ik mn hamster educaten over vulkanen of de politieke situatie in China. Mn hamsters zijn smart af inmiddels hahahahahhaha

1 like

image

Dit is een knaagdierenasiel, zij heeft vaak veel hamsters en ze kent ze ook goed: De Beestenbende

Ze heeft de dieren niet allemaal online staan maar je kunt haar even bellen wat ze nu heeft. Is in Rotterdam.

@inezweski Ahh je konijn lijkt precies op een van mijn konijnen!

Ik kom even balen hoor. Een van mijn konijnen heeft sinds een incident met zijn kaak, gebitsproblemen. We gaan dan ook bijna maandelijks naar de dierenarts om zijn tanden te controleren en laten bijslijpen. Mijn konijn vindt het steeds minder leuk worden en wordt iedere afspraak opstandiger en moeilijker on bedwang te houden. Gisteren is het mis gegaan. Hij kwam met een deel bebloed bekkie terug :cry:. Ze hadden hem met twee dierenartsen in bedwang proberen te houden en de klem er in gezet. Toen ze bezig waren met de ene kant van het gebit, maakte hij zich blijkbaar even los uit de greep en is het misgegaan en een voortand afgebroken. Toen hebben ze de behandeling afgebroken en in het vervolg moet hij onder narcose voor een behandeling. Mijn konijn is zo ontzettend zielig nu, hij heeft wel antibiotica en een goede pijnstilling gekregen, maar zijn ene kant is nog onbehandeld en hij heeft dus een voortand minder. Hij heeft vandaag nog echt moeite met eten door pijn en onwennigheid en kan mijn andere konijn moeilijk verdragen. Ik probeer hem maar zo goed mogelijk te verwennen door zijn bics wat kleiner te maken en ik houd hem zo goed mogelijk in de gaten. Maar nogmaals, ik vind het zo zielig voor mijn konijn :cry:

Ooo wat een leuke naam zeg! En inderdaad! Dit is: Ans

Nou, ik heb mijn andere konijn een knuffel gegeven hoor! Vanochtend liep hij nog steeds zo moedeloos rond, van het hooi, naar de bics, naar het water en weer terug… Hij probeert het, maar geeft uiteindelijk toch op en laat zijn koppie hangen. Hij wil heel graag, maar het lukt hem maar minimaal. Zelfs een papje van bics of dwangvoeding zelfstandig eten is te pijnlijk. Heel zielig om aan te zien. Zelfs de metacam druppels werken onvoldoende. :slightly_frowning_face:. In overleg met de dierenarts heb ik hem daar naartoe gebracht zodat hij onder narcose goed kan worden geholpen en uiteindelijk op een minder pijnlijke manier kan opknappen. Pff ben helemaal sip van de situatie.

Bedankt voor je tip over de voortanden trouwens! ik zal eens kijken wat de dierenarts er over denkt. Want de stress wordt bij hem steeds heviger.

Heb je al een ukje? :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nee ik durf het toch niet aan

Ahh jammer, hopelijk kwam ik trouwens niet over als iemand van de hamstermaffia hahaha, maar wilde je een te dure kleine kooi besparen

Ik heb een kannibaal in de aanbieding genaamd Pom. Ze is van augustus 2020 en wil blijkbaar mensenhuid eten.

grapje uiteraard… Al wilde ze me echt opeten.

En @Kees, nawhh wat een scheetjes :inlove:

Hoop dat het snel weer goed komt met je konijn @Kees! Zo zielig altijd als ze zich niet goed voelen of pijn hebben.

En @Aloha Bedankt!

Nou wat fijn zeg voor jouw konijntjes @inezweski! We gaan het met de tanden nog even aankijken. Hij is nu helemaal goed geholpen onder narcose, maar helaas nog niet de oude. Hij is ontzettend geprikkeld naar ons andere konijn toe en jaagt haar soms helemaal op (terwijl ze al jaren zijn gekoppeld) en het eten is ook ingewikkeld. Paardebloemen gaan er in als zoete koek, hij is opzich wel levendig en gaat graag naar buiten, hij wordt enthousiast als ik de bics pak, maar zodra het voor zijn neus staat, fijngehakt of niet, wil hij er niets van weten. We hebben natuurlijk altijd nog dwangvoeding ander de hand maar het moet wel echt verbeteren…

Dit is geen spon of samenwerking hahahaha, maar ik vind deze website echt zó top. Heb nu zoveel snacks gekocht voor mn hamster en ze is er echt dol op. Heb nu 8 weckpotten vol met verschillende dingen erin :flushed:

Oh ja lekker he! Ik kan dan ook aan het vachtje blijven ruiken hahaha. En slim, knaagdieren zijn echt dol op plantjes

Ik wil zo graag een Pika zien :sob: zag er laatst weer een op tv en :pleading_face::sob::pleading_face: ik wil t.

Ik ging een rondje Pika’s googelen, en ik was allesbehalve teleurgesteld.
Dankjewel dat ik nu van het bestaan van dit prachtige beestje afweet.

Pika pika

2 likes

Ja die is ook wel schattig maar haalt t niet bij een pika. Chinchillas zijn ook :smiling_face_with_three_hearts:.
Ik hou van alles klein en pluizigs. Mijn vakanties draaien om marmotten, eekhoorns, hamsters en grondeekhoorns. En wil ook heel graag een bosmuis zien. En zag laatst op tiktok een olifantspitsmuis
Screenshot_20210425-135234_Gallery
Echt omg. Jij komt altijd heel slim over trouwens, klopt dat of google je stiekem alles?

@equinox echt zo lief he. Echt mn enige reden om ooit naar Japan te gaan.

Ik kan nog niet vinden waar :sob:

Dan is een meeting in wenen bij de hamsters toch makkelijker :joy: