Het knaagdierentopic

Pffff hier kan ik echt boos om worden. Ik snap bijvoorbeeld ook niet dat die kleine konijnenhokjes nog steeds te koop zijn. Daardoor denken veel mensen dat zo’n hok oké is om 1 of zelfs 2 konijnen in te huisvesten voor hun 5 jarige kind die graag een konijn wil, terwijl het gewoon dierenmishandeling is om een konijn daar in te stoppen.

@Jolie Oh ik niet! Dan hebben meerdere jumpers dat beleid gelukkig. Bij mijn jumper is het hok echt een vierde van de hele bovenverdieping :smiley:

1 like

‘T is zo lastig om hier wat tegen te doen omdat het van de wet mag, maar de verhoudingen zijn inderdaad zo scheef. Het enige dat je nu kan doen is medewerkers in winkels aanspreken of ze een sterke mail schrijven en hopen dat ze er iets mee doen. Of je zou haast al een handtekeningenactie moeten starten tegen ketens als Intratuin en PetsPlace, wellicht haalt het iets uit. Elke winkel die ermee kapt is er één minder.

Mijn cavia is as we speak aan het sterven. Ik heb nog 2 andere cavia’s maar die heb ik uit de kooi gehaald, zodat ze in alle rust kan gaan. De andere 2 zijn nog redelijk jong en wild en die liepen elke keer het huisje in en uit. Maar nu vraag ik me af, moet ik die andere 2 erbij laten als ze dood is? Zodat ze weten dat ze dood is? En ik wil haar graag begraven in het bos waar ook haar zusje ligt, maar ik mag zo natuurlijk niet naar buiten. Hoe kan ik haar het beste bewaren?

1 like

Sterkte :heart: sorry ik heb geen tips

Dank je, ze is net in mijn bijzijn overleden terwijl ik haar aaide. Ondanks alles ben ik blij dat ze zo is gegaan

Heel veel sterkte :pensive:. Ik heb helaas geen tips voor je…

1 like

@Barbie ik zou de anderen wel even laten snuffelen.

Zijn jullie hamsters ook overdag wakker? Pom is echt vaak wakker overdag. Nu zit ze bv te eten maar als ik naar dr toe zou gaan zou ze er echt wel uit willen denk ik.

1 like

Mijn hamsters vroeger waren altijd wakker maar mijn hamsters van de laatste jaren sliepen altijd overdag :sweat_smile:

@Kees @inezweski ik was toevallig vandaag bij Jumper en zo zitten ze er hier bij:

Had dat certificaat nog nooit eerder gezien trouwens. Qua ruimte lijkt me dit best prima, al is groter altijd beter. Maar ben allang blij dat ze geen jonge beesten in glazen bakken meer verkopen.

1 like

Oh top, goed om te weten! Zal eens zo’n brief sturen aan die twee PetsPlace filialen hier, benieuwd wat daarmee gebeurt. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet meer.

Uit november 2018. Al bijna 2,5 jaar dus… en hij ziet er nog gezond uit!

Samenvatting

8 likes

Oooh wat een droppie.

Ben pom aan t leren dat ze op mn hand komt ipv dat ik r pak. T lukt nog niet erg. Terwijl ze er echt wel uit wil want ze komt ook echt na 1x roepen.

1 like

Aahw! Sommige hamsters doen dat gewoon niet hoor, zelf je hand op lopen. Tenminste in mijn ervaring. Deze ook niet echt, ik scoop hem gewoon op met mijn handen.

Soms doet ze t ook wel. Maar niet meteen.

Heb gedroomd dat ik 4 hamsters had. 2 grote en 2 kleine. Maar t ging niet goed allemaal :joy:

En kwam net dit tegen: https://vm.tiktok.com/ZMeAfaQX8/

1 like

Iemand nog een hamster?

8 likes

Oohh dierenwinkels hebben nu zakken met droogbloemen en het staat zo tof!!

5 likes

Jouw hamster is zo’n knapperd. Vind Pommie momenteel echt een lelijk vlekkerig mormel :joy:

4 likes

hahaha ik vind de jouwe juist zo lief en mooi. Ben gek op witte hamstertjes! Bubbles is een winterwhite, dus die was wit toen ik haar kreeg en nu is ze al best lang bruinig.
en de naam Pommie, gooshhh zo lief :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb ook zoo vaak gedroomd dat mijn hamster opeens allemaal babies in de kooi had en dat ik geen idee had wat ik er mee moest… of dat er een rat in de kooi van mijn hamster kwam.

Echt gek

1 like

Officieel Pom. Of Pomme als we fancy doen. Variaties zijn eindeloos. Pomedori, pommelien, pommetje, pommerd.

2 likes