In asiels zijn echt genoeg hamsters te vinden. Bijvoorbeeld bij Stal de Beestenbende in Rotterdam klik . Ze heeft ook Marktplaats. Ze zet lang niet alle dieren erop, meer voor een impressie en ze doet het voornamelijk zelfstandig. Haar syren noemt ze liefkozend ‘mijn chaggerijnen’ omdat die meer moeite hebben met wakker worden dan de russen. Ik heb er 2 keer een hamster vandaan en kan het echt aanraden. Ook gewone prijzen, rond een tientje geloof ik.
Ja ik bedoelde diervriendelijke regels. Hoewel fokken nooit helemaal diervriendelijk is natuurlijk…
Mensen zijn kut.
Top tip! We hebben nu dus een dierenwinkelhamstertje gekocht maar voor bij een eventuele volgende zal ik hier aan denken
Super! Koop echt asjeblieft nooit meer een dierenwinkelhamstertje, hopelijk gaat dat echt de wereld nog eens uit. En mocht je zoontje er geen interesse meer in hebben (dat is de reden dat er zoveel op marktplaats staan), bedenk dan dat hamsters niet superlang leven en geef hem dan zelf vooral nog aandacht. Ik vind het zó erg dat ze massaal op Marktplaats of in asiels terecht komen…
Sowieso, de oudste 2 kinderen hebben ook hamstertjes gehad, ene 2.5 jaar oud geworden en de ander 2. Konden echt heel lang gezellig bij je zitten enzo. We zorgen goed voor de beestjes
Mijn konijn is zo aan het sukkelen met zijn gezondheid . Vorige week heeft hij zijn jaarlijkse inentingen gehad, deze week moest hij weer naar de dierenarts omdat hij niet at (verstopt), toen heeft hij prikjes gekregen en metacam druppels, dat is 2 dagen goed gegaan en die druppels geven we dagelijks en nu eet hij weer niet . We doen er al een paar weken alles aan om dit te voorkomen, iedere dag zijn haren plukken, speciale kruidenhooi gehaald zodat hij wat meer hooi gaat eten… Ik weet niet wat ik nog meer kan doen… (ik ga sowieso weer de dierenarts bellen)
Dankjewel voor je tips! Op dit moment weigert hij alles… Nee hij zit gelukkig niet alleen, hij zit met 1 ander konijn :). We geven ze iedere ochtend groente, maar wegen het niet af. Ze krijgen wisselend witlof, andijvie of bleekselderij en soms zit er peterselie bij.
Edit: hij kan zo bij de dierenarts terecht
Oké ik ben eruit! Moest mn pa even overtuigen, maar er gaat een tweede terrarium komen van 100x50x50!! Vind mn Alaska kooi echt te krap voor mn Syrtje, Adore houdt het er nog wel even zn laatste dagen/weken vol, maar voor een nieuwe wil ik toch gewoon aan de nieuwe eisen voldoen. Heb gelijk een bestelling geplaatst voor gezonde snackies!
Ja ik heb er al wel eentje voor mn dwerg! Maar destijds was de Alaska nog groot genoeg, nu met de nieuwe metingen is hij dus niet meer helemaal syrtje proof.
Yes ik let er zeker op, vind het soms zó moeilijk qua bodembedekking, elke fokker zegt wat anders. Zaagsel is slecht, hennep is slecht, cotton fresh is dus ook al niet echt top, maar wat dan wel aaa
Wat fijn! Gaat je nieuwe hamster vast waarderenz
Ja dat denk ik ook! Heb ook een hamstery gevonden waarbij ik nu op de adoptielijst sta, haar hamsters zijn zoooo mooi. Dit zijn de ouders
en ze gaat volgende week bevallen, dus vind het zó spannend! Sorry als ik jullie nu helemaal onderspam, maar ik kan hier zo enorm van genieten hahaha.
Adore leeft gelukkig nog wel! Het gaat nog best goed met hem gelukkig, leek gisteren niet zo
Oh serieus… oh dan ga ik overstappen op hennep denk ik. Vond zelf cotton fijn, omdat het lekker zacht is aan de pootjes en ze goed erin kunnen graven!
Omg wat een dikkies😍
Haha die foto’s geweldig gewoon <3
Omg ik word hier echt kotsmisselijk van. Iedere keer als ik bij een tuincentrum of dierenwinkel komt die van die kleine konijntjes heeft zitten, zou ik ze zooo graag willen redden allemaal. Maar dan hou je het inderdaad in stand. Hoop maar dat ze goed terecht komen . Liep gisteren bij een tuincentruim waar twee voedsters zaten die beide verkocht waren. Ik duim dat ze niet samen verkocht zijn door weer zo’n medewerker die beweert ‘dat twee vrouwtjes samen het beste zijn’, maar acht de kans klein. Later bij de Welkoop zaten er twee vlaamse reuzen (niet te koop) ook in een veel te klein hok voor hun formaat. Heb er wat van gezegd maar de medewerkster deed er nog al lacherig over. Wanneer stopt deze ongein nou verdorie. Is toch niet meer van deze tijd. De Jumper hier is de enige die redelijk het goede voorbeeld geeft, konijnen die er zitten komen uit het asiel uit de buurt (ook niet te koop) en hebben veel ruimte. Meuk qua voedsel verkopen ze ook bijna niet meer. Maar de Intratuin en PetsPlace… echt om te kotsen.
Misschien gaan wij wel naar dezelfde jumper!
Mijn konijntje is gelukkig weer aan de beterende hand. Zo’n opluchting! Maar morgen kan het natuurlijk weer anders zijn… Hij is inmiddels een goede bekende van de dierenarts
Hier is de Jumper juist echt ontzettend slecht bezig en de Welkoop heeft nu alleen twee opvangkonijnen in heel groot hok. Veel verschil zit er inderdaad in.
Ik woon in het oosten van het land dus dat zou zomaar kunnen haha. Moet trouwens zeggen dat ik wel vind dat er wat extra ruimte bij mag voor ze en dat het niet fijn is dat er honden in de buurt kunnen komen. Fijn dat het beter gaat!
@Superkonijn het verschilt inderdaad heel erg, jammer genoeg. Wat Welkoop betreft: het hok is groot zat voor twee dwergen maar niet voor reuzen. Dat had de opvang die ze plaatste toch ook moeten weten lijkt mij. En dan klagen dat de konijnen soms uit het hok springen. Joh .
Jezus wat erg van die hamster . Vind het echt heel gek dat het zo per filiaal verschilt terwijl het onder dezelfde keten valt. Er zouden echt algemene regels voor dierenwinkels en tuincentra komen voor knaagdieren en konijnen. Geen ongezonde meuk en te kleine hokken meer verkopen, medewerkers blijven bijscholen en kappen met het verkopen van dieren. Voorkom je ook die bomvolle opvangen mee en een hoop andere ellende. Maarja dat wordt nog een lange weg als ik alles zo hoor .
Heb hier oprecht geen woorden voor… Voor oa honden en katten is alles zoveel beter geregeld terwijl andere dieren net zo belangrijk zijn.