Het knaagdierentopic

Echt praachtig. Wat zielig dat ie ziek werd :disappointed:

Ja was een zwakke hamster, hij is ook maar 1 geworden… komt denk ik omdat het een echt rashamstertje was. Maar hij was wel echt mooi! Hij heette Ginger Minj en die dragqueen heeft zelfs gereageerd toen op mn instapost hahahaha echt te leuk

3 likes

Omg wat een droppie :heart_eyes::heart_eyes:

Ik heb nog nooit een grote gehad. Weet niet waarom. Omdat ze harder bijten?

Waarom zou ik over anderhalf jaar voor een grote moeten gaan?

Bij chateau meiland willen ze die hond opzetten. En had t ergens zo tof gevonden om ze alle vier op de kast te hebben staan😂 nu wil ik eigenlijk graven. Om te kijken of er nog botjes zijn. Niet van de laatste want die ligt er pas sinds augustus. Maar de andere al ruim 2 jaar.

1 like

Syrtjes zijn veel liever dan dwergjes! Veel rustiger en vriendelijker

1 like

Ik heb 2 dwergjes gehad en verder alleen syrtjes, vond syrtjes altijd veel leuker. Makkelijker vast te houden, wat rustiger. Zou zeker eens een syrtje nemen dus!

1 like

Ja mijn eerste dwerg was echt t geweldigst ooit. Sliep bij me op de bank enzo. En ze zijn zo schattig. Nummer 3 sliep ook bij me soms. Mja nummer 4 was al beetje minder. En nummer 5 is de terror die in de bank zat :joy: Maar ze is zo schattig.

2 likes

Waar hebben jullie je hamstertje vandaan? Ik heb namelijk Adore van een fokker, maar ze is dus helaas gestopt. Heb ook een campbelli paartje gehad (wil ik heeel graag weer), maar die twee zijn maar 1 geworden, dus vond dat ook echt geen succes.
Dierenwinkel heb ik mixed feelings over en heb ook al 2x een hamster van marktplaats gered, maar die waren vaak best wel… op zichzelf en gemeen haha

Dierenwinkels zou ik dus nooit doen. Ik heb ooit een hamster van een hamsteropvang gehaald, dat is natuurlijk heel goed. En verder van fokkers idd. Dropje komt van Hamstery Phalene.

2 likes

Oh die ziet er goed uit! Zie alleen dat mn kooi net niet groot genoeg is, heb nog de oude Alaska kooi en die is 84 x 48,5 en niet 100 x 50

Dierenwinkels vind ik dus ook echt naar, want dat is echt broodfok, maar als ik ze zie dan smelt ik zo erg en wil ik ze redden, al houd ik dan natuurlijk alles gewoon in stand

1 like

Ik was wel van de dierenwinkels :see_no_evil: inmiddels weet ik dat t slecht is. En deze komt bij mensen thuis vandaan.
Maar als er een dood is wil ik echt het liefst zowat dezelfde dag een nieuwe. Fokkers zijn ook echt niet te vinden in noord holland.

JA ik herken dit heel erg, ik wil het liefste dan ook per direct een nieuwe, zodat ik niet tegen een lege kooi hoef te kijken (en ik mis dan natuurlijk gewoon de aanwezigheid van zo’n beestje). Hier in de achterhoek zitten er dus ook niet veel en de goede die er waren zijn inmiddels gestopt :frowning:

Die van mij is loco.

1. Ze kroop in de bank.
  2. Ze lanceert zichzelf na 2 minuten tafellopen van de tafel af op dezelfde plek.
  3. Als ik r eten bijvul doet ze zo leip maar gaat niet eens meteen eten.

Verder is ze heel schattig en komt ze als je dr roept, zelfs overdag. En als ze wakker is en je roept r zoekt ze ook en komt ze altijd naar je toe.
Toen ik r net had wilde ze wel bijten maar nu niet meer. Al doet ze t de laatste tijd wel bij kleding.

1 like

Ja ik heb dus een keer de hamsters bijgevuld zien worden bij ranzijn. Ze werden er gewoon ingegooid zo zielig.

1 like

Nee omg :sob: die campbelli is wel super schattig.
T leven is zo veel makkelijker als je dom en onwetend bent. Waarom kunnen hier niet gewoon regels voor zijn.

1 like

Ik zit hier echt met tranen in mn ogen, brb ff mn hammies knuffelen (behalve bubbles, die bijt mn vinger eraf)

hoe groot is jullie verblijf eigenlijk? Ik heb dus een Alaska kooi, maar ik lees steeds meer dat hij toch te krap is voor een Syrtje, zit nu te overwegen om nóg een terrarium aan te schaffen

1 like

Oooooh wat zielig die bakken :sob::sob::sob: ik wist dit echt niet, maar hebben dus afgelopen week voor zoon een hamster in de dierenwinkel gekocht. We mogen hem morgen (verjaardag zoontje) ophalen, we gaan er heeeel goed voor zorgen. Hebben een grote kooi met veel speeldingen en ik hoop dat ze de allergelukkigste hamster van de wereld wordt. Aan de naam kan het niet liggen, kind heeft donkey kong bedacht

1 like

Mijne is 120 * 50 en zou toch echt minimaal wel 100 * 50 aanraden, is ook de minimummaat in vele hamstergroepen en duitsland waar ze vooruitstrevend zijn met dierenverblijven.

1 like

Ja he dat dacht ik dus al, ik ga mn terrarium die ik al heb wel even opmeten. Super kut, maar anders moet ik de hamsters van verblijf gaan switchen… dat is ook neit erg bevordelijk ben ik bang

1 like

Bij de dierenwinkel (jumper) bij ons in de stad hebben ze altijd twee konijntjes van de plaatselijke knaagdierenopvang in echt een MEGA hok staan om te worden geadopteerd. Dat vind ik wel een goede oplossing. Volgensmij gaat het ook vrij snel want iedere keer als ik er kom zijn er andere konijntjes!

2 likes

Ik word hier verdrietig en kotsmisselijk van :pleading_face:

1 like