De eigenaar van deze hamster heeft zijn/haar tijd goed besteed tijdens een lockdown.
Mijn terrorpom is tiktok famous. Al 4442 keer bekeken . https://vm.tiktok.com/ZSnfx5Qg/
Het is ook wel heel geweldig.
4443 keer nu haha.
Ik ben aan het overwegen om een konijnen koppel te adopteren voor buiten in de tuin. We hebben een vrij grote tuin, maar hebben ook best veel planten staan en ben bang dat die allemaal opgevreten worden. Wil ook het grootste ras natuurlijk omdat die vaak extra lief zijn.
Haha ok dat is duidelijk over de planten.
In Deurne zit een opvang met een koppeltje gele Vlaamse reuzen (mijn lievelings). Denk dat een volière misschien dan wel een idee is. Hier vliegen regelmatig roofvolgens en er loopt 1 poes rond. Al denk ik dat de konijnen groter zijn dan poes.
Het liefst zal ik ze loslaten zodat ze de hele tuin door kunnen maar als alles opgegeten wordt mijn vriend daar niet zo blij van. De tuin is echt zijn project. Misschien dan alleen los los onder toezicht of dat we de zijkanten van het pad af kunnen zetten.
Het eerste deel van de tuin is helemaal betegeld en daar zouden ze een plekje kunnen krijgen, vanaf 2/3 begint het planten landschap van mijn vriend. Haal giftige planten er dan sowieso eruit.
Moet er nog wel goed over nadenken hoor ivm met de verantwoordelijkheid maar ga sowieso langs voor een kennismaking.
Ik kom hier even binnenvallen, mijn vriend en ik zijn namelijk aan het overwegen om konijnen te adopteren! We werken beide op andere tijden dus er is het grootste deel van de dag iemand thuis, maar we zouden er sowieso twee adopteren zodat ze lekker met elkaar kunnen rondhuppelen. We denken al twee jaar aan huisdieren, maar we wonen in een appartement van 35m2 zonder echt buiten (alleen een balkonnetje), en voor veel dieren is dat natuurlijk wel een belemmering. Nu is het idee om ze helemaal los te laten in huis, want voor een echt grote ren hebben we gewoon geen ruimte en het lijkt me ook ontzettend gezellig! We moeten dan natuurlijk wel de kabels goed gaan wegwerken en ik zal wat moeten reorganiseren in de planten, maar dat is prima. Verder hebben we vloerbedekking, dus niet te glad en ik vind het geen probleem dat dat wat meer schoonmaakwerk op zal leveren. We hebben ook alleen maar oude meubels van de kringloop, dus als andere dingen om te knagen aanbieden niet genoeg is om de meubels helemaal te beschermen is dat ook geen ramp. Ik heb dit topic al grotendeels doorgelezen en verder ook veel gelezen, en ik denk dat onze situatie wel geschikt is om twee konijntjes een fijn thuis te geven, maar ik wou het toch even voorleggen hier. Zien jullie ergens in dit verhaal belemmeringen die ik over het hoofd heb gezien, of is dit inderdaad een passende situatie? En zo ja, hebben jullie nog aanraders voor een fijn asiel waar we zouden kunnen gaan kijken? Er zijn er zo veel! Liefst regio Utrecht trouwens maar ik vind het ook geen enkel probleem om er wat verder voor te reizen.
Edit: we zouden natuurlijk wel een hoekje inrichten voor het ‘toilet’, hooi en dergelijke! Ik denk dat we daar prima de ruimte voor hebben, maar wat voor soort afmetingen zouden jullie daarvoor aanraden?
Wauw, dankjewel voor je uitgebreide reactie! Heel goed om te weten dit allemaal, ik ga het straks nog even rustig een tweede keer doorlezen
Toen ik beneden kwam lag er dit briefje op tafel, geschreven door mijn vriend:
En vervolgens trof ik dit aan:
De boodschap is duidelijk jongens . Heb meteen de voorraad aangevuld.
Ahwww cute! Kon mijn vriend zijn haha. Hij ziet ze ook als zijn kinderen. We noemen ze ook ‘de buns’
Smelt. Wat zijn ze mooi en wat zien ze er zacht uit! Ik wil een konijn aaien
@inezweski (of iemand anders): dat eigen plekje voor ze, zou dat ook onder een (groot) bureau kunnen zijn? Of voelen ze zich dan te opgesloten?
Aaah lief! Ben ook heel blij met ze (behalve op de momenten dat ze de keet afbreken).
@Superkonijn haha ik weet dat mijn vriend gek op ze is, maar tegen vrienden/familie doet 'ie altijd heel stoer . Mannen…
Precies zo is het hier! Haha
Oh helemaal top dan! Dankjewel
Bunnylove❤️
Aantal weken geleden hier nog advies gevraagd over de koppeling. Het gaat de goede kant op.
Jaaa hahah. Het is zo schattig, ze zoeken elkaar steeds vaker op uit zichzelf en gaan dan lekker tegen elkaar liggen.
Zo lief! Koppelen is altijd heel spannend. Zag gisteren een programma over konijnen op tv,waarin ze een eerste ontmoeting tussen twee konijnen filmden. Het was heel grappig! Het ene konijn was heel nieuwsgierig en de andere negeerde haar echt COMPLEET . Gelukkig was de koppeling uiteindelijk helemaal goed gekomen.
Ik ontdek net bij m’n konijn dit bultje bij z’n oog Het is rondom ook een beetje vochtig. Weet iemand wat het is en wat ik eraan kan doen?
Aww misschien een ontsteking of dat ze zichzelf per ongelijk heeft gekrabt tijdens het wassen? Zou het wel goed in de gaten houden! Er bestaan ook speciale oogdruppels voor konijnen, dus je zou even bij de dierenarts kunnen informeren
@Kees Ja zou goed kunnen inderdaad! Hij doet nog lekker z’n ding dus ik heb niet het gevoel dat hij er heel veel last van heeft. Maar mocht het verergeren ga ik inderdaad even lans de dierenarts
Welke borstel gebruiken jullie bij langharige konijnen? Ik gebruik al jaren zo’n simpel slickerborsteltje. Iemand die zo’n furminator gebruikt?