Hello! Ik maak me een beetje zorgen om mijn cavia Einstein…
Hij piept sinds een paar dagen heel jammerlijk… en hij heeft een roze bultje in zijn oog
Ik probeer een spraakopname toe te voegen maar dat lukt niet…
Hello! Ik maak me een beetje zorgen om mijn cavia Einstein…
Hij piept sinds een paar dagen heel jammerlijk… en hij heeft een roze bultje in zijn oog
Ik probeer een spraakopname toe te voegen maar dat lukt niet…
Een paar dagen? Waarom ga je niet naar de dierenarts
Omdat het eerst normaal piepen leek, en ik me nu afvraag of het een symptoom van pijn of ziek zijn is.
Ik kom hier niet om afgekraakt te worden, maar voor advies.
Edit: hij eet en drinkt overigens helemaal normaal. Ligt nu tevreden op schoot.
Het advies is naar de dierenarts gaan.
(Je cavia heeft een conjunctiva zwelling wat veroorzaakt kan worden door een tiental redenen, welke allemaal behandelt moeten worden)
Daarnaast zijn cavia’s kwetsbare prooidieren die dus pas klachten en gedragsverandering laten zien als ze al doodziek zijn of veel pijn lijden.
Dankjewel, daar kan ik mee verder! Dan weet ik wat me te doen staat.
Vervelend, hopelijk ben je er nog op tijd bij
Mijn konijnen die denken bij elke stap die ik zet dat ze iets te eten krijgen, dus als ik door het huis loop heb ik de hele tijd 2 beestjes achter me aan hobbelen
Haha hier hetzelfde! En als ik dan even stilsta heb ik opeens een konijn hoog tegen me aan staan om mij te laten weten dat hij er is .
Was benieuwd hoe het met Einstein gaat?
Hopelijk is hij snel weer de oude!
Ben boos op mn hamster had vandaag dr kooi gedaan en dan is ze altijd beetje van slag. Wist niet meer hoe ze onder dr doos waar ze slaapt kan komen, helemaal van t padje af. Dus mn hart brak al een beetje. Op een gegeven moment zie ik dr niet meer rondrennen maar hoorde dr wel. Heeft ze t schommeltje van dr nieuwe villa dr af gevroten. Drie van de vier touwtjes waren weg. Dus ik bang dat die in dr wang zitten want heb trauma door mm vorige hamster die heeft paar keer ontstoken wangzakken gehad door doorgroeiende tand. Dus vind wangzakken gewoon eng nu. De vorige heeft trouwens ook een keer gehad dat de wangzak eruit lag. Uit t bekkie. Nou je weet niet wat je ziet (en gebeurde uiteraard vrijdagavond en kon zelf zaterdag niet met m naar de dierenarts dus nav google had ik al afscheid genomen).
Maar oke ik ben nog steeds boos op dr nu heeft ze geen schommel meer.
@Loveisafourletterword ben blij dat je hamster een nieuw huis heeft (las ik ergens anders, toch?)
dit is invulling maar hahaha ze kijkt ook zo beteuterd, HMPF mn schommel is afgepakt
Haha dit was gister en die schommel vandaag. Ze kijkt eerder beteuterd dat dr pitjes op zijn. Niet dat ze ze op eet want ze is zo licht. Maar welke idioot vreet nou dr schommeltouwtjes. Ze was daarna ook echt wild en ging verder aan mn vest.
T was zon dotje maar nu een terror😂
Oh dit is ook een schatje!
Ik snap heel erg dat je een hamster hebt genomen in deze tijd. Mijn eerste kwam ook een in rotperiode voor wat gezelligs in huis. Nou dit is nummer 5. Wil gewoon niet meer zonder. En mensen zeggen t is maar een hamster. Ja helaas gaan ze maar 2 jaar mee maar verder maakt t voor mij geen verschil. En t zijn ook echt wezentjes. Elke hamster is zo anders. Deze is hyperactief en eet echt amper (maar verzamelt wel heel veel). Denk dat ze graag dun is ofzo. Maar mn vorige heeft veel problemen gehad dus ben nog een beetje getraumatiseerd😂 ze weegt bv maar 1 gram meer dan de vorige die toen overleed omdat hij niet meer kon eten en die was echt zo dun geworden. En ik zie wel dat t bij haar hoort, maar toch.
Ik probeer 2 konijnen te koppelen (geholpen ram en voedster) alleen zit er niet echt vooruitgang in. De ram is 5 weken geleden gecastreerd, maar blijft maar rijden. Vraag me heel erg af of het uit dominantie is of nog gewoon de hormonen. Maar hoe lang moeten we dan nog wachten?
De voedster is ook echt een tuttebel waar geen kwaad in zit. Wil alleen maar heel de dag gekroeld worden. Zelfs zo erg dat ze ook lekker op haar gemak voor onze dwergpapegaai gaat zitten zodat hij haar kan Kroelen.
Ze laat nu ook totaal over zich heen lopen door de ram. We zitten er over te denken om de volgende koppelronde maar in het hok te doen van de voedster zodat ze misschien iets meer van zichzelf laat zien. Ging het af en toe maar wat sneller he .
Ja ze worden in een neutrale ruimte gekoppeld, niet te groot. We halen ze nu inderdaad uit elkaar, meerdere momenten per dag bij elkaar voor 30-60 minuten. Maar toch beter om ze bij elkaar te laten? Dan ga ik dat proberen.
Het probleem is dat de ram voor de rest helemaal geen dominant gedrag laat zien, en ik daarom ook denk dat het nog hormonen zijn. Ook als ik nog een bepaalde pyjama broek aan heb bijvoorbeeld gaat hij ook knorrend om mij heen rennen en wil mijn benen berijden.
De voedster is gecastreerd, en normaal kan zij echt wel dominant gedrag laten zien.
Maar goed, dan ga ik ze gewoon bij elkaar laten in de neutrale ruimte en niet meer uit elkaar halen. Mits het echt niet goed. Maar zo ziet het er niet uit, ze laten gelukkig geen agressief gedrag zien of grommen.
Wat een knapperd! Was ie niet van slag? Al mijn hamsters tot nu waren altijd een beetje (of veel) van slag als je wat aan t hok deed.
Pom aka terror zat woensdagavond in de bank. Je leest t goed, in de bank. Tussen en achter de kussens gekropen en naar beneden. In mn hoofd was ze al gestikt en dood want ik wist niet dat ze zo makkelijk naar de loze ruimte aan de onderkant kon. Uiteindelijk de bank aan de onderkant opengesneden. Zij heeft t naar dr zin gehad en doet nu gek als ze op de bank is. Alsof ze t nog weet en t weer wil doen.
Niet los in de woonkamer, dan vind ik dr nooit meer terug. Maar gewoon op de bank en salontafel. Af en toe springt ze eraf. Meestal ben ik t na 10 minuten zat omdat ze ook gewoon de rugleuning omhoog loopt en als de daar vanaf valt of springt is dat echt te hoog. Nou en nu wil ze in de bank kruipen dus dat is nog irritanter. Ze is gewoon zo druk.
Deze moet ik even delen hoor. Ik noem niet zo vaak dingen epic maar dit is epic
Edit: de link geeft geen preview maar is het is dus een extreme hamsterhindernissenbaan met actiemuziek