Ik zag het net op Instagram, oh wat verdrietig Wat een mooi beestje zeg.
Vind het echt erg voor je, hopelijk gaat het een beetjeā¦ dikke knuffel en veel sterkte
Ik zag het net op Instagram, oh wat verdrietig Wat een mooi beestje zeg.
Vind het echt erg voor je, hopelijk gaat het een beetjeā¦ dikke knuffel en veel sterkte
Ah arm snoetje wat verdrietig heel veel sterkte!
Aah wat een schatje! Heel veel sterkteā¤
Wat lief van je! @anon42392789
@Diamonds @EllaFitzgerald @Whoopdidoo dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes
Vind het erg verdrietig, maar ik ben opgelucht voor haar dat ze geen pijn meer heeft.
Ze wordt begraven samen met haar etensbakje en haar lievelingshuisje.
Voor mij (voorlopig) geen hammies meer. Wat kan je veel verdriet hebben om zoān klein beestje zeg
Aw. Voor haar is t wel beter zo, maar blijft gewoon kut natuurlijk.
Ik heb sinds 2.5 maand een nieuwe hamster. De vorige is na een half jaar veel dierenartsbezoek ingeslapen en ik merk dat ik bij haar echt een soort van overbezorgd ben. Nu had de vorige opeens geen ondertanden meer waardoor de boventanden doorgroeiden en ook nog eens krom en zn wang in. Uiteraard zodra ik dat wist elke keer op tijd naar dierenarts gegaan maar ze hebben ook wel eens een deel gemist. Afijn. De vorige was voor al t gedoe best zwaar en viel steeds meer af. Nu heb ik Pom (aka pommetje, pomedori) en die was in t begin 42 gram. Toen had ze nog een kleiner hok en wiel wat ze niet snapte. In dr hok nu is ze heel actief. Inmiddels weegt ze nog 31 gram. Ze heeft een voorraad in dr hok waar ze wel een maand op kan leven en ze pakt eten ook gewoon aan. Maar tis net alsof ze t niet opeet. Ze is nog druk dus waarschijnlijk niks aan de hand maar door de vorige maak ik me zorgen. Iemand anders met een dunne dwerghamster?
Wij zijn dus sinds twee maanden verhuisd en Ć©Ć©n van mijn twee konijnen niest nu regelmatig. Ik denk dat ik haar gemiddeld drie keer per dag hoor en zie niesen, ze heeft geen snot aan haar neusje en pootjes en ook haar ogen zijn helder. Ze is verder niet anders dan anders, eet goed, drinkt goed, is enthousiast. Stof kan het niet zijn, ze zit net als eerst zonder bodembedekking en ik hou alles brandschoon. Heb nu toch de dierenarts gebeld en zij gaan overleggen of het wijsheid is om toch even het neusje te checken of dat het niet erg is. Ben wel vaker bij de dierenarts geweest voor andere klachten en toen bleek dat het allemaal wel mee viel, dus ik wil ook niet onnodig langsgaan (). Maar is er iemand die hier ervaring mee heeft? Toch maar even laten checken misschien?
Snot is niet altijd te zien bij konijnen,kan opgedroogd in hun neus zitten. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.
Geef je ander hooi of stro? Het zou misschien kunnen helpen om het hooi/stro even uit te schudden voor je het aan de konijnen geeft, daar kan veel stof op zitten. Bij Ć©Ć©n van mijn konijnen was dat de oorzaak van het niezen.
@DikkeKip ahh wat een lieve fotoā sā¤ļø je hebt gedaan wat je kon. Sterkte
@inezweski @Vlaai de dierenarts ziet geen reden om langs te komen aangezien ze verder nergens last van heeft (is een praktijk met twee geregistreerd konijnkundige dierenartsen). Mocht het wel echt nodig zijn nav jullie advies dan maak ik alsnog gewoon een afspraak, ik weet het zelf namelijk niet zo goed. Het hooi wat ze krijgen is exact hetzelfde als voorheen, stro hebben ze niet. Het zou de luchtkwaliteit kunnen zijn, het is natuurlijk een ander huis. Hier staan ze in de keuken, de verwarming staat daar bewust voor hun uit. Dat is dus wel iets kouder dan de woonkamer waar ze voorheen stonden maar goed, ook geen mega verschil. Jullie advies is dus om het alsnog te laten checken?
Edit: ik pakte haar net op en ze klonk wel een beetje snotterig/benauwd. Denk dat ik morgen toch maar even weer belā¦
Nav het berichtje van @Jolie ben ik wel benieuwd wat voor bodembedekking jullie gebruiken? Ik probeer van alles uit maar ben toch niet echt tevreden tot nu toe.
Mijn vorige konijntjes zaten op hennep, dat vond ik al veeeel fijner dan zaagsel maar het blijft rommel. Mijn huidige konijnen hebben in hun kooi (ze hebben wel 24/7 de keuken voor zichzelf) een toilet met houtkorrels en een mandje/kussentje om op te liggen. Bodembedekking duwden ze weg en ze zijn super zindelijk dus dat is heel chill. Maar als je buitenkonijnen hebt is dat natuurlijk geen optie.
Wij hebben nu de laatste keren korrels van gerecycled papier (geperst). Het is prijzig, maar ik vind het tot nu toe het fijnst. Echt veel minder geurtjes. Wat ik bij houtkorrels merkte was dat wanneer deze waren ondergeplast ze uiteindelijk uit elkaar brokkelen en dit toch ook vuiligheid met zich meebrengt wanneer de konijn uit zijn poepbak springt. Dat hebben die papierkorrels helemaal niet. Heel fijn spul.
@Jolie @Zomerjas
Bedankt voor de reacties! Ik heb ook van die hennepstukken geprobeerd maar inderdaad, rommel. Ik wil ze het liefst ook zonder bodembedekking/hok, maar ze poepen dan echt overal dus dat werkt niet echtš¤£
Ik ga dat gerecycled papier ook proberen, zag ik toevallig ook voorbij komen!
Hmm er zit wel een achterdeur in de keuken maar die tocht voor zover ik weet niet. Ze zitten er ook niet direct naast. In het oude huis stonden ze naar mijn idee meer in de tocht dan nu, denk dus haast niet dat dat het is. Het duurt nu al wel een maand of twee, dat vind ik best lang. Maar omdat ze verder niet anders is dan normaal vind ik het ook zo sneu om haar onnodig stress te bezorgen als het niet nodig is. Al merkte ik gisteren wel die lichte piep in haar ademhaling op dus ik twijfel toch.
Edit: ben bij de dierenarts geweest en het is echt een hele lichte vorm van snot. Volgens haar niet ernstig genoeg om te behandelen. Ze zei dat wat ze normaal qua antibiotica geven voor konijnen niet meer verkrijgbaar is, alleen een injectie die 4-6 weken om de twee dagen gegeven moet worden. Of behandelen met een ontstekingsremmer. Vind het een beetje vreemd maar ja
Wij hebben nu een aantal weken een vrouwtje bij ons mannetje (konijnen). Ze zijn in de opvang gekoppeld. Het is een aantal weken super goed gegaan. Nu sinds vanochtend vliegen de haren rond. Het mannetje is in de neus gebeten en er zit een korstje met bloed. Ook bij zijn mondje. Bij het vrouwtje kan ik niets ontdekken. Ik denk dat zij het is. Ze is gesteriliseerd. Ik heb haar nu even in een ander hok gezet, zodat ze elkaar even met rust laten. Misschien niet de beste oplossing, maar ik ben de hele dag weg.
Begint de koppeling nu opnieuw? Hoe kan ik het het beste aanpakken? Hebben jullie tips?
Wij hebben ook een koppel dat plotseling weer begon te vechten. Toen hebben we haar een paar weken in een andere kooi laten slapen, maar overdag wel samen in de woonkamer los laten lopen. Af en toe begonnen begonnen ze elkaar wel te bijten, maar dan haalden we ze weer uit elkaar. Maar uiteindelijk ging het prima en was er niks aan de hand. Nu wonen ze weer gelukkig bij elkaar!
Wij gaan dit weekend een eerste poging doen tot het koppelen van 4 konijnen. Het bestaande koppel en 2 nieuwe konijntjes. Heeft iemand hier tips voor? Het zijn twee vrouwtjes en twee mannetjes.
Thanks! We gaan het proberen.
Dat laatste willen wij ook doen over een tijdje. Wij hebben ook 2 koppels, mannetje en vrouwtje. Ik heb ooit gehoord dat er eigenlijk altijd een vrouwtje meer moet zijn dan, anders gaan de mannetjes vechten. Weet niet of het klopt hoor. Ik durf het nog niet aan hier haha.
Ik vond het al vreemd. Goed dat je het zegt! Volgens mij zij de vrouw uit de opvang datā¦of ik heb het verkeerd begrepen.
Pff een van mijn konijnen graaft sinds twee weken non stop haar keutel/plas bak uit. Alles ligt dan door het hele hok heen en ik weet niet hoe ik dit moet stoppen. Ze zit in een grote puppyren, waarbij het hok overdag is geopend en ze beschikking heeft over de hele benedenverdieping. Daarbij staat de balkondeur regelmatig open, waar wilgentakken liggen en een speciale graafbak voor haar staat (in de graafbak graaft ze natuurlijk amper). Dus ik vraag me af of het aan verveling ligtā¦ Hebben jullie tips? Ik ben er inmiddels vrij klaar mee, het maakt ook niets uit hoe vol of leeg de bak is en hoe vaak ik het verschoonā¦
Ik heb een soort van plastic rooster in de wc liggen. Op maat geknipt. Volgens mij is het eigenlijk een rooster voor in een aquarium.
Ik heb zoān soort kittenbak met een rand die er op klikt, dus ze kan het rooster er ook niet uitslopen.
@syntagma @inezweski Bedankt voor jullie antwoorden en goede ideeƫn! Ik zal de komende dagen even het een en ander proberen :). Zat echt met mijn handen in mijn haar! Ze is wel gekoppeld en de konijntjes zijn gelukkig dol op elkaar.
Ik moest wel lachen om āAls ze niet superdom is moet dat wel lukken.ā Dit konijn is gelukkig niet superdom (ons andere konijn wel maar die gedraagt zich gelukkig voorbeeldig )