Goedzo!! Nu pijnstilling in die komkommer douwen haha
Haha had ik gedaan en meteen ging die weg. Hij is veel te slim
Hoe gaat het nu?
Wat lief dat je het vraagt! Hij is weer helemaal de oude gelukkig op een gegeven moment at hij uit mijn hand paar brokjes, weer de komkommer en toen zag ik later ook hooi. Ik heb een klein beetje medicijn met pijnstiller en darmstimulering op de brokjes gedaan telkens. Uur later wat keutels dus toen was het gelukkig weer oke in de avond rende hij weer rond door de woonkamer.
Ah fijn om te horen, klinkt alsof je goed gehandeld hebt! Misschien was het ook een beetje de warmte?
Ja dacht ik ook, maar eigenlijk kan dat bijna niet. Temperatuur in huis is gewoon hetzelfde. Ze zitten binnen.
Ik had 2 zakken Versele-Laga nature snacks gekocht voor mijn konijn, alleen nu zie ik dat eentje eigenlijk voor omnivore knaagdieren is, niet voor konijnen. Ik heb de ingrediënten lijst bekeken en ik zie niet echt dierlijke producten staan, wel mais en rijst wat volgens mij niet goed is voor konijnen. Maar misschien dat iemand met wat meer verstand mij kan helpen of ik dit veilig aan mijn konijn kan geven?
Wanneer is een konijn te dun? Mijn kleintje van een half jaar oud (denk ik) lijkt heel dun, of is hij te dun? Kan het ook door de rui komen dat het me nu opvalt? Hij krijgt genoeg eten (hooi en voer) en poept en plast goed. Denk daarom ook niet dat hij ziek is o.i.d. Ik ben twee dikzakjes gewend misschien (hangoren), maar zij hebben toch echt wel meer vet op de ribben.
Misschien komt het ook wel doordat hij zo ligt, je ziet zijn rug zo zitten en achterpoten.
Bedankt voor je reactie! Stelt me gerust.
Ik heb hem net gewogen, hij weegt 1,3. Het is wel echt een klein konijntje. Vooral op zijn rug zie ik nu twee strepen lopen langs zijn heupjes (zie foto hieronder). Dit viel me ineens op, maar kan ook door ruien komen bedenk ik me. Ik voel bij zijn buik wel een echt buikje, alleen op zijn rug en zijkant heupjes is het meteen bot volgens mij.
Hij heeft veel last van rode oogjes, maar dat komt denk ik doordat hij rolt in zijn hok en dan hooi en houtskrul in zijn ogen krijgt Oke, ja mijn twee hangoren zijn echt twee bolletjes. Maar ook niet te dik, gewoon andere bouw dan.
Goede tip! Ik had het juniorvoer van SS net op, maar misschien haal ik dan nog een klein zakje bij voor hem. Ja, dat had ik al in de gaten dat de houtkrul het erger maakte. Ik heb nu alleen hooi erin liggen, want hij gooit alles aan de kant en wil het liefst op de bodem liggen. Zal eens kijken naar hennep. We willen hem als het kan bij de andere twee zetten en dan heeft hij deze ondergrond niet meer.
Echt fijn een konijnenkenner op het forum, heb heel veel aan je advies! dankjewel.
Haha dit is me er eentje hoor. Nergens bang voor, ook niet voor de grote hangoor… dat gaat nog wat worden met koppelen.
Ahw die eerste foto is zo mooi en lief!
Fijn dat jouw konijn bijgetrokken is, ik ga het goed in de gaten houden.
Ik ben van plan om volgend jaar twee konijnen te adopteren bij een konijnenopvang. Het is daar verplicht om twee konijnen te adopteren. Als een van de twee komt te overlijden moet je de ander terugbrengen of een nieuw konijn adopteren. Nu vraag ik me af of je op latere leeftijd makkelijk twee onbekende konijnen bij elkaar kunt zetten? Of kunnen er dan wat moeilijkheden ontstaan? Wil me vooraf zo goed mogelijk inlezen maar ik krijg het niet gevonden
Ah wat fijn al deze informatie, heel erg bedankt! Ik ga denk ik al je andere posts ook eerst eens goed doorlezen haha. Ik krijg vanaf oktober een geschikte tuin dus ik loop me nu al te verheugen
Ik heb trouwens ooit een fret (sorry, verkeerde topic) uit een opvang geadopteerd waarbij er een fret voor je werd uitgekozen ipv andersom. Kreeg een wat ouder beestje om te wennen aan het hebben van een fret. Vond dat zo’n fijn proces! Zij hebben veel meer verstand van wat goed bij je leven en huis en dergelijke zou passen
Snowy en Vlek hun nieuwe zomerhuis!
Volgend jaar de tuin doen en dan lekker op het gras met die pootjes!
Heeft iemand tips om verder te komen in een koppelingssituatie bij konijnen?
Ik heb een gecastreerd mannetje nu een aantal weken bij een gecastreerd mannetje+vrouwtje samen in een hok. Mijn vriend heeft het hok zo aangepast dat het koppel boven en beneden kan chillen en het mannetje dat alleen zit heeft nu een gedeelte apart op de bovenverdieping in hetzelfde hok. Tussen hen zit een rooster. Eerst hadden we hier een houten plaat tussen, die hebben we sinds 2 weken verwijderd en nu kunnen ze snuffelen en elkaar zien.
Het mannetje dat alleen zit probeert contact te zoeken en gaat vaker in het hoekje zitten bij het rooster (zie foto). Het koppel, vooral het andere mannetje, was eerst boos en reageerde door te krabben. Nu is dan nog maar een sporadisch, bijna nooit meer. Het is nu zo dat ze nauwelijks naar hem omkijken. Ze liggen boven te chillen (niet dichtbij elkaar en niet tegen rooster aan) en maken geen contact.
Ik merk wel dat als het mannetje dat alleen zit bij het rooster zit en ik het andere mannetje aai als die boven lig, hij boos wordt. Dus hij is wel op zijn hoede.
Iemand een goede tip om verder te komen? Ik weet niet zo goed of ik het schot nu soms er tussenuit moet halen en er bij moet blijven om te kijken hoe het gaat. Dat wil ik sowieso doen, anders is het een grote ram tegen een hele kleine. Ik heb wel gelezen dat ik dan beter eerst kan proberen de twee mannetjes te koppelen en het vrouwtje misschien even beneden te laten.
Mocht het nu niet lukken, dan maken we de benedenverdieping ook twee gedeeltes en krijgt het andere mannetje ook een vriendin, maar ik wil het eerst zo proberen.
Oh wauw dan ben je echt een diehard haha! Poeh ja, dat gaat nog wat worden. In de gang is het meest handige denk ik bij ons, maar ook weer niet omdat je er telkens doorheen moet. Daarnaast beval ik in augustus, zie het al voor me dat de kraamzorg binnenkomt en denkt: waar ben ik hier beland? Haha.
Goed dat je het zegt, op internet las ik dat je eerst de mannetjes moest koppelen. Maar dan ga ik dat dus niet doen. Nu gaat het mannetje van het koppel soms boos achter het vrouwtje aan als de andere man in de buurt komt. Kun je dat verklaren? Dan wil hij haar bijten.
Ik weet dat er een grote kans is dat het niet lukt met zn drieën, dan ga ik een vrouwtje zoeken voor de ander. Moet ik dan eerst die twee een koppeltje laten vormen en daarna samen zetten bij de andere twee die al een koppel zijn? Denk het wel he
Dankjewel! Ik weet wat me te doen staat. Ik ga aan de slag vanaf volgende week.
Ik was idd in de veronderstelling dat je ze eerst aan elkaar moest laten wennen met een schot er tussen.
Haha die babyfoon erbij zou kunnen ja! Hebben we die meteen getest.