He jeetje wat schrikken! Ik heb hetzelfde gehad met mijn konijn vorige week. Ook ondertemperatuur, alleen was zij al wel zo rustig dat ik haar kon opwarmen. Hier ging het na haar prikken al snel beter. Ik hoop bij jou ook! Heb je ook medicijnen meegekregen en bijvoeding? En hoe lang heeft je konijn al niet meer gegeten?
@Morganfreeman Ik heb metacam meegekregen. Ik hoop dat dat goed is? Is een pijnstiller.
@Amoruccio Dankje :). Ik heb ook bijvoeding gekregen. Ze heeft vanochtend wel groente gegeten, maar geen bics in de avond. Ze heeft immidds na de prikjes wel gedronken, maar eten zit er nog niet in. Hoop dat het net zo positief eindigt als bij jou vorige week… Maar ben er nog bang voor…
Oke dankjewel :). Ze heeft wel een prikje gekregen om het een en ander te stimuleren, maar houd het sowieso in de gaten.
@Morganfreeman @Kees vraag in dat geval om ciseral drops! Of iets vergelijkbaars met dat.
Dat hebben wij dus meegekregen om de darmen te stimuleren en werkte heel goed.
Ik ga voor je duimen!
ps. mocht dat niet lukken kreeg ik uit dit topic ook nog de tip om Infacol bij de drogist te halen.
@Amoruccio Ik hoop echt heel erg dat ze de nacht overleeft, als ze er morgen nog wel is maar ze eet nog niet, dan zal ik direct de dierenarts weer bellen.
@inezweski Je spamt het helemaal niet vol hoor! Je posts zijn altijd van grote toegevoegde waarde! Mijn konijtje heeft nog steeds een ondertemperatuur. Ze zit op zich behoorlijk stil, maar is nog actief genoeg om zich te verzetten tegen dingen die ze niet wil (zoals iets warms tegen zich aan of mijn andere konijn die zich opdringt). Ik heb nu de verwarming maar licht aangezet en ze ligt graag bij de verwarming dus ik hoop dat het iets helpt. Masseren ga ik zeker doen, dankje
Dat ze zich verzet lijkt op zich wel een goed teken. Ons konijn laat zich normaal gesproken niet aaien of oppakken. We konden beiden met gemak doen toen.
Hou je ons op de hoogte hoe het morgen gaat?
Ja ik houd jullie op de hoogte! Vind het fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan
Heb je iets in huis wat ze heeel graag eet? Misschien kun je dat nog proberen voordat je gaat slapen. Succes! Ik hoor morgen graag hoe het gegaan is.
@inezweski juist hartstikke fijn! Gewoon blijven doen.
Even een update: ze heeft gisteravond niet meer gegeten en ik vreesde voor het ergste. We hadden aar wel gemasseerd en een warm plekje voor aar gecreëerd. en we hebben voor de nacht haar hok gewoon open gelaten zodat ze op een voor haar zo fijn mogelijk plekje kon zitten.
Maar vanochtend at ze weer een beetje! Ben zo blij! Een paar bicjes, een beetje peterselie en wat hooi. Ze eet nog niet echt volledig. Helaas is ze nog niet helemaal de oude, dus ik denk dat het wel verstandig is om iets stimulerends voor haar buik op te halen bij de dierenarts…
Ja! Ze heeft zojuist ook een paar keutels gelaten. Heb ook inderdaad even met de dierenarts gebeld voor overleg. De prikken werken 24 uur, dus ik houd het in de gaten en moet ze om 18u weer even bellen voor een update.
Nou het lijkt wel te heersen als ik dit topic zo lees. Gisteravond wilde mijn konijn niks meer eten, terwijl ze normaal gek is op groente. Ze had toen rond 16:00 voor het laatst iets kleins gegeten. Ik zag haar telkens languit gaan liggen, dan weer ineens opstaan en een rondje draaien en weer opnieuw neerploffen. Wist van mijn andere konijnen dat dat foute boel betekent dus meteen Ciseral gegeven. Heb het even aangekeken maar toen ze om 21:00 nog niet at zijn we een half uur later naar de spoed dierenarts gegaan . Daar heeft ze twee prikjes gehad en heeft hij haar buik even gemasseerd. Een uur daarna at ze alweer een snoepje gelukkig. Dierenarts gaf ook wel aan dat er wel wat keuteltjes in de darmen zaten en heel iets gas, was er dan ook snel bij. Misschien was het bezoekje aan de dierenarts zelfs overdreven maar dan had ik de halve nacht wakker gelegen haha. Nu voelt ze zich weer helemaal normaal!
Nou, groot gelijk dat je langs de dierenarts bent gegaan hoor! Anders had je inderdaad een slechte nacht gehad en waren de klachten bij je konijntje misschien wel verergerd. Fijn om te horen dat het beter gaat!
@Kees, fijn dat ze weer wat eet! En al wat keuteltjes is helemaal goed. Houd het maar goed in de gaten ja en anders gewoon bellen.
@Jolie Juist goed dat je gegaan bent, beter een keer te veel dan te weinig denk ik altijd en inderdaad wat Kees zegt, ik zou anders ook de hele nacht stress hebben en niet kunnen slapen. Ik was laatst ook met mijn konijn naar de dierenarts. Ik kon hem oprapen en alles meedoen, at niks. Kom ik daar ook spuitjes gekregen, thuis zat hij 2 seconden in zijn hok en sprint hij als een gek de woonkamer in en maakte een paar binky’s. Toen dacht ik ook van: jongen, wat is je probleem?!
Hahaha , nou alleen maar fijn toch? En inderdaad, heb al zo vaak stress gehad door die beestjes dat dit de beste keuze was! Schrik wel telkens van die tarieven 's avonds, gelukkig heb ik daar standaard een potje voor.
Ja, echt duur he! Ik heb alles voor die beestjes over, maar heb wel vaak gedacht als je nou eens kon laten weten waar je last van had. Dat zou een hoop schelen haha.
Lieeeef, ze matchen goed.
Robin en Liv
Wat eeb schatjes! En wat een lekker huisje