Inderdaad heel sneu. Ben me ook echt rotgeschrokken. Zo besef je maar weer hoeveel zo’n klein beestje voor je betekent.
Ze lijkt gelukkig steeds meer de oude. We hebben voor de zekerheid de kruik nog in het hok gelegd en ik verwacht dat ik vannacht toch nog wel een keer ga checken voor de zekerheid. Maar het lijkt goed te komen gelukkig!
Ik ben precies hetzelfde. Maak me dan ongelofelijke zorgen. Het is net je kind! Het nare is dat een konijn niet laat horen dat hij pijn heeft, dus gelukkig let je zelf goed op. Ze mag blij zijn met zo’n baasje als jij!
Hopelijk heb je wat keuteltjes kunnen ontdekken!
Dat is helaas wel lastig te zien aangezien ze met z’n 2en zijn, dus van wie is het nou haha. Maar ze is de nacht goed doorgekomen en kwam net weer net zo enthousiast op het eten af als normaal dus dat is een goed teken! Ga zo nog even lekker peterselie voor d’r halen.
Heb jij dan ook ervaring met het medicijn dat ze krijgen om de boel weer op gang te brengen? Ze heeft het gisteren bij de dierenarts gekregen en dat leek dus al gelijk z’n werking te doen. Gisteravond voor de zekerheid nog een keer gegeven, alleen vragen we ons af of het vandaag nog nodig is aangezien ze weer zo goed als de oude lijkt.
Oja, herkenbaar haha. Bij ons heeft de een iets grotere keutels dan de ander. Ik hield haar een tijd in de gaten en als ze dan op het wctje ging zitten dan, ging ik meteen kijken als ze eraf ging.
Mijn dierenarts zei altijd dat ik het toch nog even moest geven, zekere voor het onzekere. Wij hebben uiteindelijk de medicijnen zelf ook aangeschaft (via dierenarts) zodat we het meteen kunnen geven als ze weer eens niet eet en helemaal lam ligt. Het is niet de bedoeling dat we dit vaak geven, maar bespaart wel een stress rit naar dierenarts en hele hoop extra kosten. Wij weten gewoon dat het ene konijn daar snel last van heeft. Dan voel je ook dat de buik helemaal opgeblazen is en geven we haar pijnstiller en middeltje dat de darmen weer op gang komen.
En enthousiast afrennen op het eten is voor mij ook altijd HET teken dat het weer goed gaat:) fijn!
Thanks! Dan gaan we vandaag ook nog even door voor de zekerheid. Dr buikje voelt ook al een stuk meer normaal. Wij gaan inderdaad ook maar zorgen dat we dit gewoon in huis hebben!
Zo fijn zo’n forum waar je advies kunt vragen! Heel blij mee
Ja fijn he en ook gewoon fijn dat je je ei even kwijt kunt
@Amoruccio @Superkonijn mocht je nou geen Ciseral (darmstimulerend middel) in huis hebben, dan werkt Infacol van de drogist ook goed. Ik heb dit ook altijd in huis voor het geval dat het gebeurt en ik niet direct ergens terechtkan. Fijn trouwens dat het beter gaat met je konijn, is inderdaad altijd schrikken…
Bedankt voor de tip! We hebben nu inderdaad Ciseral meegekregen waar we mee vooruit kunnen maar ga dit zeker even onthouden!
Heeft iemand een tip waar je grotere verpakkingen hooi kan krijgen tegen betere prijs? Mijn konijnen krijgen nu Timothy hooi, best duur maar alleen dit eten ze heel graag en veel. Het andere hooi wat ik altijd haalde, aten ze niet (verwende nesten haha). Ik ben eigenlijk op zoek naar grotere verpakkingen timothy hooi, maar kan dit nergens vinden.
Is het weer helemaal goed met je konijntje?
Wat lief dat je er nog aan denkt! Ja, gelukkig wel! Dezelfde avond ging ze al met sprongen vooruit gelukkig. De afgelopen dagen was haar eetlust nog wel wat minder, steeds maar kleine beetjes. Maar vandaag is ze al de hele ochtend door aan het eten haha (vooral hooi) dus gaat helemaal goed!
Thanks! Goede tip er moeten inderdaad lange stelen inzitten, die korte stukjes laten ze links liggen
Ze vreten het hier ook als een malle, als de ruif leeg is flink rammelen en graven dat ze nieuw hooi willen. Maar de minder lekkere hooisprieten gooien ze gewoon in hun toilet, echt verwende nesten.
Vitakraft kan ik inderdaad ook eens proberen. Ik pakte nu Versele Laga timothy hooi, dat vinden ze gruwelijk lekker. Maar jezus echt duur, het bijna nooit in de korting.
Wat betreft zo’n fouragehandel bel je die gewoon op en vraag je naar timothy hooi of hoe doe je dat? Ik heb er hier eentje in mijn woonplaats gevonden namelijk.
Top, dankjewel!
Ik heb een bericht terug dat ze geen Timothy hooi hebben, maar alleen weidehooi. Is dit hetzelfde? Vreten ze dit of zijn dit van die saaie balen met korte strengen denk je? haha
Ik kan het in ieder geval ophalen voor 7,50 (baal van 20 kg).
Ga ik doen, dank je!
Willen jullie met mij mee hopen voor een goede afloop? Ben met mijn konijntje halsoverkop naar de dierenarts vertrokken omdat ze niet meer at en redelijk koud is
Ohnee wat erg heel veel succes en sterkte! Ik ga duimen
Dankjewel :). Ze had een ondertemperatuur en heeft nu twee prikjes gekregen Het lukt mij niet om haar warmer te krijgen want ze is nog wel zo actief dat ze absoluut niet verwarmd wil worden door een dekentje of kruik. Ik hoop dat ze snel weer gaat eten…
Och arm beestje, zolang ze actief is goed teken denk ik. Hopelijk gaat het zo beter!