Het knaagdierentopic

Dus gewoon hamsteren en een extra hammie inslaan. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Neeeeeeeee slangenvoer is sowieso zieliger, de kleinere kooi overleven ze wel joh!

1 like

Ons apartement is echt langzamerhand in een konijnenjungle aan het veranderen. We hebben nu ook een puppyren aangeschaft zodat het nieuwe konijntje ook een eigen plek heeft om rond te rennen. Inmiddels woont hij al twee weken bij ons, maar we kunnen ze pas koppelen als hij ook gecastreerd wordt (dat doen ze hier alleen vanaf 6 maanden). Voor de rest lijkt Hazel super blij met haar nieuwe vriendje. Ze heeft hem wel een keer gebeten toen hij haar maar bleef humpen, maar de wond heelt gelukkig goed.

We hebben het nieuwe konijntje Wolf genoemd en hij is super tam!

Puppyren

image

19 likes

We hebben zojuist ons konijntje (Hazel) naar het dierenziekenhuis gebracht, het leek erop dat ze verstopt zit. Vannacht blijft ze daar en gaan ze het proberen op te lossen met medicatie.

Update: Zojuist te horen gekregen dat de medicatie werkt en ze erop vooruit gaat. We mogen haar morgen waarschijnlijk weer mee naar huis nemen :heart:

6 likes

Een tijdje geleden had ik het vermoeden dat mijn konijn daar ook last van had. Ik heb toen Beaphar Anti Parasiet gebruikt en na een paar weken waren de kalende plekken verdwenen en zag de vacht er daar weer mooi en vol uit.

Ik kom thuis en ik zie alweer mijn lieve kleine konijntje in een hoekje zitten. Ze wil niet eten. Vanochtend deed ze dat wel nog. Ik heb meteen de medicijnen gegeven die we de vorige keer van de dierenarts hebben gekregen. Ik hoop zo dat het weer goedkomt. Zo zielig ze zit helemaal met haar ruggetje ingezakt en verkrampt.

Oh nee, hopelijk knapt ze op en gaat ze snel weer wat eten!

Ons konijntje is net thuis en ze eet gelukkig weer, ze heeft sinds vanmorgen geen pijnstilling meer gehad. Ze is wel nog wat sloom tegenover normaal, maar hopelijk snel weer de oude.

1 like

Fijn dat ze weer eet! :heart:
Vreselijk om ze zo te zien lijden :sweat:

Hoe gaat het met je konijn inmiddels? :rabbit:

Niet veel beter, nog niets gegeten en zit er maar wat zielig bij. De dierenarts gebeld en zegt dat we het even de tijd moeten geven. Orale medicijnen duren langer voordat ze aanslaan.
Ik durf niet te gaan slapen :pensive::pensive:

Ah, wat vervelend. Ik ben echt zo ontzettend blij met de dierenarts waar we nu altijd naartoe gaan. Ons konijn is daar vannacht gebleven en wordt dan ook continu in de gaten gehouden (we wonen in het buitenland).

Kan je eventueel vanavond nog bij de dierenarts terecht als het niet verbeterd?

Ik denk het wel, het is 24 uurs. Ik vind het lastig inschatten hoe lang ik moet wachten.

Ja, dat is altijd zo lastig inschatten. Heb je haar pijnstillers gegeven? Die zouden inmiddels hun werk wel gedaan moeten hebben toch?

1 like

De dierenarts zei dat dat wel een paar uur kan duren.

Zou persoonlijk starten met dwangvoeren, dan weet je zeker dat ie wat binnenkrijgt. Eventueel vannacht nog een paar keer herhalen en kijken hoe het morgenochtend gaat. Met dit soort dingen moet je echt niet te lang wachten.

2 likes

Ze eet en poept weer! :blush: Huppelt ook weer rond.
Ik merk het meteen aan haar blik en hoe ze zit dat ze weer fitter is. Ook heeft ze geen koude oortjes meer.

5 likes

Hoeveel groente/fruit krijgen jullie konijnen per dag?

Bij ons niet dagelijks. Af en toe krijgen ze een blaadje sla, verse kruiden of wortels. Voornamelijk als ik wat over hou tijdens het koken.

1 like

& @Nori bedankt allebei!! Mijn konijn krijgt elke dag wel een handje verse spinazie, of stukjes broccoli, en ook nog een partje appel en een schijfje banaan :see_no_evil: En soms ook nog een takje peterselie/munt etc. Maar hij heeft de laatste tijd van die ā€œplakā€drollen dus ik ben bang dat ik iets te veel geef misschienā€¦ Hij vindt alles zo lekker, hij komt continu bij me zitten als ik aan het koken ben haha dus dan geef ik hem automatisch iets. Moet ik hem maar geen fruit meer geven, of heel soms ipv elke dag? En spinazie en kruiden wel gewoon houden? Ik heb op internet gezocht maar lees echt overal andere dingen. Wel dat het dan goed is om extra hooi te geven, dus denk dat ik stop met fruit, wel groente als ā€˜snackā€™, en dan minder voer en meer hooi.

Oh serieus!!! :open_mouth: ā€¦ Heel erg bedankt voor je hulp! Ook stoppen met de spinazie dusā€¦ Wat erg, ik dacht dit allemaal wel konā€¦ Voel me echt schuldig nu, wat slecht :sweat_smile:
Hij eet niet veel hooi, hij eet vooral voer en dus al die ā€˜snacksā€™. Helaas voor hem gaat dat nu dus veranderen, dat wordt nog wat, hij gaat echt stampen of als een gek rondrennen of zijn bakje omgooien als hij honger heeft haha, maar dan ga ik ipv wat hij nu krijgt gewoon andijvie/witlof/boerenkool/bleekselderij geven! Dankje :smile:
Dus; Veel hooi, max. 2 eetlepels voer per dag, geen spinazie/fruit meer.