Nee geen oplossing helaas. De grootste fout die ik toentertijd gemaakt heb is inderdaad gemengd voer geven. Ik heb de afgelopen tijd ook geprobeerd om het droogvoer niet meer aan te vullen. Dus dat ze alleen biks hadden, met de gedachte: als ze echt honger hebben dan eten ze het wel, maar ze eten het echt niet. Ze zijn bijna 2 en dus echt gemengd voer gewend. Verwende mormels zijn het
Ik heb de afgelopen tijd inderdaad gewisseld van voer. Tot nu toe lijkt het voer van de Coop het best te bevallen. Maar ik ga die van jou zeker proberen, bedankt!
Ik kwam foto’s en filmpjes tegen van ons nestje 2 jaar geleden en dacht dat jullie deze wel konden waarderen:
Oooooo zo lief dit!!!
Mijn vriend en ik hebben besloten om een nieuw konijntje te nemen zodat ons andere konijn niet meer alleen zit. Volgende week mogen we hem al meenemen
Ohhh
Help, mijn konijn is helemaal suf. Normaal sprint ze op haar eten af en nu blijft ze roerloos inelkaar gedoken zitten. Ingezogen wangetjes (spits neusje), dan hebben ze pijn toch? Ze heeft een harde buik, dus ik verwacht verstopping. Heeft ze al eens vaker gehad en de dokter gaf haar dat pijnstiller (carprofen drops) en stimulator maagdarmactiviteit (metocloral drops). Ik heb dat thuis ook en ik heb het haar net gegeven. Hoe lang moet ik wachten? Of moet ik meteen de dierenarts bellen? Of heeft dat geen zin, omdat er niet meer gedaan kan worden nu?
Ligt er aan hoe lang ze al niets meer heeft gegeten! Maar het beste is toch even bellen denk ik
Dat weet ik niet. Vanochtend om half 8 heeft ze haar brokjes opgegeten, maar weet niet wat ze daarna nog gegeten heeft. Ik wacht nog eventjes en anders ga ik bellen :’(
Hopelijk eet ze snel weer iets!
Oh wat rot! Heeft ze al iets gegeten ondertussen? Misschien wat lekkere dingen aanbieden of gaan dwangvoeden alvast? Zou niet de lang wachten met de DA bellen…
We zijn net langs de dierenarts geweest. Haar maag en darmen kwamen niet op gang. Net dwangvoer gegeven en arts heeft haar een paar vochtbulten gegeven onder de huid en medicijn. Ze was helemaal slap en koude oortjes. Nu net komen we thuis, na dat dwangvoer zetten we haar terug in het hok. Het andere konijn lieten we eruit, zodat ze even rust had alleen. Maar heel gek, ze springt eruit en rent naar de woonkamer?!?! Ze gaat zich wassen, rent beetje rond en gaat gewoon zoals ze normaal doet chillen?! Uhhh werkt dat zo snel of was het een poppenkast? Ik durf nooit te lang te wachten, want weet dat het zo gedaan kan zijn, maar dit is wel een aparte gewaarwording haha hopelijk eet ze zo haar hooi en brokjes.
Ik ben zojuist meteen naar beneden gegaan. Aan het einde van de avond at ze nog niet. Nu gaf ik brokjes en eet het op niet zo gulzig als normaal, maar ze eet wel. Ze eet niet veel. Moet ik haar dan toch de medicijnen weer geven?
Ze reageerde ook al met meer pit, ze kwam ook weer vragen bij het poortje.
Oh wat fijn dat ze weer eet en levendig is! Ik maakte me alrijd zoveel zorgen als mijn konijn niet at, het zijn zulke gevoelige beestjes!
Hoe vaak had je de medicijnen moeten geven? Ik zou anders straks even met de da bellen om te overleggen. Maar als dat niet haalbaar is met werk oid zou ik denk ik de medicijnen voor de zekerheid wel geven.
Ze heeft gisteravond gehad en ik heb haar net toch ook alles weer gegeven voor de zekerheid. Haar buik voelde wel nog heel hard aan. Ik werk vanmiddag thuis en ga dan weer kijken of het beter gaat en of ze wat eet en poept.
Ja zielig he, ik kan er ook echt niet tegen als er wat met mijn konijnen is. Ze zijn me zo dierbaar
Allebei. Cisaral, metocloral en caprofen. Ze zei doe maar alles. Is dat normaal?
Bedankt! Ik hoop zo dat ze zich snel beter voelt. Ze heeft net weer paar brokjes gegeten.maar zie weinig keutels liggen van haar
Kan ik iemand blij maken met een halve zak sciene selective en/of een bak loops snoepjes? Heb ook nog veel houtkorrels, stro en wat speeltjes. Ons konijn is afgelopen zomer overleden en we zijn nu aan het kijken wat er weg kan. Ophalen in Enschede of ik kan tegen verzendkosten opsturen
Op een gratis marktplaats vragen of van die weggeefhoeken voor een groter kooi? (Tenzij ruimte juist een issue is)
Dan zou ik gewoon die paar weken in een kleinere kooi kiezen. Vergelijk het met iemand die alvast een zwartkat in huis neemt die is komen aanlopen terwijl je nog wacht totdat je geschiktere woning wordt opgeleverd