Het knaagdierentopic

:cry::cry: heel veel sterkte :heart:

1 like

Wat onwijs verdrietig! :disappointed_relieved::disappointed_relieved:Heel veel sterkte! :heart:

1 like

Wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte en knuffels :heart:

1 like

Sterkte :heart:

1 like

Veel sterkte!

1 like

@Nori Wat erg :cry: Heel erg veel sterkte :heart:

1 like

Ik word helemaal gek van 1 van mijn konijntjesā€¦

ze mogen altijd vanaf 7u sochtends de hele dag vrij (of ik thuis ben of niet) tot ik naar bed ga want ik wil dat ze snachts in de kooi zitten. Dan kunnen ze even goed hooi eten en poepjes doen hahaā€¦

Maar nu wil dus 1 van de twee konijntjes niet meer naar de kooi snachts, hij vertikt het echt enorm. Rent alle kanten op en wordt boos alles, terwijl ik ze altijd lokte met een snoepje en ze vrij snel kwamen. Het andere konijn rent bij het woord ā€˜kooiā€™ al meteen daarheen en gaat er braaf inzitten dus ik snap er niks van, konijn 1 weet dondersgoed dat het bedtijd is en dan wordt het zo monster.

Heb ze nu voor het eerst ook de hele nacht los want ik kreeg het gewoon niet voor elkaar

Het is mega koud in mijn kamer en ben bang dat mijn konijn bevriest. Ik weet wel dat hun vacht met de tijd mee gaat, en dat er ook konijnen buiten zitten, maar toch. Een kleedje schuift hij weg, dus eigen schuld dan maar in dit geval. Ugh vind het echt zielig terwijl het niet zielig is haha.

Heeft hij genoeg hooi om in te kruipen? Die van ons vinden dat het fijnst

1 like

Al geprobeerd ze minder brokjes te geven en alleen op vaste tijdstippen eten te geven. Die van ons staan steevast te wachten op brokjes om 7uur s ochtends en om 10u s avond

Ze krijgen bij mij alleen sochtends eten op een vaste tijd, dan staan ze er idd altijd wel. Slim om dit te halveren en ook savonds te doen! Moet ik wel consequent in worden dan natuurlijk haha

Ja, en heb een pyama shirt in zijn hok gestopt. Daar heeft hij lekker op gelegen.

1 like

Mijn ene konijn doet sinds een paar dagen hetzelfde, misschien is het de tijd van het jaar :joy:. Hopelijk waait het weer over.

Blijven zitten en roepen net zolang totdat ze alsnog haar kooi in ging, maar het ging niet van harte. Normaal hoef ik maar ā€˜slapenā€™ te roepen en ze komen met een rotgang aanrent. ā€˜S nachts loslaten durf ik niet, het huis is niet echt konijn proof en ze hebben laatst al twee kabels kapot geknaagd :sweat_smile:. Wel ideaal zoā€™n petcam!

Ahhh zo braaf toch wel! Hier was het grommen en wegrennenā€¦ gelukkig is t huis wel konijnproof maar ze kunnen alsnog aan de meubels knagen of krabben maar goedā€¦

Jaa ik kijk ook vaak op mā€™n werk even op de petcam of als ik net weg ben en dan is t altijd grappig wat ze doen!

1 like

Omg dit is zo leuk!! Ik zou niet aan werken toekomen zou de hele tijd hiernaar willen kijken

Hahaha ja maar ze slapen ook heel vaak hoor! Ik kijk wel altijd stiekem in de pauzes en als ze iets leuks doen moeten al mijn collegaā€™s verplicht meekijken

2 likes

Jaa helemaal mee eens! En ze mogen/kunnen in principe ook wel 24/7 los maar ik heb het gevoel dat konijn 2 het wel heel lekker vindt om lekker knus samen in de kooi te kruipen maar konijn 1 dus helemaal niet. Maar het ging goed dus ik denk dat ze vannacht weer los mogen.

Dat uitputten is ook een goed idee haha!

1 like

Mijn caviaā€™s hebben iets nieuws. Ze gaan met zā€™n 2en op de rand van het bakje met droogvoer staan en dan valt het bakje om. Dan ligt er op de bodem allemaal droogvoer, en dan eten ze het lekkerste eruit. Ik heb al een verzwaard, stevig bakje. Maar ze krijgen het elke keer weer voor elkaar. Maar nu ligt elke keer de bodem bezaaid met droogvoer, en daardoor is de kooi sneller vervuild. Iemand anders die dit ook heeft en wat doe je eraan?

Ik geef ze, vanaf begin, een pelletkorrel met alle voedingsstoffen erin. Van dat gemengde voer eten ze alleen t lekkerste eruit.
Misschien kun je dat proberen?

Edit oeps zie nu pas dat dit al een ouder bericht was. Had je al een oplossing kunnen vinden?