Mijn konijn heeft een binnenhok, maar er zijn zoveel vliegen opeens! Heeft iemand tips? Ik maak het wc’tje al zovaak mogelijk schoon en hij krijgt geen vochtig/nat voer.
Plexiglas voor zetten of een hor? Als ze die niet kapot knagen dan. Ik las die tips ergens maar mijne zitten binnen, dus niet echt ervaring mee.
Mijne zit ook binnen! Zie nu dat dat niet helemaal duidelijk was. Maar we hebben dus vliegen binnen en dan vooral in zijn hok.
Oh huh dat is wel gek! Misschien er iets boven hangen dat vliegen aantrekt en vangt?
Ah Dankje voor de tips! Waardeer al je input zooo erg! Het is dus niet hopeloos nog. Las ergens op een website, konijn.nl geloof ik, dat het soms ook wel 5 maanden kan duren voor ze hersteld zijn en het gewoon doorzetten is zolang die wilt eten. Eten wilt ie gelukkig nog wel dus ik hou hoop.
Hi! Ik kom weer even binnenvallen Ik heb vanmorgen m’n tweede konijntje (rammetje) opgehaald en ben nu bezig met het koppelen. De kleine (5 maanden) die ik vanmorgen op heb gehaald is nogal een druktemakertje en rent veel achter m’n konijn aan en het voedstertje rent veelal nog weg. Een paar keer heeft het voedstertje bovenop het rammetje gezeten, waar wat plukken haar bij los kwamen haha, dus volgens mij zijn ze druk bezig met de rangorde bepalen. Alleen m’n voedstertje lijkt nu erg angstig, ook voor mij wanneer ik haar wil aaien of aanhalen. Hoelang heeft het ongeveer de tijd nodig voordat ze beide een beetje tot rust komen? En is m’n voedstertje niet helemaal van slag nu? Ik hoop dat ze gauw weer wat rustiger wordt en niet meer zo op d’r hoede is want vind het echt een beetje sneu voor dr ofzo, zo’n druktemaker die je al je rust ontneemt haha.
Aah super bedankt voor je antwoord! Ze zitten inderdaad wel eens andersom op elkaar dus goed dat je het zegt… De voedster “knort” wel eens, ik geloof dat dit ook teken van frustratie is?! En kort uit elkaar halen, als in een aantal minuten, ook niet oké denk ik he? Ze vooral maar laten begrijp ik uit je berichtje en ondertussen opletten of ze elkaar niet afslachten De opvang vertelde dat ze 24 uur op een neutrale plek moeten samen en dat ze daarna naar, in dit geval de kamer, mogen waar de voedster al woonde. Is dit in jouw beleving ook zo? Vind het zo spannend allemaal haha. Er staan inderdaad een aantal schuilplekken in de ren, maar daar wordt ze vaak onder weg gejaagd door de kleine…
Even een kleine update: ze likken elkaar, zo lief! Gaat nu al steeds beter! Hoop zo dat het een succes wordt
Doen jullie nog iets speciaals voor jullie buitenkonijnen de komende dagen? Ze staan bij ons al op de meest beschutte, koele schaduwplek in de tuin. Ze zitten nu pas net buiten dus vind het wel een beetje spannend.
Een bevroren fles heb ik vorig jaar geprobeerd maar daar deden ze niets mee…
Maar halen jullie ze bijv ook naar binnen ofzo?
Aah hoe schattig die foto. Thanks voor je tips! Ik kijk even aan hoe levendig ze zijn etc. Anders haal ik ze overdag naar binnen
Dank!
Is het rechterkonijn een bepaald ras?
Ik ben zo blij! Het gaat zo goed tussen de twee lieverds. Ze liggen continu bij elkaar en kunnen niet van mekaar afblijven haha. Zo ontzettend lief en dat al na 2,5 dag. Zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om er nog eentje bij te nemen!
Cuties
Oooh wat een schatjes. En wat een mooie ren
Als wij thuiskomen van vakantie, is ons konijntje er! Kan niet wachten. Ze is door de eigenaresse al in het hok gezet omdat ze telkens bereden werd door haar broertjes no worries: De buurvrouw is de eigenaresse dus die komt meerdere keren per dag checken en knuffelen.
We kunnen waarschijnlijk binnenkort twee nieuwe konijntjes ophalen, twee vrouwtjes. Ideeën voor namen?
Leuke namen, Koe is wel schattig voor zo’n klein beestje hahah.
De konijnen zijn van een kennis en komen uit een nestje van 3 vrouwtjes en 1 mannetje. Mammakonijn was perongeluk zwanger geworden van een wild konijn.
Ik had inderdaad al eerder in dit topic gelezen, ik denk in een bericht van jou, dat je beter geen twee vrouwtjes kan nemen. De beestjes zullen gaan wonen bij mijn ouders en die zijn ervan overtuigd dat het nogal ingewikkeld wordt om een ram en vrouwtje te nemen ivm met apart moeten houden en pas na een tijdje kunnen sterilliseren ed. Maar wellicht is dit niet zo ingewikkeld als zij denken, wat denk jij? Het rammetje is nog beschikbaar dus ze kunnen nog op hun keuze terugkomen.
Hoi! Ben ik weer! Ik wou even mijn kooi inrichting laten zien, omdat ik er zo blij mee ben. De blauwe spoetnik/sputnik(?) moet nog vervangen worden door een bruine.
Ik heb (het zou ook wel weer niet) een vraag: wat kan je tegen tralies knagen doen? Puck deed dat al vanaf het begin. Ze heeft twee week bij mijn vriend gelogeerd en daar deed ze het niet. Ze staat nu weer op haar oude plek en het knagen is ook weer begonnen… iemand dé tip?
Hoe gaat het met 2 (of meer) rammen bij elkaar? Ik heb 4 konijnen in een hok, 2 rammen en 2 voedsters. 1 andere ram zit apart want die is niet gecastreerd(is altijd alleen geweest, ik heb hem opgevangen). Hij ligt alleen altijd tegen het hek aan en wast door het hek heen de andere konijnen en ze lijken super schattig. Eigenlijk wil ik een poging gaan doen om ze allemaal bij elkaar te laten in een hok (dan laat ik de ram alsnog castreren), maar de vorige pogingen gingen de rammen steeds met elkaar op de vuist. Is dit iets wat tijdelijk is en ze even doorheen moeten, of is het beter om ze toch maar gescheiden te houden?
Bedankt voor al je info! We hebben besloten om toch voor de halfwilde konijntjes te gaan, maar dan wel mannetje en vrouwtje ipv twee vrouwtjes.
Aan ruimte en liefde (en enige ervaring met konijnen) geen gebrek, we zullen zien hoe het uitpakt Ik zal tzt een foto plaatsen van de scheetjes