Het knaagdierentopic

Hoi! Vrijdag komt mijn goudhamster alleen ik vroeg mij af wat ik het beste kon doen qua inrichting van de kooi.
Het lijkt mij verstandig om in het begin zo min mogelijk speeltjes op te hangen/neer te zetten zodat ze eerst kan wennen aan de kooi. Is dat verstandig of heeft iemand een beter idee?

@Maestoso ik wil je nog even bedanken voor de tip voor de kooi. Ik krijg hem als het goed is morgen binnen! :hugs:

Ohja ik had al wat foto’s gedeeld maar dit is haar:

Weet iemand nog een leuke naam? Ik twijfel zelf tussen Bobby en Puck. Ik ben benieuwd naar andere opties :blush:

6 likes

Jaaa ik heb ook gelijk een grote molen mee besteld, die wou ik erin zetten met een trappetje en huisje. Dankjewel voor je reactie! :hugs:

Puck de Hamsie is sinds gisterochtend bij mij/ons.
Ze komt uit de dierenwinkel en is ontzettend schuw maar tegelijkertijd erg nieuwsgierig. Ze schrok van zo’n beetje alles. Mijn vriend en ik zijn heel veel met haar bezig als ze wakker is. Aaien, voedsel aanbieden etc. Ik heb letterlijk 5 minuten geleden haar voor het eerst op mogen tillen. Zo’n grote doorbraak en ik ben zó trots dat ik het graag wou delen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Jaaaaa ontzettend leuk! Dacht echt dat ze alles vreselijk zou vinden en het nooit meer goed zou komen haha. Piepen en doen bij alles wat ik deed. Zo blij dat het nu een stuk beter gaat.

Foto’s komen zeker goed! Als ze ietsjes rustiger is en ze nog meer gewend is :blush:
Ben in ieder geval helemaal verliefd

Ja, ze kwam uit een dierenwinkel waar ze echt totaal geen aandacht had gekregen. Daar zat ze inmiddels al vier weken. Toen ik haar in haar hok zette, heeft ze me uit angst heel hard gebeten.
Ze was ontzettend bang, kroop gelijk in een hoekje en is daar echt de eerste paar uren niet uitgekomen. Uiteindelijk na heel veel tegen haar gepraat te hebben en haar met rust te laten kwam ze steeds vaker wat dichterbij om te kijken.
Inmiddels is ze ontzettend nieuwsgierig, pakt ze eten uit de hand aan en mag ik haar oppakken. Mijn vriend vindt ze nog een beetje eng. Ze laat zich ook niet door hem oppakken enzo.
Beetje bij beetje komen er maar hoe het nu al gaat, dat had ik echt niet durven dromen met zo’n start :heart:

2 likes

Zoals beloofd:

@Maestoso Puck is ontzettend snel. Dit is de beste foto die ik van haar kon maken :blush:

13 likes

Nee, dit is een kooi die mijn schoonzus nog had. Door hemelvaartsdag is de levering vertraagd. Ik moest een noodoplossing hebben, dus ze zit nu hierin. Aardig aan de kleine kant, maar net groot genoeg. Vandaag komt de alaska kooi. Heb al het speelgoed wat ik had besteld al wel binnen :joy:

Ik heb eindelijk mijn alaska kooi! @Maestoso

Ik heb hem net in elkaar gezet en ingericht. Wat was het een klus om dat ding in elkaar te krijgen zeg! Inrichten is zo leuk.

Ik ging Puck wakker maken om haar te verhuizen naar haar paleis. Ze snuffelt wat, kijkt me aan, loopt een rondje en gaat weer verder slapen haha. Dan vanavond maar weer een poging.

Ja hij staat tegen de verwarming, maar die is nooit aan

3 likes

Ohja hoe zet je een loopwiel trouwens het beste neer? Moet je hem ook bevestigen aan je tralies?

Ik heb dit weekend mijn konijntje (rechts) laten koppelen in een opvang. Hij heeft dit mooie en lieve konijntje uitgekozen. Ze zijn heerlijk verliefd :heart_eyes:

27 likes

Dit is zoooo lief!

1 like

Ah wat lief!

1 like

Ik zag vanmorgen ineens een van onze voedsters in het hok van onze ongecastreerde ram (beestje is 9, wil hem nu niet meer laten castreren dus vandaar dat hij alleen zit). Waarschijnlijk is de voedster tijdens het voeren gisteravond over het hekje tussen de rennen gesprongen en zo bij de ram terecht gekomen. Hoe groot is de kans dat ze in 1 nacht kleintjes kunnen maken? Is een ram van 9 nog steeds vruchtbaar? De voedster is ca. 6 maanden trouwens.

Bedankt voor je antwoord! Ik had inderdaad ook al gevonden dat de voedster nog gesteriliseerd kan worden nu. Maar is zo’n operatie niet behoorlijk ingrijpend voor ze?

De ram hoeft in principe niet gecastreerd te worden omdat hij in een ander hok zit, zonder andere konijnen omdat hij niet samen met andere kan. Maarja, nu is dit gebeurd en ga ik dat toch maar eens overwegen!

Update: de kale rode plekjes zijn totaal niet meer zichtbaar. Het vacht is aangegroeid en daar ben ik zo blij mee. Op internet las ik ook (horror) verhalen over amputatie van de poten door sore hocks. Mijn kleine mannetje blij maar zijn bunnymomma ook.

@DikkeKip Hoe is het met Puck?

3 likes

Super goed! Leuk dat je het vraagt.
Weet niet of hamsters éénkennig kunnen zijn, maar ze moet van mijn vriend niks hebben. Hoe vaak hij ook probeert haar te aaien etc, ze rent altijd weg. Misschien “ruikt” ze een soort angst ofzo. Hij vindt het namelijk ook spannend om haar te pakken enzo. Als ik er ben komt ze altijd naar mij toe. Mag haar altijd aaien en optillen. Heeeeel fijn! Sinds gisteren loopt ze van de sputnik in de lucht over mijn hand, naar de loopbrug en weer terug, als je snapt wat ik bedoel haha.
Ben er echt heel erg blij met haar!

1 like

Vind die handjes zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Wat een lieve grasmaaiers heb je :heart_eyes:

Mijn konijn lijkt deze keer veel sneller last te hebben van de warmte. Ze had gisteren al een deel van haar biks niet opgegeten (wel verse groente, verse takken en gedroogde planten/kruiden). En vandaag hetzelfde. Ik vind dat meteen zo eng. Vorig jaar april stopte ze met eten en toen bleek dat ze haken op haar kiezen had. Was een heel gedoe. Ik hoop zo dat ze morgen weer gewoon alles eet.
Hebben jullie konijnen last van de warmte?

Om even op mezelf terug te komen: konijn heeft weer kracht maar kan ze linker achterpoot niet aansturen dus 95% ligt ie, gaat die buikschuifend door het leven. Zo nu en dan staat die wel op en kan die 3/4 stappen zetten. Arm dier is wel van 2450 gram gedaald naar 1800 gram dus we dwangvoeren nu standaard erbij, ook Olvarit baby hapjes met enkel fruit erin op aanraden van de DA. Maar begin echt een beetje hopeloos te worden, dit is al sinds begin april gaande. Maargoe de dierenarts heeft nog vertrouwen, hij gaat telkens vooruit. Gaan binnenkort wss ook naar de dierenfysio voor oefeningen om zn linkerpootje weer oké te krijgen.

Schattige foto’s

2 likes