Het knaagdierentopic

Ik kon ook niet echt iets vinden in de regio Groningen, uiteindelijk heb ik via Marktplaats mijn goudhamster gehaald. Was van een kind geweest die er niet meer naar om keek…

1 like

Wat goed van je! Marktplaats heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik zou eens rondkijken, dankje!

Vorige week zijn we langs geweest bij de dierenarts voor een algemene controle. We wisten al dat de tandjes van onze voedster niet goed op elkaar staan, dus we moeten er goed op letten dat ze niet groeien, of dat er geen scherpe randjes ontstaan. Gelukkig eet ze graag hooi en zorgen we ervoor dat ze kan knagen aan takken, waardoor we er hopelijk niets aan hoeven te doen :relaxed:

Vanaf volgende week moeten we ze helaas een tijd apart houden tot ze gecastreerd worden :pensive:

14 likes

Ik kom een beetje binnenvallen hier, maar wilde m’n verhaal toch even kwijt… Ik heb sinds eind 2018 een heel lief loslopend konijn thuis, maar ze zit dus alleen. Ze oogt gelukkig en krijgt veel aandacht, maar ik voel me er de laatste tijd steeds schuldiger over. Bang dat ze, ondanks dat het niet zo lijkt, ongelukkig is en een maatje mist. Tegelijkertijd ben ik bang om, hoe stom dat misschien ook klinkt, de goede band kwijt met haar te raken wanneer er nog eentje bij komt. Is dit een hele irreële gedachte? Klinkt lekker egoïstisch ook, zo bedoel ik het niet. Of zou ze er misschien alleen maar van opknappen wanneer ze niet meer alleen is? Naast dat, vind ik het koppelen ook best wel eng, bang dat het fout gaat ect… Maar ik wil haar zo graag het leventje geven wat ze verdient en daarnaast weet ik dat eigenlijk altijd wordt aangeraden om ze met z’n tweeën te houden…

Zo ontzettend bedankt voor je reactie! Ik ga morgen de konijnen opvang bellen en informeren naar de ‘koppel vakanties’. Je hebt me overtuigt haha. Thanks! En wat een schatjes.

2 likes

Ik ben net bij de opvang geweest en over twee weken mag ik een nieuw vriendje ophalen, hij is nog jong en moet dus nog gecastreerd worden. Kan echt niet wachten!

Hij lijkt heel erg op deze;

11 likes

Ik wil even zeggen dat ik het supergoed van je vind!
Je vragen en angsten zijn niet irreëel, maar je hebt gekozen voor hetgeen dat het beste is voor je konijn. Veel mensen zijn daar te egoïstisch voor. Je zult hoe blij je haar er mee zal maken en dat ze nog steeds even veel van je zal houden :relieved:

2 likes

Moet ik zelf nog doen, ze doen niet aan koppel vakanties dus dat was helaas geen optie. Maar had vandaag m’n konijntje mee naar de opvang en het meisje die ons hielp had er veel vertrouwen in dat het goed zou komen. Vooral ook omdat ze beide nog zo jong zijn, hoop zo dat het zo gaat zijn! Maar voelt zo fijn om daar geweest te zijn en zo’n beestje een beter leven te mogen geven. En wat doen die mensen daar goed werk :heart:
@LaPetiteRobeNoire Zo lief dit! Doet me echt goed!

1 like

Mijn konijntje is afgelopen week gecastreerd, dus over een paar weken eindelijk een vriendinnetje voor hem zoeken. Hij ligt nu vaak tegen z’n knuffel aan, maar straks heeft ie dus echt een vriendje :heart_eyes:
Zou ik gewoon ieder willekeurig konijntje kunnen koppelen met hem? Of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Hier in de buurt zit helaas geen opvang die koppelt

Thanks voor je uitgebreide bericht! Ik snap je helemaal.

Ik ga op zoek naar een geschikte opvang, dan maar wat verder rijden. Dan is er tenminste iemand met veel konijnen kennis

1 like

Ach wat een arme ziel @inezweski :frowning:

Hier komen in elk geval wel 2 konijntjes. Mogelijk 2 uit hetzelfde nest als het een mannetje en een vrouwtje kunnen zijn. Zo niet, dan adopteren we eentje uit de opvang zodra ons konijntje geholpen is. Kan zo niet wachten op ons beestje. Ze worden ontzettend tam gemaakt en ik kon van de week al lekker knuffelen met ons konijntje. Hij/zij relaxte helemaal en kroop lekker weg. Zo zo lief.

1 like

Wat vreselijk sneu zeg :frowning:

Zo vreselijk zielig… :frowning:

Zo’n persoon ben ik, laten we het maar op houden dat ik niet vies ben van mijn eigen “kind” of moet dit in het opbiechttopic :joy:

1 like

Gelukkig ben ik niet de enige hierin. Mijn vorige konijnen likten/kusten mij nooit dus nu geniet ik extra van de liefde die ik ontvang :heart_eyes:

Owned it.

12 likes

OHMYGOD JA!1!1!1!!!

Ik ga dit morgen als ik terug thuis ben checken. Mooi ook hoe je de moeite hebt genomen om het helemaal uit te tekenen!

Ik ben vandaag met mevrouw naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse controle en vaccinaties. Alles was echt perfect in orde, ze moest afvallen en dat is gelukt. Ze mocht nog wat rondhuppen in het kantoor van de dierenarts en ze heeft nog de hand zitten lekken. Gekke meid. :woman_shrugging:t2:

2 likes

Konijn was van de ferbendrops gehaald omdat zn dierenarts het prima vond. Blijkt dat hij eigenlijk minimaal nog 2 weken het had moeten krijgen. Dus vrijdag leek zn hele achterhand verlamd. Wat een drama. Spoed dierenarts gebeld, die wist super veel van konijnen af en is blijkbaar bekend op bunnybunch. Zo blij dat zij de dienstdoende arts was, hij heeft nu drie dagen achter elkaar twee soorten injecties gehad en ferbendrops en hij loopt weer! Hij valt alleen soms nog om en kan dan niet meer zelf staan.

Meest schattige foto

Hij had zichzelf in baby houding gedraaid en is in slaap gevallen bij mn moeder

12 likes

Aaah😍 hopelijk is hij snel helemaal beter!

1 like

Ik was aan het grappen met mn moeder hierover en die zei ook “liever zijwieltjes dan geen konijn meer”. Maar de dierenarts denkt dat die er boven op komt!