Wij hebben gisteren de babykonijntjes bekeken en hebben er eentje uitgezocht. Hij/zij is zo mooi! Het is een driekleurig konijn met bruine oortjes en een bruin mondje, zwarte vacht en bovenop zijn koppie nog een vleugje wit. Beide ouders waren er ook en super tam.
Vooralsnog blijven we bij 1 konijn, omdat de verhalen daarover nogal wisselend zijn. Wel hebben we een hok zo groot dat er in principe 2 in zouden kunnen. Mocht er nog een konijntje overblijven, dan nemen we die misschien erbij (wel afhankelijk van het geslacht).
Oke, ik had het er voornamelijk in liggen omdat ik merk dat Hazel (het bruine meisje) graag wilt knagen. Volgende week laten we haar nakijken bij de dierenarts, ben benieuwd hoe we haar tandjesprobleem dan aan gaan pakken!
Ze hebben takken in hun kooi en we hebben net ook knÀckebröd gekocht, daar kan ze ook aan knagen
Ik dacht dat dat juist wel goed was voor de tandjes, dan ook maar niet te veel knÀckebröd dus!
Mijn konijn is sinds dat ze gesteriliseerd is echt een knuffelkont, en ook een stuk braver. Ze mag overdag gewoon altijd rondlopen maar net kwam ze in mijn arm liggen knuffelen en slapen.
Vraag me ook af welke verhalen je hebt gelezen inderdaad. Want op internet staan genoeg mensen die beweren âdat hun konijn toch Ă©cht niet eenzaam is wantâŠâ Maar dat zijn ze wel. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd. Maar 95% is zeker wel eenzaam ook al denk jij van niet. Het is niet voor niets dat opvangen zo streng zijn alvorens je een konijn mag adopteren. Ze moeten met zân tweeĂ«n zijn + genoeg ruimte hebben etc. Het blijft je eigen keuze maar hoop dat je inderdaad besluit om er toch een vriendje bij te zoeken!
Heb mijn voedster vanmorgen weggebracht voor een castratie, net een smsje gehad dat ze goed uit de narcose is gekomen en in de couveuse ligt. Kan niet wachten om haar op te halen. Haar maatje vindt het ook niks alleen.
@Nori @inezweski dankjewel, ik hoop het ook! Ze hebben haar een medical pet shirt aangedaan maar daardoor lijkt ze niet echt te functioneren. Ben er toch bij dus heb hem even uit gedaan. Wond ziet er netjes uit! De assistente zei dat âie meer was voor de momenten dat je er geen zicht op hebt maar vind het wel een rotding om aan/uit te doen . Ze viel telkens om maar ligt nu rustig in haar mandje. Ben benieuwd wat haar vriendje er van vindt. Geef haar nu even rust en dan probeer ik haar straks wat te eten te geven. Heeft ze nu nog geen zin in denk ik.
Toch maar even gepolst bij de buren. 2 kleintjes kunnen ook. Iemand ervaring met 2 kleintjes uit hetzelfde nestje? (voor zover mogelijk, we willen een mannetje en een vrouwtje). Of is een kleintje en een grote uit de opvang een betere optie?
Ik heb twee konijntjes van dezelfde fokker! Verschillen 5 dagen dus niet echt uit hetzelfde nestje, maar wel van dezelfde leeftijd. Dat matcht vaak wel beter, alleen zit je dus met vruchtbaarheid. Ik heb daarom het mannetje op 8 weken laten casteren (zie vorige post). Doe je dit later, dan moeten ze op een bepaalde leeftijd uit elkaar want vruchtbaar, hij moet gecastreerd worden, een paar weken wachten en dan opnieuw gekoppeld worden. Best wel een risico. Neem je een mannetje uit de opvang, dan is hij al gecastreerd en zit je niet met dat gedoe. Alleen weet ik niet welk effect het leeftijdsverschil exact heeft.
Ze lag er wel behoorlijk sneu bij ja⊠ik blijf de wond checken!
Heb haar om 18:00 opgehaald, wanneer moet ik haar weer aan het eten hebben denk je? Ze is nu nog knettttter stoned.
Konijn heeft een bloem die niet goed is voor konijnen gegeten, wat lenteui en blaadjes van de kersenboom. Dit allemaal binnen 2 minuten. De bloem die niet goed voor hem is stond twee tellen op de grond terwijl mn vader een mes wilde pakken. Nu heeft konijn al een dag niet gegeten. Dus afgezien van pijnstilling, behandeling voor de parasiet en oogzalf, moet hij nu ook gedwangvoerd worden. Gaat goed weer.
Ah oke, top! Hou ik dat even in mân achterhoofd. Begin morgenochtend met 2x per dag 0,9 ml Carprofen, ze weegt 1,8 kg.
Ik heb nu twee konijntjes uit hetzelfde nestje. Een mannetje en een vrouwtje, deze laten we pas later castreren rond de 4-6 maanden omdat onze dierenarts (we wonen in het buitenland) dit alleen onder narcose doet, waardoor ze straks dus een tijdje alleen moeten zitten en we ze daarna weer opnieuw moeten koppelen. Maar ik kan dus (nog) geen tips geven! Hoop dat het goed verloopt
Ja! Ging vannacht even kijken en toen zat ze aan een worteltje te knagen. Nu eet ze ook vrijwel alles maar in kleine hoeveelheden. Ze rent hier vrolijk rond en voelt zich verder wel prima geloof ik!
Gelukkig! Zal de wond even goed in de gaten houden. Haar vriendje rent veel achter haar aan dus hou ze nog wel uit elkaar totdat ze wat meer aangesterkt is.
Vandaag zag ik wat kalende plekjes op de achterpoten van Wolfie. Is dit normaal? Hij is momenteel wel in de rui. Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een konijn. De kale plekjes zijn wel rood (en je ziet zijn huid) maar het is geen bloed.
Weet iemand misschien waar ik het beste een goudhamster kan aanschaffen in de omgeving van Groningen? Ik kan online niets vinden qua hamsteryâs of het zijn nestjes uit 2017⊠Ik heb in dierenwinkels gekeken, dat wil ik liever niet, maar daar hebben ze alleen dwerghamsters.
Ik gebruik hennepstrooisel. Hij is ongeveer 25 cm lang. De plekjes zijn behoorlijk kaal en rood dus ik hoop niet dat hij er al te veel last heeft hiervan. Hij gedraagt zich voor de rest wel normaal. Maar ik houd het in de gaten.
Dank je, nee hij is juist heel dun haha dus daar kan het niet aan liggen. Echt fijn dat je zoveel over konijnen weet.