Is dat ‘teveel’ aan oestrogeen echt een probleem bij PCOS? Patiënten hebben toch juist een verhoogde testosteron niveau waardoor het misschien kan compenseren. Dit omdat ik zelf ook een pil heb met veel oestrogeen wat echt top werkt tegen mijn acne. Heb geen PCOS maar zeker wel verhoogde testosteron.
Oh dat zou ik niet weten wat het effect is specifiek bij pcos, maar xenoestrogens kunnen wel de hormoonhuishouding uit balans brengen en dat lijkt me voor niemand goed.
Zijn er hier nog mensen actief mee bezig?
Ik eet low carb! Al aantal jaar wist niet dat er een topic over was, top!
Ik eet ook low carb! weer mee begonnen na de zomervakantie want ik ging even niet meer zo lekker op alle pasta en kh. Nu voel ik me weer een stuk chiller. Ben niet heel streng bezig maar vooral doordeweeks gewoon lekker kha eten vind ik fijn.
Zekers, dag in dag uit
Ja! Wat goed! Bevalt het goed?
Lekker he! Heel herkenbaar dit. Eetrust noem ik het. Vast je ook?
Yes! Love dat. Met of zonder vasten?
Ja, want anders zit ik 4 avonden in de week chips te vretten en daarna buikpijn
Nee, heb ik wel gedaan toen ik nog echt keto deed en dat beviel me prima, nu niet standaard IF maar meeste dagen eet ik wel pas rond 11 of 12 uur, andere ochtenden wat yoghurt met blauwe bessen!
En jij?
Same!
Wat betreft vasten; dat gaat automatisch. Vandaag nog niet gegeten (gisteren vroeg avondeten), maar als ik straks echt trek krijg ga ik eten. Ik volg mijn lijf. Word zo gelukkig van koolhydraatarm/keto. De mensen om mij heen minder… als ik los ga probeer ik altijd iedereen te beïnvloeden. Nu niet meer hoor. Is irritant.
Heel herkenbaar! Als je nog leuke recepten hebt voor lunch en diner dan hoor ik het graag :)!
Ik ben diehard fan van de fathead dough dingen. Google maar! Ik maak daar meestal pizza van met alleen kaas erop en vervolgens pesto als het uit de oven komt. Oeh.
Oh jaaa dit ken ik ook wel hahaha, heerlijk inderdaad! Ook knoflookbrood mee gemaakt en vaak pizza. Tien keer beter dan bloemkool bodem zelf maken want dat lukt bij mij nooit om goed hard te krijgen.
Hoe bedoel je vasten? Na 20:00 eet ik niet meer tot de volgende ochtend wakker worden, das goed 11 a 12 uur. Al noem ik dat niet echt vasten.
Dat is meer keto/intermittent fasting. Ik doe echt lowcarb, 5gram per 100 is mijn gouden regel.
Ja dat, ik eet het liefst 8 uur wel en 16 uur niet. IF bedoel ik inderdaad.
Ja en die 5g per 100g vind ik ook heel handig. Wat is jouw favoriete recept?
Herkenbaar!
Overigens is de tonijnbodem ook heel lekker. Die ga ik straks maken denk ik.
Pfoe echt verschillende dingen wel. Lowcarbchef doet het altijd wel goed met maaltijden maar Heidi haar instagram is ook wel chill.
WAT GOED! Deze kende ik niet. DANK!