Het jammere cadeautjes topic

Deze snap ik niet? Waarom zouden ze als ze het parfum gaat dragen daaruit opmaken dat ze het niet meer moeten kopen?

@Yzile wat stom! Ik denk dat je hem wel goed kunt verkopen.

2 likes

Ik heb gewoon niks van mijn schoonouders gekregen met kerst. Vrij awkward want ze wonen aan de andere kant van de wereld dus hadden het opgestuurd. Mijn man en schoonzusje (en zoontje) hadden wat om uit te pakken en ik zat er maar zo bij van ā€˜okĆ©ā€™. Ik hoefde ook niet echt iets maar geef dan iets van chocola ofzo, dat ik in ieder geval iets heb :ā€™)
Oja we kregen als gezin een lelijke windvanger haha, zowel mijn man als ik hebben daar echt een hekel aan.

12 likes

Over retourneren: wij doen bij beide families altijd lootjes trekken met verlanglijstjes. Voor het lootje van mijn zus hadden we een spelletje gekocht dat dus op haar lijstje stond en vervolgens heeft ze hem al omdat ze het bij haar schoonfamilie ook op het lijstje gezet heeft. :woman_shrugging:t3:

Retourtijd natuurlijk al verlopen en we hoeven dit spel zelf ook niet dus nu heeft ze het maar gewoon dubbel. We maken juist lijstjes om dit soort dingen te voorkomen, waarom zet je er dezelfde dingen op :joy:

28 likes

Uit welke streek komen jullie schoonouders?
Bij mij ook heel normaal, en is gewoon live haha. Dat de ā€˜eigenā€™ kinderen en kleinkinderen hele grote cadeaus krijgen en de koude kant niets.

Moest daar zo aan wennen in het begin en heb het nu maar geschaald onder cultuurverschil en denk er niet meer over na.

2 likes

Ik had van Reddit Secret Santa een wierrookhouder met wierrook gekregen. :face_with_raised_eyebrow: . Ben ik nou zo zweverig? Ik had vet veel tips gegeven van wat ik leuk vind, waar mijn interesses liggen + mijn Instagram en Reddit-account gelinkt.
Biecht: ik heb er vervolgens 3 dagen er over gedaan om een bedankberichtje te schrijven.

2 likes

De afgelopen vier jaar kreeg ik bijna net zoveel cadeaus als de anderen. En dat vind ik niet echt nodig ofzo, maar ik vond het nu wat ongemakkelijk. Ik heb maar de cadeautjes voor mā€™n kind in elkaar gezet terwijl mijn man en schoonzus hun cadeaus uitpakten.

Edit: nu klink ik misschien heel ondankbaar maar het was gewoon even onverwacht/ongemakkelijk toen we aan het facetimen waren en ik een cadeau zocht om open te maken maar alles was van mijn eigen ouders of man :sweat_smile:

6 likes

Ik kreeg van mā€™n schoonouders iets van decoratie in huis. Mā€™n vriend kreeg een cadeau waar hij persoonlijk wat aan heeft.

Wanneer stoppen mensen nou eens met vrouwen dingen voor in huis te geven. Geef dat ook eens lekker aan een man.

54 likes

Ik vind dit totaal niet ondankbaar overkomen hoor, vind het vrij raar dat ze hen wel iets geven en jou niet :confused:

1 like

Ik heb van mijn schoonvader wasparfum gekregen. Dat zou hij ook vast niet aan zijn zoon gegeven hebben.

12 likes

Nee natuurlijk niet, die wast toch nooit?? Daā€™s een vrouwentaak!1!!

1 like

Ik ben gestopt met reddit secret Santa want ik kreeg alleen maar van die vage cadeaus. Had volgens mij aangegeven atheĆÆst te zijn, kreeg ik een schets van Jezus.

18 likes

Een poging om jou te bekeren cadeau voor Kerst, ha ha

4 likes

Je zou bijna denken dat ze het dan expres doen, heel flauw

4 likes

Mijn schoonzusje en ik kregen ook wastabs voor kerst van mā€™n schoonouders :sweat_smile: mijn vriend en die van haar uiteraard niet.

Ik voel gewoon het ongemak. Blij dat je dan op dat moment even iets om handen hebt. Ai ai aiā€¦

Zal wellicht een cultureel verschil zijn, maar dat maakt het niet minder ongemakkelijk

1 like

Het is hier vaak ontzettend hit or misss.
Van hele toffe dingen tot dingen waarbij ik zoiets heb van ??? Bijvoorbeeld een bepaalde sjaal die eerder voor wintersport of bergbeklimmen is tot een leuk geknutseld boek met daarin boeken die verpakt zijn in eigengemaakt boekenprint kaftpapier.

Haha ik zou als ik jou was dan naar mā€™n vriend draaien en zeggen ā€˜kijk schat, handig voor als je morgen de was gaat doen!ā€™

5 likes

Dit jaar ook weer teleurgesteld, maar dat verwachtte ik al! Zelf heel erg mā€™n best gedaan maar niets gekregen van mā€™n ouders noch schoonbroer. Voelt een beetje kinderachtig om teleurgesteld te zijn als volwassen vrouw omdat het nu toch vooral om de kinderen (neefje en nichtje) draait maar het is toch een beetje jammerā€¦ Gelukkig wel wat van mijn zus gehad en met oudjaar zijn mijn vriend en schoonouders aan de beurt dus ik heb nog een beetje hoop.

Ik ga binnenkort maar eens zelf flink gaan shoppen en mezelf cadeaus geven šŸ„²

5 likes

Dit x1000. Toen ik zwanger was kreeg ik ook allemaal babyspullen als cadeau voor kerst en verjaardag. Uiteraard ook heel blij mee, maar mijn vriend kreeg gewoon cadeaus voor zichzelf (en zoā€™n romper met ā€œhier moet de arm en hier moet het beenā€ hihaho)

11 likes

Nou dit is ook gewoon echt niet leuk, jij verdient ook leuke cadeaus waar iemand tijd en aandacht in heeft gestoken. Goed dat je wat moois gaat kopen voor jezelf! Hoop dat je met oudjaar nog wat mooie dingen krijgt :blush:.

3 likes