Het jammere cadeautjes topic

Oh dat is best lastig dan. Wat is je budget? Er zijn hele leuke boekjes (bijv de Paco muziekboekjes, of Coco kan het, Ada dapper wetenschapper). Het merk Djeco heeft veel redelijk uniek speelgoed. Duplo is ook altijd goed denk ik.

1 like

Smartmax is ook leuk! Of houten dingen van grimms of holztiger ofzo.

1 like

Het meest veilige is om de ouders te vragen, dan weet je zeker dat het niet in de kast beland :grin: Op ons lijstje stond speelgoed voor de zandbak, maar ook praktische dingen zoals een slaapzak.

Oh ik lees nu dat de ouders het niet precies wetenā€¦ Dan is het lastigā€¦ Wij hadden speelgoed voor de zandbak, eten en pannen voor de speelkeuken, slaapzak, houten puzzel.

Speelgoed voor in bad? Dat geef ik meestal, is iets kleins en de kinderen waren er super blij mee.

1 like

misschien een speelsetje voor op het strand, een boekje met een mooie boodschap zou ik altijd leuk vinden (even vragen welke ze al hebben misschien), iets van Little Dutch (blokken oid), speelgoed voor in bad of zwembadje deze zomer.

Je zou ook een cadeaubon kunnen kopen bij Zara, prenatal, H&M oid. Zodat de ouders kleding kunnen uitkiezen voor het kindje? En het kindje dan iets kleins geven qua speelgoed. Wat je al zei: ze hebben/krijgen toch alles al en worden op zoā€™n dag al overladen met van alles.

Dan zou ik zeker een bon kopen van de ZARA, zalando ofzo.
Geen speelgoed. Of misschien een leuke voorleesboek.,

2 likes

Duplo is altijd goed

2 likes

Maar dit gebeurt heel makkelijk toch, vooral bij planten uit het tuincentrum waar ze vaak veel te veel water geven of de planten in een laag water laten staan. Daar kan de gever in principe niet veel aan doen. Gewoon even bovenste laagje potgrond eraf halen en dan is meestal alles prima.

4 likes

Ik zou dan voor een voorleesboek gaan, daar ben ik zelf tenminste eigenlijk altijd blij mee en ben al een aantal keer blij verrast. De intetactieve boekjes over klein konijn van Jorg Muhle zijn ook leuk

1 like

Op het lijstje: babypop met een andere huidskleur dan mijn kind

Het cadeau: een spierwitte pop met blond haar en een roze prinsessenjurk

20 likes

Dank voor alle reacties met tips voor een cadeau voor een 1-jarige! Echt fijn, zitten zeker wat leuke dingen bij waar ik iets mee kan, thanks :blush:

2 likes

Oh nee, had dus eindelijk wat cadeautjes die ik niet meer hoef te koop gezet ipv uit schuldgevoel bij te houden, nu begint 1 van de gevers tegen me ā€˜ik zie dat je wat dingen online hebt gezetenā€™ā€¦ Goed gedaan facebook, moet je dat nu echt delen met heel mijn timeline?

28 likes

Ohmooo, wat heb je gezegd?

Late reactie van mij, maar ik had dit een tijdje terug ongeveer ook. Ik wilde graag een bruine pop voor dochter. Zegt de gever: ja weet je het zeker? Deze is wel heel erg donker hoor?! :scream:

8 likes

Gewoon eerlijk geweest dat ik er geen ruimte meer voor had en liever iemand anders er nu blij mee maakte. Gelukkig deed ze er niet moeilijk over, denk dat ik het negatiever had geĆÆnterpreteerd dan het bedoeld was!

9 likes

Ergens eigenlijk wel mooi dat hij/zij er eerlijk naar vraagt bij je ipv in het geheim een beetje beledigd te zijn zonder jou de kans te geven je te verantwoorden.

8 likes

Weet iemand trouwens of er een manier is dat je vrienden niet zo expliciet te zien krijgen dat je dingen verkoopt tenzij ze op marketplace zelf gaan? :sweat_smile:

1 like

Je kan aanvinken ā€˜verbergen voor vriendenā€™ voor je je advertentie op marketplace plaatst

1 like

Oh, nooit opgelet! Ik ga de cadeaus maar eens op verborgen zetten :grimacing:

6 likes

Ik teken en schilder wel eens. Nadruk op wel eens, maar goed.

Maar nu heb ik een enorme, kitscherige schilderen op nummer set gekregen :cry:
Ik voel me zo ondankbaar maar sorry, nee, dat vind ik gewoon echt niet leuk en het is ook wel iets met een kwast en verf maar verder heeft het echt niets te maken met schilderen of tekenenā€¦

Ongeveer zoiets: image

40 likes