Het jammere cadeautjes topic

Ik kreeg een keer als afscheidscadeau een hotelovernachting van collega’s. Die hadden geld aan de leidinggevende gegeven. Dat geld gaf die leidinggevende niet aan mij, nee ik moest een hotel boeken ergens in het zuiden van het land waar ik niet bij in de buurt woon (een hotel dat ooit een gevangenis was) en dan moest ik hem bellen en dan zou hij dat hotel betalen. Hij zat sowieso altijd al op m’n huid, wilde alles van me weten, ook echt privé-zaken. En als ik daar niet op in ging na m’n 3e werkdag vond hij mij raar en afstandelijk.

Echt een raar cadeau en heb er ook geen gebruik van gemaakt.

9 likes

Dit kan ook in het gierige topic. Die heeft gewoon het geld van je collega’s in eigen zak gestopt:/

15 likes

Haha ja snap dat je dat denkt. Maar hij was juist super gul altijd. Haalde ook elke week voor de hele afdeling Mac Donalds. Dus nee dat heeft hij vast niet gedaan. Maar was gewoon een nare man die grenzen van anderen niet respecteerde.

Toen ik zwanger was zei hij “ja ik begin het nu wel te zien, je borsten worden voller en je billen”. Toen ik nadat hij dat voor de 3e zei zei dat ik daar niet van gediend was was hij beledigd. Maar goed dat is weer een ander onderwerp.

3 likes

Vraag me dan af hoe het is gegaan? Geld aan iedereen teruggegeven/iedereen ervan getrakteerd onder het mom van ‘ZusjevanJoost heeft geen gebruik gemaakt van haar cadeau’.

Jezus, zo’n figuur zou maar je leidinggevende zijn. Fijn dat je daar weg bent. Was er geen HR waar je dit aan kwijt kon?

1 like

Ja ik denk echt dat dat zo gegaan is!

Nee er was geen HR in dat pand. Heel die cultuur was daar super vrouwonvriendelijk, echt afschuwelijk. Ben blij dat ik ontslag heb genomen. Ga nooit bij B.A.SF in Maarssen werken.

4 likes

Misschien is dit hier al een keer genoemd maar ik kreeg voor mijn verjaardag ook weer zo’n typisch jammer cadeautje, namelijk een kookboek maar dan niet degene die op m’n lijstje stond. Hoe werkt zoiets in iemands hoofd? ‘Hé ik zie hier in deze winkel een kookboek dat er wel leuk uit ziet, het is niet die ene van die bekende chef die ze vroeg maar er staan toch ook leuke recepten in?’

Sowieso dat je een lijstje maakt met genoeg leuke, betaalbare cadeautjes en iemand dan iets koopt dat er juist niet op staat.

Binnenkort maar weer naar de kringloop :cry:

14 likes

Ahw zo jammer is dat hè? Mijn moeder heeft daar ook een talent voor. Die koopt altijd precies wat ik niet wilde hebben. Ben ook maar gestopt met lijstjes maken, want ze houdt zich er toch niet aan :upside_down_face:

2 likes

Misschien hadden ze die zelf nog liggen/cadeau gekregen :see_no_evil:

1 like

Vorig jaar op mijn verjaardag was ik hoogzwanger en ready to pop, en kreeg ik van mijn moeder een toilettasje en make-up spiegel ‘voor in het ziekenhuis om me op te maken’ (ik was echt mega teleurgesteld hierover).

Dit jaar heb ik een boek van David Attenborough gekregen?? terwijl er 3 specifieke boeken op het lijstje stonden (niet die dus).

Beide keren vroeg ze of ik nog wat wilde voor mijn verjaardag, en ik hou door het jaar heen op mijn telefoon bij wanneer ik dingen zie die ik graag zou willen hebben (staat vanalles tussen qua prijsrange), vet handig al zeg ik het zelf.

Mijn kind is binnenkort jarig ook en om rommel tot een minimum te beperken hadden we ook hiervoor een lijstje bij gehouden met dingen die we nog niet hebben en die we wel leuk vinden qua duurzaamheid/onderwerp/grootte. Hun doos is inmiddels binnengekomen met 5 dingen en ik kan nu zo al inschatten dat 5 van de 5 cadeaus niét op het lijstje stonden.

Waarom is het zo moeilijk en waarom willen mensen zo graag nutteloze dingen geven, en waarom vragen ze dan ‘wat ik graag wil hebben’ om vervolgens het tegenovergestelde te geven

41 likes

Onlang werd onze dochter 1 en hadden wij een lijstje rondgestuurd met ideeën erop. Heel handig voor de mensen dachten wij en zeker handig voor ons, zodat er geen nutteloze cadeaus zouden komen. Gelukkig heeft een aantal mensen zich hier goed aan gehouden, maar een groot deel ook niet. Ik snap dat echt niet? Vraag dan niet om een lijstje. Nu hebben wij een kast vol met speelgoed waar dochter niet naar om kijkt. Zo zonde van het geld.

Edit: dit komt misschien ondankbaar over, zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is het fijn dat mensen moeite doen om een cadeau te halen. Maar het is zonde van het geld wanneer er 3 stapel spellen in de kast liggen waar dochter geen interesse in heeft.

8 likes

Wij zijn niet echt sentimenteel en verkopen paar keer per jaar spullen waar ze niet (meer) mee speelt of wat ze niet meer past, of geven het weg. Dus ook gekregen dingen. Willen het wel een beetje overzichtelijk houden.

Ik had toevallig al gezien dat 1 van de kadootjes een baby jumper is die je zo in de deurpost hangt, kind is al 1 en geloof dat ze ook aan het maximale gewicht zit :sweat_smile: heeft ze dus niks aan maarja. Dus dat geven we over een half jaar ofzo ook wel weer weg of verkopen we.

4 likes

Ooh een boek van opa David lijkt mij wel leuk :innocent: Maar ja, inderdaad irritant als mensen je lijstje niet of net niet volgen. Zonde van het geld ook.

Ik ben zo iemand die uit schuldgevoel jammere cadeautjes bijhoudt maar nu heb ik er eindelijk enkele te koop gezet: een lelijk beeld van een kat met een hoed op en een fotoboekje met van internetkatten wat je misschien 1x in je leven doorbladert en dan nooit meer opendoet (ja, ik sta bekend als een kattenvrouwtje maar dat betekent niet dat ik alles met katten automatisch mooi vind!!!)

11 likes

Ik kreeg een keertje een plant met schimmel in de potgrond.

3 likes

Beetje off topic maar wat zijn geschikte cadeaus voor een 1 jarige? Ik heb binnenkort een verjaardag en wil graag voorkomen dat ik een nutteloos cadeau koop, vooral omdat zo’n kind al zoveel heeft en ook zoveel troep (sorry :sweat_smile:) krijgt. Alles is ook best duur dus zou het zonde vinden als mijn cadeau achterin de kast belandt.

1 like

Vraag het de ouders! Misschien willen ze verrast worden, maar misschien willen ze ook geen dingen dubbel krijgen en ook geen troep in huis

5 likes

Een blokfluit, daar heeft de hele buurt plezier van :smiling_imp:

37 likes

Ik kreeg ooit is voor mijn 15de verjaardag €2,- :see_no_evil: en ze gaven het alsof het echt een mega bedrag was. Degene die het gaven zitten goed in de slappe was en moesten uiteraard hun nieuwe nog nieuw ruikende auto showen.
Geef me dan niets denk ik dan :see_no_evil: of poch er niet mee alsof je €200,- voor een verjaardag geeft :joy:

25 likes

Hopelijk in ieder geval wel een 2 euro munt op een kaart (die waarschijnlijk meer kost dan 2 euro :sweat_smile:) geplakt? Of gewoon hup los in het handje?

1 like

Los in het handje :see_no_evil:

5 likes

Thanks, heb ik gevraagd ja maar zij hadden geen specifieke dingen, dus dat maakt het best lastig!