Ik heb in één jaar al drie keer hetzelfde boek van verschillende mensen gehad en ik had het daarvoor al gelezen. Een titel die erg voor de hand ligt, gezien mijn huidige baan. Ben bang dat ik dat boek ook rond de feestdagen wederom van iemand zal krijgen.
Kan je niet vragen of ze de bon hebben als je weer krijgt?
Misschien bot maar anders heb je 4 van die boeken. Als je meteen doet zou niet moeilijk moeten zijn toch.
Of op de voorhand al roepen als je in de buurt bent van mensen met wie je kado’s doet, dat je dat boek al hebt.
Normaliter durf ik er wel wat te zeggen maar ik heb het twee keer als afscheidscadeautje gehad toen ik ergens werkte van een volledige afdeling dan is het toch anders.
Dan zou ik het inderdaad ook niet zeggen.
Taal is zeg maar echt mijn ding? Of niet?
Het juiste antwoord is: Wie heeft er wél een boek bij zich? een jaar lang leraar op een ROC?. Sorry, jullie winnen geen exemplaar van dat boek.
Maar dat boek van Paulien Cornelisse heb ik ook a twee keer in mijn leven gekregen haha.
Haha, volgens mij is dat typisch zo’n boek dat veel mensen tegen wil en dank cadeau krijgen. Ik zie het ook heel vaak in de kringloopwinkel.
Ik heb dit jaar een boek cadeau gekregen waarvan ik dacht: eh?? Dat heb ik toen wel gezegd ook al was het mijn afscheidscadeau. Ruilen was kennelijk geen optie, dus ik heb het boek maar meegenomen en gegeven aan een Engelse vriend die het wel graag wilde lezen.
Welk boek was dat dan?
Het is echt een enorm first world problem maar de mensen om me heen zijn niet zo goed in cadeautjes geven. Nu voor Sinterklaas had ik een lijstje doorgegeven voor mezelf en voor m’n dochter en dan koopt m’n schoonmoeder nét iets anders voor allebei?
En cadeautjes is eigenlijk m’n ‘love language’ zeg maar, maar ik krijg ze echt alleen met Sinterklaas en m’n verjaardag. M’n man heeft er niks mee dus denkt er ook niet aan helaas. Twee jaar geleden wilde ik ook een speciale variant van iets hebben en toen had ie net een ander merk gekocht
Edit: het erge is dat ik dus nog best een duur cadeautje had gekregen voor Sinterklaas maar ik had het helemaal niet gevraagd en had wel 2/3 andere cadeautjes voor dat geld kunnen krijgen die wél op m’n lijstje stonden. Echt super ondankbaar van me eigenlijk maar snap niet waarom het zo moeilijk is om je aan het lijstje te houden.
Ik vind dit niet ondankbaar. Het heeft ook met verwachting te maken toch? Je vraagt iets en verwacht dat degene daar dan in mee gaat. Ik heb een vriendin die altijd cadeautjes gaf die net niet bij mij passen. Ik voelde me dan vaak ondankbaar als ik niet blij was. Tot mijn vriend zei dat ik me best zo mocht voelen. Want het liet wel zien dat die vriendin een heel ander beeld van mij had dan hoe ik daadwerkelijk ben. Heb dat uiteindelijk (vriendelijk) uitgesproken en sindsdien gaat het goed. Nja heel verhaal. Maar komt er op neer dat ik je gevoel heel goed begrijp.
Mn moeder vroeg:“Heb je wensen voor Sinterklaas?”
Ik:“Nouja geen decoratiespullen graag.”
Toen kreeg ik dit afzichtelijke gedrocht … geef me dan gewoon een paar sokken
Misschien koop ik er zelf nog wel een en maak ik er een Madonnacarnavalspakje van… dan heeft het tenminste nog een bestemming
Omg waarom vraagt ze het nog eerst
Ja dat vroeg ik me ook ernstig af… ze had me oprecht met álles blij kunnen maken, behalve met die meuk die ze altijd geeft
Goh alleen al om dit zou carnaval door moeten gaan toch
Afgelopen weekend vierden we Sinterklaas en kreeg ik van die gezichtsmaskertjes in een zakje. Dat gebruik ik sowieso al niet maar deze waren ook nog eens houdbaar tot september 2017.
Ik vind dit ook echt een stom cadeautje. Ik heb een lastige huid dus ik heb mijn vaste producten en wil geen allergische reactie/extra puisten/uitgedroogd huid oplopen door zulke troep op mijn gezicht te smeren. “Lekker om te relaxen”. Hm nee
Ik vraag wel altijd of iemand het wil hebben, huisgenootje ofzo. Ik ben benieuwd of zij het uiteindelijk wel gebruikt.
Een vriendin van mij koopt die shit ook altijd. Heb er stuk of 15 thuis liggen, allemaal van haar. En niet per se van verjaardagen, maar ook door dobbelspel enzo
Ah, ik ken het. Ben dus benieuwd of die mensen het zelf wel gebruiken? Nooit gevraagd eigenlijk.
Een iemand geeft mij altijd mokken cadeau. Ik drink geen koffie en thee en tegenwoordig ook amper warme chocolademelk. Ben al lang blij geen bassisschooldocent te zijn dan krijg je ze zeker iedere keer als je jarig bent.