Het jammere cadeautjes topic

Wow… Ik vind het zo raar dat mensen de neiging hebben om de zwangere vrouw niet meer als een eigen persoon te zien, maar alleen maar de focus te leggen op de baby. Terwijl mannen inderdaad nog wel gewoon als individu worden gezien en echt niet alles opeens in teken van de baby staat. Natuurlijk is het ook bijzonder en belangrijk enz. enz., maar jij als individu bent er toch ook nog? Alsof je identiteit dan opeens is gereduceerd tot ‘baby-drager’, hallo je bestaat nog steeds als volwaardig, zelfstandig persoon en dat je zwanger bent betekent ook niet dat je geen wensen meer hebt voor jezelf of dat je uitsluitend bezig bent met de baby. En ook dat ‘er goed uit zien bij de bevalling’, hoe is dat belangrijk op zo’n moment!? Sorry even een rant, maar ik heb dit soort dingen vaker gehoord en ik vind het zo idioot.

20 likes

Echt te idioot voor woorden inderdaad.
Ik heb met het kraamcadeau voor m’n beste vriendin en haar baby juist ook dingetjes voor haar gedaan, omdat zij als moeder ook niet vergeten mag worden.

3 likes

Toevallig is mijn (zwangere) zus volgende week jarig en mijn schoonbroer appte mij wat hij moest geven. Toen zei hij misschien maar iets leuks voor de baby. Heb hem maar even goed duidelijk gemaakt dat mijn zus jarig is en niet de baby die nog moet komen.

41 likes

Heel goed :stuck_out_tongue: er is niks mis mee dat je enthousiast bent en met zo’n gelegenheid ook een cadeautje voor de baby wil geven. MAAR geef dat dan naast het echte cadeau voor de jarige, als cadeau voor de baby en niet gefeliciteerd met je verjaardag hier is je cadeau.

Ik kreeg van mn schoonouders ook een cadeaubon van Prenatal voor mn verjaardag, met best een flink bedrag erop. Heb dat uitgegeven aan een broek, bh’s etc. Was niet helemaal de insteek hoorde ik achteraf. Uhm ja dan had je het niet als cadeau voor mn verjaardag moeten geven. Mn schoonmoeder stelde zelfs nog voor of ik dan niet tegen mensen kon zeggen dat ik die leuke kleertjes die ik daar had gehaald van die bon had gehaald als het werd gevraagd. Uhm nee? Ik word daar ook een beetje recalcitrant van hoor haha. Ik heb er wat voor mezelf voor gehaald, wat ik ook echt nodig had, want het was een cadeau wat je mij voor me verjaardag gaf :stuck_out_tongue: overigens trokken ze wel een lijn; mijn man kreeg voor zn verjaardag een (hele leuke) zelfgemaakte voetenzak voor in de wagen, met grote knopen ipv kleine want dat is makkelijker voor mannen :joy:

31 likes

Ik ben hier duidelijk in de minderheid, maar ik vind dus echt niets leuker dan cadeautjes voor de baby ipv mezelf haha :blush:

2 likes

Ze wilden ons ook per se de wandelwagen geven, maar daar kwamen ze best laat mee en toen hadden we die zelf al gekocht. Ipv dat ze dan vragen zijn er nog meer grote dingen die jullie nog nodig hebben, besloot ze dat bedrag van die wagen over te maken en dan moesten we zeggen als mensen vroegen wat we van hun hebben gekregen “de wandelwagen”. Nou sowieso vraagt niemand dat, maar echt hoor. Wij hebben dat bedrag lekker als op de kinderspaarrekening gezet :joy:

7 likes

Je bent niet de enige, ik heb wel eens gehad dat een vriend zelf dingen voor zijn aankomende baby vroeg voor zijn eigen verjaardag!
Als je weet dat diegene een kado voor de baby leuk vindt dan is dat gewoon prima, maar anders is het misschien een beetje vergelijkbaar met een stofzuiger ofzo kado krijgen als je daar niet om gevraagd hebt?

@suikerklontje dat is wel next level haha

Wel echt alle respect voor de manier waarop je hier mee om bent gegaan hoor!

1 like

Met kerst doen we altijd secret santa (papiertje trekken met iemands naam op dus). Ik woon tijdelijk bij mn schoonfamilie dus het waren vriend, broer, zus en zijn ouders en ikzelf
Mn schoonbroer geeft echt altijd de meest verschrikkelijke cadeaus die hij 2 dagen op voorhand snel online nog besteld. Mn vriend kreeg die jaar bijvoorbeeld een golfset voor op de wc. Hij is 26…
Mn schoonouders kopen ook echt van die cadeaus die wel ‘praktisch’ zijn maar niet echt leuk als cadeau, zo kreeg ik een paar sokken cadeau.

Ik ben 1 week na schoonzus jarig. In de week dat ik jarig was, waren zij op vakantie (schoonbroer en -zus en ouders). Op mn verjaardag niets van ze gehoord, dag later wel te horen gekregen dat ze het te druk hadden omdat ze schoonzus dr verjaardag hadden gevierd met een chique diner. Toen ze terug waren kreeg ik als verjaardagscadeau een rolletje snoep van op de luchthaven (wat ik niet eens lustte). 1 week eerder kreeg mn schoonzus een diamanten ring cadeau. Ben niet eens materialistisch ingesteld maar het verschil was wel erg groot… Vind het zelfs een beetje kinderachtig van mezelf dat ik dat denk zelfs, maar als je een week eerder een mooi cadeau hebt gegeven verwacht je toch ook iets leuker dan een snoeprol :confused:

18 likes

Maar een rolletje snoep is toch ook echt geen cadeau. Hoe verzin je dat? Een miezerig rolletje als cadeau geven is echt schaamteloos.

Tenzij het een jong kind is en dat als lievelingssnoep heeft misschien niet maar anders. Pff.

1 like

Ja vond het ook echt heel raar en wist niet wat te zeggen…

1 like

Mijn vriend is 30 en ik ga dit NU bestellen hahahaha wat geweldig

10 likes

Mn vriend is normaal echt geen klager maar vanaf dat we even alleen waren ging hij helemaal los over dat hij van zijn broer altijd dit soort dingen krijgt :sweat_smile: vond dat echt erg voor hem
Voor zn verjaardag kreeg hij een tafelvoetbal bierspel terwijl hij voetbal haat en geen alcohol drinkt :face_with_hand_over_mouth:
Ik ben de enige die al met de golfset gespeeld heeft, maar aangezien de stick al na 1 keer bijna stuk ging staat hij sinds dan te verstoffen in een hoekje hahaha

1 like

Haha ik heb dit ook gekocht voor mn golfverslaafde stiefvader vorig jaar kerstmis. :joy:
(wel als grappig cadeautje naast het ‘echte’ cadeau)

Mijn man wilde mij voor mijn verjaardag mee nemen naar soldaat van oranje. Thank god heb ik dit kunnen verijdelen maar ben nu niet zeker of ik wel getrouwd wil blijven met hem.

55 likes

Zij hadden vorig jaar toch de allerlaatste voorstelling?

3 likes

Neejoh

1 like
6 likes

Nee die stoppen pas als heel Nederland geweest is.

2 likes

Biechten dames

Wie is er wel eens naar soldaat van oranje geweest?

• Ik ben geweest
  • Ik ben niet geweest maar ik wil wel
  • Ik ben geweest maar ik wou niet echt
  • Ik ben niet geweest en ik wil ook niet

0 stemmers