Het jammere cadeautjes topic

Dat vind ik ook zo raar om voor zwangere iets voor de kleine te kopen.
Ik had het er daar eens over met een vrouwelijke collega (+kind) over en zij vond dat net heel erg leuk.

Ik zou het uit principe nooit doen.

2 likes

Het lelijkste ‘cadeau’ vind ik als mensen zeggen ‘Oh ik heb nu geen cadeau maar je houdt het nog tegoed!’ en dat het dan nooit komt. Ik heb dan liever dat ze niks zeggen maar hoe moeilijk is het om bijv. een fles wijn van de ah mee te nemen o.i.d.

46 likes

Ik had vroeger een vriendin en die deed dat aaaltijd, dus toen ben ik het ook maar bij haar terug gaan doen. Beetje kinderachtig wel maargoed. Kom zelf ook nooit met lege handen op een feestje/verjaardag verder behalve toen

5 likes

Ja zo irritant. Overigens ben ik nu niet echt aardig voor mensen die misschien helemaal geen geld hebben daarvoor en zich schamen, maar gek genoeg zijn het bij mij juist altijd de mensen die goed in de slappe was zitten.

Of de versie dat ze je een keer meenemen naar een hotel/sauna/restaurant/whatever en dat je er nooit meer wat over hoort. Een vriendin van mij deed dat gewoon elk jaar en drie keer raden hoevaak we gegaan zijn

6 likes

Daarvan is de reden dan nu ook bekend, ze zijn gewoon gierig :yum:

(Ik mag het zeggen want ik ben zelf ook een tikkeltje gierig soms, nu die slappe was nog)

1 like

Een vriendin van mij zegt altijd met mijn verjaardag
 sorry ik heb geen geld cadeau komt nog
 ik ken haar ondertussen 20 jaar. Dus de laatste 5 jaar zeg ik dit nu ook maar met haar verjaardag :sweat_smile:

Ik doe normaal totaal niet aan jij geeft mij wat dus ik geef wat terug. Maar je gaat mij niet zeggen dat je al 20 jaar geen geld hebt voor een kaartje of een zakje snoep. En ik zit elk jaar een leuk cadeau te bedenken, wat soms niet eens duur is maar wel een leuk gebaar is.

3 likes

Ik heb nu al duidelijk gemaakt dat ik met lootjes trekken met kerst en mijn verjaardag géén cadeaus wil voor de baby maar voor mezelf hoor. En ik zou dan ook nog zo kinderachtig zijn om boos te worden als mensen dat wel doen.

22 likes

Ik had eens een vriendinnengroepje met 2 andere meisjes. Ik ben de laatste in de rij met verjaardagen (we waren vlak na elkaar jarig) en beide verjaardagen superleuke dingen bedacht voor hen allebei. We waren studenten dus het was niet duur, maar wel gewoon echt bruikbare en leuke cadeautjes.

Krijg ik op mijn verjaardag dit met “haha grappig hù, de rest komt later!” Uiteraard nooit gekregen :woman_shrugging: Als ze nou geen geld hadden, had dan iets gekocht als een fles wijn/chocola/douchegel in plaats van geld verspillen aan dit. Heb een hekel aan knutselen en ben absoluut niet creatief haha

24 likes

Hahahahahaha zodat je je naam op je deur kon knutselen ofzo?

2 likes

Echt? Waarom?! :joy: Zoveel vragen hierbij

3 likes

Ja echt hoe komen ze erbij :joy: heeft ook echt jaren in de kast gelegen tot mijn nichtje oud genoeg was om ermee te spelen haha

1 like

Souvenirs van iemand anders z’n reis

2 likes

Misschien had 1 van hen dit nog in de kast liggen/ hadden ze dit ooit toen ze nog kind waren dit zelf gekregen en vonden ze dit nu wel makkelijk als ‘doorgeefcadeau’ haha

Aw jongens ik was gisteren jarig en ik wist al niet wat ik moest vragen dus ik vroeg maar om een fijne non stick pannenkoeken/crepe pan zodat ik meer pannenkoeken kan bakken. Helaas had mijn vriend de beschrijving van de pan in kwestie niet goed doorgelezen want toen ik de doos uitpakte:

(dat vierkante is een sponsje voor scale)

:weary: :weary: :weary:
Het is evht de meest mini pan ooit. En helaas ook extreem duur, en nog meer helaas kan ik echt goed acteren haha. Hopelijk kunnen we er ooit over lachen maar ik was gisteren echt intens teleurgesteld Hahaha

12 likes

Aw dat is altijd zo jammerlijk, als je iets specifieks vraagt en dan iets krijgt wat wel vaag in de buurt zit als je er lang over nadenkt, maar gewoon totaal niet is wat je bedoelde of nodig hebt. Kan hij niet nog omgeruild worden?
Anders is het vast ook een fijne pan maar ik snao de teleurstelling.

Mijn oma had daar ook een handje van: als ik bijvoorbeeld vroeg om een trui van H&M in de kleur rood met Snoopy erop, zou zij aan komen zetten met een t-shirt van M&S in de kleur roze met Goofy erop. Want dat was wel ongeveer hetzelfde toch, en 5 euro goedkoper. Dus daar moest je dan maar heeeeeel blij mee zijn.
Omg dit klinkt echt zo ondankbaar :see_no_evil: maar ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel. En dat het een hypothetisch voorbeeld is :stuck_out_tongue:

64 likes

Dit heb ik ook een paar keer gehad bij een oude vriendin. Ze kwam ook nooit naar mij toe als ik jarig was terwijl ik altijd aanwezig was bij haar verjaardag. Ik vind het zo lame als je inderdaad iets beloofd en het niet nakomt. Zeg dan gewoon niks.

1 like

Omruilen was wat onpraktisch, dus we hebben ‘m maar gehouden, maar ik heb wel de helft betaald zodaf het gewoon een huishoud aankoop is :’) in plaats daarvan krijg ik nu een ander cadeau. Voel me nog steeds vet schuldig dat ik er niet gewoon blij mee kan zijn maar het is gewoon zo totaal niet wat ik bedoelde?? Als deze pan nou gewoon groter was geweest dan had ik nog wel kunnen doen alsof :sob:

1 like

Voor American pancakes dan :upside_down_face:

1 like

HĂš maar ik snap het niet, kun je een foto delen van de pan die je bedoelde??

1 like