Het is bijna Kerstmis!

In regio Amsterdam: Tuincentrum Osdorp.

En niet gezellig nu, maar direct na kerst, als de uitverkoop begint, bij de verschillende tuincentra krijg je zo 40% korting.

1 like

Is er een tweedehandswinkel bij je in de buurt? Daar heb ik mijn boom gekocht voor nog geen 20 euro had ik een boom met ballen etc. bij elkaar. Was nog voordat de kerst begon.

@Depeche oh jammer! Of leuk voor jou maar hoopte op een gouden tip :slight_smile:

@TanteBetje ahhh Amsterdam is echt ver. Jammer!

Na kerst… Dat was vorig jaar mn tactiek maar toen waren winkels - intratuin - ineens gesloten. Ik wil dat dit jaar eigenlijk niet weer hebben (of alsnog teleur gesteld zijn)? Was het niet dat mijn hond het verschil met een boom binnen, of buiten qua ertegen plassen nog niet helemaal begrijpt… Heb t nu in concept met een echt boompje staan, om z’n reactie te testen - maar dat doe ik dit jaar maar niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ga over 2 weken verhuizen…
Zal ik een (echte) boom neerzetten of is dat overdreven? Een week voor kerst en met Oud en Nieuw zijn we er ook niet…
Mis tzt zeker wat meubels dus misschien juist wel gezellig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Bedoel je voor of na je verhuizing? Ik zou het zelf voor zo’n korte periode echt teveel werk en gedoe vinden maar het staat wel gezellig!

1 like

Erna ja…
Of het wordt een klusje tijdens de verhuizing haha.
Misschien een kleintje dan…

Gisteren deze kerstboom gekocht en vandaag opgezet! Hiervoor hadden we steeds een echte boom maar ik was daar helemaal klaar mee.

Dus nu een mooie neppe. De lichtjes kunnen op verschillende standen en ook gekleurd als je wilt. Hij is 2.2 meter hoog, echt groot!

Het thema is vooral lichtroze, goud, rosé goud en af en toe wat rood. En dan qua bijzondere ornamenten is het vooral dieren + reizen. Ben er echt helemaal blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

85 likes

Mijn boompje staat ook sinds vandaag. Met deze nieuwste aanwinst erin :green_heart:

48 likes

Omg die is geweldig!! Waar komt de Grinch van?

Ja leuk hè! M’n vriend heeft hem op Ali gekocht voor me. Heb daardoor geen directe link, sorry.

1 like

Snap ik! Ik vond hem op bol ook ergens, uitverkocht, maar dat zal dan ook wel van Ali geweest zijn :sweat_smile:

1 like

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003463414003.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spider=y

3 likes

Om zelf dan ook maar even een bijdrage te leveren aan dit topic: ik ben sinaasappel schijfjes aan het drogen om in de kerstboom te hangen straks! Echt een aanrader want 1. Je huis ruikt HEERLIJK en 2. Het ziet er zoo sfeervol uit :pleading_face:

52 likes

Super leuk! Hoe lang heb je ze laten drogen en op hoeveel graden?

Wat een super goed idee! Dit ga ik morgen ook doen denk ik :grimacing:
En wat heb je in het midden van die sinaasappel gedaan?

1 like

Steranijs denk ik haha

2 likes

ik had dit gedaan aan de achterkant, misschien vind je het wat. je kunt ook nog lampjes langs de bovenkant doen zodat het wat meer opvalt. grote ballen zijn van action, rode lint weet ik niet.

6 likes

En @Twijfelkont wat leuk als jullie het ook gaan doen!! Is ook echt heel leuk en makkelijk! En goed om in de kerstsferen te komen :wink:

Ik doe meestal 3 à 4 uur op 100 graden met boven-onderwarmte, maar je moet het goed in de gaten houden want de ene oven is natuurlijk heter dan de andere.

En dat 2e plaatje is niet van mij, die heb ik van internet geplukt maar ter inspiratie :grinning_face_with_smiling_eyes: maar dat is idd steranijs, ook super leuk!

Je kunt ook nog een heel klein beetje poedersuiker over de schijfjes heen doen voor je ze in de oven doet, dan gaan ze mooi glanzen.

Op het internet zijn veel ‘recepten’ te vinden hiervoor trouwens!

2 likes

Welke boom is dit? Ik zoek ook een neppe van deze hoogte en met lichtjes. Vind het zo lastig!

1 like

Sorry, ik woon in het buitenland dus ik denk niet dat je iets hebt aan deze informatie, hij is van Home Depot!