Het is bijna Kerstmis!

Wat jammer, wat ga je nu doen? Ik weet ook niet wat ik met de kerstboom moet. M’n kat sprong er vorig jaar zo’n 10x per dag in en ging ook op de lampjes knagen. In de tussentijd is m’n kat er niet minder irritant op geworden (wel groter😂) dus ik verwacht hetzelfde liedje, maar dan nog erger… Kan maar beter gewoon geen boom neerzetten, maar is ook zo saai.

En @Friemel

Succes! Nee maar wel balen! Meer gaan voor lampjes (hoog) aan muren, plafond? Wellicht daar wat kersttakken hangen incl. lampjes? Naar m’n neppe kerstboom keek de kat vorig jaar niet echt om, dit jaar waarschijnlijk een echte en ben benieuwd of dat interessanter is

6 likes

Ik heb nu deze gekocht, gezien een boom met dennennaalden het niet gaat worden:

Ik heb nog een oude poef en heb bedacht dat ik hem daarop ga vastmaken. :joy: Dan is het hopelijk hoog genoeg, zodat hij er niet aan kan kauwen. Er zit sowieso niet veel aan dit ding om op te kauwen…en dit lijkt me minder problematisch om uit te kotsen als hij het wel doet.

De andere boom gaat mijn vriendin weggeven bij haar vrijwilligerswerk (voedselbank), dus hopelijk is daar iemand blij mee deze kerst.

Haha ben wel heeeel benieuwd hoe dit eruit gaat zien als je dit decoreert! Vooral in het donker valt date stam natuurlijk weg en dan heb je maar een paar takjes haha. Maar klinkt wel als een prima en veiligere oplossing ja!

1 like

Het zag er op Pinterest best leuk uit :pleading_face: ik ben desperate.

2 likes

Hoop dat het je lukt om het helemaal leuk ma te maken :grimacing: (niet sarcastisch haha!). Kom je wel aub een foto posten, want dit kan nog alle kanten op… maar ik hoop voor jou echt de goede. Kleine fuckers die katten soms, je moet er iets voor over hebben

1 like

Ik was vandaag bij meerdere cliënten die hun hele huis al met kerstversiering en kerstboom vol hebben staan. Nu wil ik ook maar er zijn nog geen echte kerstbomen te koop :sob::sob:

2 likes

Ja is goed!

En anders hang ik wel ballen in m’n calathea of zo ik weet het niet meer :joy:

1 like

Wat hebben jullie thuis staan, en waarom?

• Een échte kerstboom
  • Een neppe kerstboom

0 stemmers

4 likes

Ik vind deze echt heel leuk eigenlijk!

Wij hebben een neppe kerstboom, omdat ik helaas niet tegen echte bomen kan. 6 jaar geleden wel weer een echte boom geprobeerd, maar dat zorgde direct voor benauwdheid. De kunstboom die wij hebben staan is al bijna 25 jaar oud en ooit door mijn ouders gekocht.

2 likes

Dit jaar wordt voor het eerst een echte sinds ik op mezelf woon. Voorheen een nepperd, had de oude van m’n ouderlijk huis en was dus makkelijk (incl. oude decoratie). Maar nu wil ik er echt eens werk van maken

1 like

Normaal een echte maar geen zin in al die naalden met een kruipende baby dus nu maar een neppe haha

2 likes

Normaal een echte, maar nu geen ruimte in verband met de box. Dus is het dit tafelmodelletje van 60cm geworden🙂 Ik zat ook nog te twijfelen over een kerstboom op zo’n doek om op te hangen, maar ik vind dit toch meer hebben.

4 likes

Ik zou het liefst een kerstboom huren/of terugplanten, maar ik heb een neppe ivm de kat :grimacing: ik heb deze nu 7 of 8 jaar en hij gaat nog wel even mee ook.

2 likes

Die is leuk! Waar is deze van?

Van de Bijenkorf :slightly_smiling_face: ze hebben ook zonder lampjes, die is 29,95

https://www.debijenkorf.nl/van-der-gucht-snowy-burlap-kunstkerstboom-net-sneeuw-dennenappels-en-led-verlichting-61-cm-7290060011-729006001100000?ref=%2Fkerst%2Fkunstkerstbomen

1 like

Ik vind echte bomen vaak niet mooi. Zo kaal enzo.

4 likes

Sowieso echte, vaak veel mooier en ruikt ook lekker. Ik koop ‘m ook niet te laat en duik dan ook helemaal tussen alle naalden om de mooiste te vinden. Hij moet nl wel echt vol zijn en met stevige takken, niet zo een sneue kale bedoening. Al vind ik zelf een scheve echte mooier/ sfeervoller dan zo een neppe.

Edit; al heb ik wel als extra boompje een heel leuke kitsch witte met gekleurde lampjes die je kan instellen op allerlei standen. Vet lelijk wel haha. Maar verder ben ik sowieso ook niet van plastic planten.

3 likes

Ik heb zelf een leen-kerstboom (dus die wordt teruggeplant in het bos). Via duurzame kerstboom trouwens.

Ik vind een ‘normale’ kerstboom niet duurzaam. Een plastic boom moet je volgens mij voor 30 jaar gebruiken om 'm er uit te halen qua duurzaamheid, maar ik heb nu geen geld (over) voor een mooie kunstboom.

Mocht iemand op de veluwe wonen, dan is dit ook een optie!

5 likes