Ging vandaag naar het tuincentrum en alle hysterie lag er al
Ik gooi deze kerstbruisbal lekker in bad op 11 oktober
Edit: haha die kruimel ik eet geen chips in bad hoor
Hoe kijken jullie aan tegen het vieren van Kerst icm de dan waarschijnlijk nog aanwezige corona maatregelen?
Wij vieren het normaal met een groot familiediner (24+ man), maar dat zal dit jaar niet kunnen. Eerst was het idee nog een winterbbq in de grote tuin van een familielid, partytenten en heaters, lopend buffet, ruim opgezet zodat alle huishoudens afstand kunnen houden. Maar als de maatregelen zo streng als nu blijven, is dat natuurlijk ook geen optie, dus we moeten weer gaan brainstormen.
Ben benieuwd of jullie ook tegen dit soort situaties aanlopen en daar al over na gedacht hebben / alternatieven hebben verzonnen!
Ja goede vraag. Wij vieren het normaal gelukkig al niet groot, eigenlijk alleen met het gezin + aanhang. Mijn familie is veel te groot geworden, 40+ aan beide kanten, om het met zijn allen te kunnen vieren dus dat doen we al jaren niet meer. Ik denk dat je misschien beter dit jaar er over na kan gaan denken om het voor een keer per huishouden/gezin kan vieren in plaats van met de hele familie bij elkaar, hoe jammer ook. Als je dan te maken hebt met alleenstaande opa’s of oma’s kunnen die dan bij 1 gezin aanschuiven, zodat niemand alleen is, maar je ook niet met heel veel mensen bij elkaar zit.
Met alleen het gezin is misschien nog wel te regelen, bijvoorbeeld een brunch waar je afstand kan houden. Maar het hangt denk ik ook heel erg af van hoe het dan met de besmettingen er uit ziet. Als we dan in (gedeeltelijke) lockdown zitten gaan we het sowieso niet vieren denk ik, maar als het zo gaat zoals het afgelopen zomer was kan er wel iets geregeld worden.
Mijn vriend zijn familie woont over de grens dus dat zit er sowieso niet in vrees ik.
Wij vieren het meestal maar klein, met zijn vieren of vijven. Maar zelf daarvoor betwijfel ik of dat dit jaar een goed idee is/mag. Mijn ouders wonen ook over de grens. Alles verandert zo snel, ik denk dat we het tegen die tijd moeten bekijken.
Ik denk dat het nog niet zoveel zin heeft om daar nu al te veel over na te denken. Ruim 2 maanden is in coronatijd een veel te lange periode waarin nog zo veel kan veranderen.
Normaal gesproken vieren wij het bij zowel mijn familie als schoonfamilie altijd met het gezin met aanhang. Maximaal 8 volwassenen en een paar kleine kinderen. Ik heb stiekem wel hoop dat we dit met enkele aanpassingen alsnog kunnen doen, maar zoals ik al zei sta ik er nog niet te veel bij stil omdat het nog te ver weg is om er iets over te kunnen zeggen.
Ja we kunnen natuurlijk ook echt niet voorspellen hoe het dan is. Maar ik vind het wel leuk om er over na te denken wat wèl eventueel kan. Al is het met z’n allen via Teams een spelletje doen, ofzo.
We wachten het af.
Als het mag zullen we afspreken voor het diner bij mijn ouders (6 volwassenen, 2 kinderen). Maar als dat niet mag, dan vieren we het met zijn drietjes thuis.
Normaal gaan we kerstavond naar de kerk (sinds we ouders zijn naar een gezinsmis), maar sinds Covid ben ik niet meer in de kerk geweest. Dus wordt het AYNIL en lekkere hapjes, knus met zijn drietjes.
Als de maatregelen van kracht blijven zullen de daarop volgende dagen er ook ongeveer zo uitzien.
Oh noooo, zou dit wel doorgaan?
Totaal niet bij stil gestaan!
Ik wil geen kerstavond zonder Robert hoor.
ik denk dat het een kerstmeeting via ZOOM of TEAMS wordt
Ik zag er vandaag reclame over dat je mensen wat kan geven, dan kom Robert langs met een doos iets!
All you need is love???
Wanneer zetten jullie de boom op?
Ik wil eigenlijk 1 november al maar durf niet haha. Weet ook niet of een echte kerstboom dat zo lang volhoudt
Ik zou graag al willen maar hij mag pas in december van mijn vriend. Wel al hard aan t nadenken waar ik m ga plaatsen want plekje van vorig jaar staat nu een kast haha
Ik hoorde vandaag een interview met een kerstbomen teler. Sommige mensen hebben nu al een boom. Ivm het corona worden kerstbomen vroeg in huis gehaald om het gezellig te maken.
Leuk! Ik wil graag half november al mijn boom opzetten maar durf ook niet goed.
Dat gaat een echte niet halen vrees ik! Ik zet mijne meestal 1 december op en dan is hij in de week van nieuwjaar wel flink ingedroogd. De naalden blijven wel zitten, maar ik denk dat een maand langer wel te veel is gevraagd.
Gelukkig begon m’n vriend er ook al over dat we dit jaar maar extra uitbundig kerst moeten vieren met z’n tweetjes. Hij wil de boom het derde weekend van november opzetten maar ik zie het nog wel eerder gebeuren
Ik heb geen plaats voor een boom (zelfs geen kleintje) en kerstlichtjes hangen er het hele jaar door, dus ik zit even na te denken hoe ik dit jaar wat kerstsfeer in mijn huis kan krijgen. Iemand leuke ideeën?
Een toffe krans maken en ophangen?