Het is bijna Kerstmis!

Favo kerstfilms:
Love Actually
Gremlins

Beste kerstrecept:
Klassieke Tiramisu zonder toeters of bellen

Beste boom/Deco tips:
Niet handig met de kerstboom optuigen? Laat hem 1 keer optuigen door iemand die er verstand van heeft, maak 800 foto’s uit elke hoek en gebruik deze vervolgens elk jaar.

Leukste kerstactiviteiten voor in de vakantie:
Koekjes bakken
Duitse kerstmarkt bezoeken (liefst meerdere keren)
Top 2000 luisteren / op TV kijken
Als het kan qua weer: wandelen in de sneeuw
Een leuke oudere stad bezoeken in NL waar het mooi versierd is (zoals bijvoorbeeld Deventer of Maastricht)
Oliebollen, beignets en struvor bakken

1 like

Ik ben eigenlijk nog niet klaar voor de kerstboom etc maar ik moet vandaag kerst-content voor m’n webshop gaan maken. Het plan was om bij de Action oid een guirlande te kopen, ik haat alleen nep. Nu ben ik echt in de verleiding om gewoon meteen een boom te kopen en alles neer te zetten.
M’n vriend gaat het echt niet chill vinden als ik zonder hem een boom uitzoek en optuig aaaah. Hij is net zo’n kerstfreak als ik gelukkig, vorig jaar hebben we er echt een middagje van gemaakt.

Ik mag van mezelf ook nog geen kerstfilms kijken en dat wordt met de dag moeilijker!

1 like

Als je m kan vinden moét je eigenlijk ‘It’s a beautiful life’ kijken, is de ultieme kerstfilm en heel oud (zwart-wit) en echt prachtig.

Hou ook van de oude versie van ‘A miracle on 34th street’ en ‘a christmas story’.

2 likes

Favo kerstfilms:
Love Actually
Gremlins
The Holiday

Beste kerstrecept:
Truffelsoep

Beste boom/Deco tips:
Niet handig met de kerstboom optuigen? Laat hem 1 keer optuigen door iemand die er verstand van heeft, maak 800 foto’s uit elke hoek en gebruik deze vervolgens elk jaar.

Koekjes bakken
Een leuke oudere stad bezoeken in NL waar het mooi versierd is (zoals bijvoorbeeld Deventer of Maastricht)

2 likes

Favo kerstfilms:
Love Actually
Gremlins
The Holiday
Santa Clause 1994

Beste kerstrecept:
Truffelsoep
Eggnog

Beste boom/Deco tips:

Koekjes bakken
Meerdere films kijken op 1 dag in de bios (er komen nu heel veel goede films uit)
Kleine kerstdingetjes borduren van ongeveer 10 cm groot en dat in een ring in de kerstboom hangen

Favo kerstfilms
The Grinch
The Holiday
Love Actually
Gremlins
Als je m kan vinden moét je eigenlijk ‘It’s a beautiful life’ kijken, is de ultieme kerstfilm en heel oud (zwart-wit) en echt prachtig.
‘A miracle on 34th street’ en ‘a christmas story’.
Santa Clause 1994
Home Alone
The Polar Express

Beste kerstrecept
Truffelsoep
Eggnog
Cranberrycake

Beste boom/Deco tips
Kerstboom voor een euro bij de Ikea
Kringloop hebben ze veel kerstspullen ik koop er zelf waxinehouders bijv.
Alie Expres is ook een tip voor decoratie

Leukste kerstactiviteiten voor in de vakantie

• zelf gluwein maken
  • buiten schaatsen in het Euromastpark in Rotterdam
  • Kerstmarkt Duitsland
  • Centro Duitsland vorig jaar versierd en buiten een kerstmarkt
  • Wandeling door de wijk op zoek naar mooi versierde huizen
  • Tuincentrum bezoeken bijv. Intratuin Halsteren of BijStox in Limburg
  • Koekjes bakken
  • Duitse kerstmarkt bezoeken (liefst meerdere keren)
  • Top 2000 luisteren / op TV kijken
  • Als het kan qua weer: wandelen in de sneeuw
  • Een leuke oudere stad bezoeken in NL waar het mooi versierd is (zoals bijvoorbeeld Deventer of Maastricht)
  • Oliebollen, beignets en struvor bakken
  • Meerdere films kijken op 1 dag in de bios (er komen nu heel veel goede films uit)
  • Kleine kerstdingetjes borduren van ongeveer 10 cm groot en dat in een ring in de kerstboom hangen
  • Dickens Festijn
  • Naar een kerstconcert
  • De Notenkraker (Ballet)
  • Gouda bij kaarslicht
1 like

Eigenlijk vind ik kerstkleding stom, maar kon het toch niet laten om deze sokken te kopen

15 likes

Wauw zo mooi!

1 like

Netflix tipje: Let it snow! Hele leuke kerstfilm, zowel grappig als emosh momenten.

2 likes

Waarvan? I love kerstsokken.

Heb ook al weer mijn foutste kerstsokken van zolder gehaald. Daar staat op: Dear Santa, have I been a good girl this year? Op de voetzolen hahaha.

1 like

Kruidvat

2€ voor 3

1 like

Ohhhh ik word er zo gestoord van dat als ik het over Kerst heb, mensen (meestal boomers) direct gaan roepen “Maar we vieren eerst Sinterklaas hoor!!!1!1” :crazy_face:

Ik heb zelf niet superveel met Sinterklaas, nu ik moeder ben vind ik het voor mijn kindje echter wel leuk. Maar dat eeuwige gezeik alsof je het voor 6 december niet mag hebben over Kerst?

6 likes

Uugh ja zoo vervelend :roll_eyes:

Ik vier niet eens Sinterklaas, dus waarom “moet” ik daarop wachten?! Morgen de boom opzetten :heart_eyes: ben nu al mn huishoudelijke taken ah doen, zoals schoonmaken en wassen zodat morgen volledig in het teken van kerst kan staan hahah #nerd

3 likes

Ah ja precies dit! Al vind ik het wel lekker dat het op de kerstafdeling (in mijn stad) dan nog geen relatief rustig is. Gisteren ook in alle rust nog de mooiste boom kunnen uitzoeken in het tuincentrum :heart_eyes:
Mijn baby is 4 maanden dus we hoeven dit jaar nog geen Sinterklaas te vieren. Ik heb er zelf ook niks mee en het liefst zou ik het überhaupt niet vieren maar ja, voor die kleintjes wel leuk i guess.

Ik had vorig jaar toen ik nog met mijn ex woonde voor het eerst een boom en best wat geld in decoratie gestopt. Was er echt superblij mee en toen het uit ging heb ik ook alle kerstspullen geclaimd. Nu woon ik een stuk kleiner en kan ik überhaupt geen boom nemen, maar mijn ouders houden een deel van hun boom vrij zodat ik een paar kerstballen daar kan ophangen :joy: Heb er nu al zin in.

5 likes

Zojuist mijn boom uitgekozen met echte dennenappels. Zo leuk!

28 likes

Heeft iemand tipsvoor leuke kerstmarkten net over de grens bij groningen? Hoeft niet mega grootschalig (zoals bremen) in een schattig dorpje vind ik ook leuk.

1 like

Ik vond de kerstmarkt in Leer leuk!

1 like

Ik ben de kerstboom aan het opzetten, anders wordt het pas half december. Maar wat een gekut met die lampjes altijd :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Oh leuk daar ben ik idd wel eens geweest! Is iemand wel eens in Emden geweest? Is een oude havenstad en daar schijnt ook een kerstmarkt te zijn?