Het is bijna Kerstmis!

hahaha dit is echt zo’n grappig en treurig filmpje tegelijk.

1 like

Daarom zou ik een klein kind alleen houten speelgoed geven. :wink:

Ik heb gister Pottersville gezien op netlfix. Echt verbazingwekkend dat een film die gaat over fury orgies en een man in een bigfootkostuum zó saai kan zijn.

1/10

1 like

Ik heb die film toevallig vorige week ook gezien. Ik ben het helemaal met je eens, met nog als toevoeging dat het alleen in het begin een beetje kerstig aandoet, daarna ook helemaal niet meer. Nee wat een slechte film zeg

1 like

Ik wilde eigenlijk elke dag in december een kerstfilm kijken (ja judge me) maar bij lange niet gehaald en ik baal dat ik wss leuke films heb gemist en idd een film heb gezien die totaal niet kerstig voelt.

2 likes

Leuk al die bomen!
Dit is de mijne (beetje hysterisch dat gekras maar ok)

Is er eigenlijk al een kerstdinertopic? Voor menu’s en recepten? Ik haalde daar altijd wel veel inspiratie uit op het oude forum.

10 likes

Nee is er niet volgens mij.

Mijn vriend en ik zijn 1 kerstdag met z’n tweeën (tenzij er nog mensen aanschuiven die verder ook niks anders te doen hebben) en wij koken allebei andere gangen.

Wat ik ga maken:

• Groenten ragout in van die kerst-sterren bakjes (Voorgerecht)
  • Vegan tiramisu óf iets met citroen en champagne, want we hebben nog een fles liggen :"P (Nagerecht)
1 like

Oh dat klinkt goed! Is het een verrassing wat je vriend maakt? Ik heb ook een recept gezien voor champagne bonbons van ottolenghi geloof ik dat er lekker uitzag.

Ik kook kerstavond voor mijn familie, vind het best moeilijk want klein huis en (relatief) kleine keuken voor vleeseters en vega (ikzelf) en drie kindjes die niet alles eten.
Ik denk nu aan
Vijgen/ blauwe kaas amuse
Voorgerecht: bieten sinaasappel carpaccio met geitenkaas of burrata met bietencreme en hazelnoten
Hoofdgerecht: geglaceerde kerstham en vega wellington met spruiten, aardappelgratin en brocolli, peultjes en haricot verts met gremolata
Nagerecht: crumble (want makkelijk) of een chocoladetaartje

2 likes

Jep, is een verrassing :)! Ah ik ga eens kijken naar dat recept, ook wel makkelijk dat je die niet op de dag zelf hoeft te maken :smiley:

Hmm, lastig ja. Zo te zien heb je wel een aantal recepten die je ook van te voren zou kunnen maken? Dat scheelt al weer iets. Die bietenrecepten klinken erg lekker, heb je daar toevallig een recept van :D?

Ja ik probeer het iig makkelijk te houden door veel te kunnen voorbereiden.

Voor de bietengerechten doe ik altijd maar wat haha.

Samenvatting

Deze tekst zal worden verborgen
De carpaccio is letterlijk wat er staat, heel fijne (gekookte) plakjes biet, dunne schijfjes sinaasappel en goede zachte geitenkaas, met rucola en een sinaasappeldressing en geroosterde walnoten. Voor de burrata maak ik een creme van gekookte biet, ricotta, za’atar, olijfolie en wat chili en peper en zout. Dan plakjes rauwe biet in verschillende kleuren erop, en de burrata erop in een grote schaal. Verder goede olijfolie en geroosterde en gehakte hazelnoten.

Heb een foto gemaakt van het recept van de bonbons voor het geval dat. Gaat wel maar weinig champagne in zie ik nu.

Samenvatting

Deze tekst zal worden verborgen

Heeft iemand nog goede kinderproof kerstrecepten?

1 like

Super, thanks!

Onze kerstboom kan nog wat voller maar wil het ook niet te hysterisch maken. Moeilijk moeilijk. De katten vinden het in elk geval leuk

17 likes

boompje!

10 likes

Iemand nog wat leuke, simpele ideeën voor hapjes en iets van gebak? Ik heb niet zo’n groot budget, maar het is wel maar voor 2 personen.

Voor wanneer? Ontbijt, avondeten, lunch, borrel?

Avond!

Voor de taart kun je denken aan de banoffee pie. Die kost bijna niks: biscuitjes + boter voor de bodem, 1 blikje gecondenseerde melk, bananen en slagroom. Niet moeilijk, niet duur en wel speciaal.

Qua hapjes kan ik veel inspiratie van Pinterest halen altijd. Er is hier op het forum ook een topic alleen gewijd aan snacks / hapjes:

https://www.forumfeminarum.nl/t/verjaardagshapjes

2 likes

Nog 4 kados vinden en dan zijn we weer klaar. Ben echt blij dat ik niet Last minute moet inpakken

21 likes

Ik zag in folders van verschillende supermarkten verspakketten die speciaal waren en me heel lekker leken. Bijvoorbeeld dit:

1 like

Banoffee pie ga ik eens nakijken! De topics voor hapjes heb ik even na het posten van mijn bericht ook ontdekt :slight_smile:

1 like