Santa baby vind ik ook wel leuk, of inddr driving home for Christmas
Heerlijk! Ik had vroeger een leraar Engels die dit de hele maand december tussen alle lessen door afspeelde. Liep je over de gang in de buurt van zijn lokaal en dan hoorde je steeds heel hard Last Christmas
Zijn er hier nog mensen die ik kan verblijden met een kerstkaartje?
Ik heb kerstzegels en -kaarten over (of vrienden/familie te weinig ) en wie houdt er nou niet van post krijgen van een vreemdeling van een forum? Dus als je het leuk vind stuur even een pbtje met je adres.
Disclaimer
– op is op
– het zijn gewoon heel basic kaarten verwacht geen zelfgemaakte meesterwerken
– ik beloof plechtig je adres gelijk weer te verwijderen en hem niet door te verkopen aan spammers uit Nigeria
– ik weet dat er ook initiatieven zijn om oa eenzame ouderen kerstkaarten te sturen, maar dit leek me leuker
Oke wij hebben alle kerstinkopen gedaan voor de lunch volgende week zaterdag:
Afbakbroodjes, brioche, kerststol, tulband en croissantjes. Gekookte eitjes, Broodbeleg zoet, kaas, en luxe salades. Kleine saucijzenbroodjes en quiche (warm). Verse sapjes.
Zijn er nog dingrn waarvan jullie zeggen: o, denk hier nog aan?
Gerookte zalm en iets van brie of geitenkaas. Misschien nog iets van rauwkost zoals komkommer/tomaatjes/rucola? Wat fruit erbij?
Oo ja gerookte zalm hebben we inderdaad, sorry. Fruitsalade vind ik een heel goed idee!
Ik geniet echt van jouw interieur foto’s, het wordt al zo gezellig en knus!
Zijn er meer mensen die kerst door corona alleen met partner vieren?
Wij zouden 1 kerstdag met familie zijn maar hebben dat afgezegd ivm corona en dat we de week erop beide in het buitenland bij mensen op bezoek gaan.
Maar ik merk dat ik toch best wel moet schakelen en het ergens ook wel jammer vind (ik ben helemaal niet zo’n kerstmens).
Mn man en ik gaan eerste kerstdag gourmetten en 2e kerstdag is het idee nu uitgebreid koken, maar m’n man kennende heeft die daar na het voorgerecht al geen zin meer in :’).
Niet helemaal hetzelfde maar 1ste kerstdag ben ik ook alleen met mijn man. Tweede kerstdag komen mijn ouders en broetje eten. Ik vind het altijd wel heel erg gezellig zo’n dag met z’n 2en. We hebben net als vorig jaar een luxe maaltijdbox besteld en die gaan we dan samen klaar maken. Heel rustig, gerecht voor gerecht, de kachel is aan en tussendoor gaan we of iets van een serie/film kijken of gewoon allebei zelf iets doen terwijl we op de bank zitten. En dan nog ergens een wandelingetje maken.
Misschien kan je dit ook met je man bespreken? Dat je het wel leuk zou vinden om samen te kopen en te eten. En dan hoeft het niet alleen maar aan tafel te zitten, juist zo heb je lekker de tijd om alles heel rustig te doen en de gerechten te maken als je er zin in hebt. Een maaltijdbox kan dan juist ook leuk en handig zijn omdat het grootste deel al gedaan is voor je. Maar het is net even anders dan je gedacht had en daar mag je dan ook best even van balen.
Ik vind kerstdagen met alleen mn partner (en mn kind) juist heerlijk. Lekker op ons gemak uitgebreid ontbijten, dan uitbuiken met een kerstfilm of een boek. Dit jaar ben ik aan de beurt om te koken en daar gaat heel wat uurtjes in zitten. Maar ook daar: lekker alles op ons gemak. Sonos in de keuken aan met kerstmuziek en een glas wijn erbij.
Ja hier is ook alles afgeblazen. Zouden eerst nog met enkel schoonouders kerstavond vieren, maar ze willen toch liever op de booster wachten. Het voelt voor mij ook dubbel. We hebben nu helemaal geen plannen meer buiten de deur, dat voelt wel heel rustig.
Maar het gaat ons vast niet snel meer gebeuren, dus ga maar genieten van de dagen met z’n drietjes, lekker koken, films kijken en tijd voor elkaar!
Ik heb een paar kaartjes verstuurd heb er ook nog een paar over dus don´t be shy als je het leuk vindt nog een kaartje te krijgen (hopelijk) voor kerst.
Hier ook! We zouden eerst met z’n allen naar Limburg toe, maar het risico is te groot. Nu ga ik voor mij en m’n vriend uitgebreid koken en gaan we met de familie zoomen. Again
Je bent dus niet de enige! Wel jammer hoor.
@Acquiesce wil jij misschien ook een kaartje ontvangen ik ga toch zelf kaartjes schilderen dit jaar.
Wat lief! Zeker leuk, maar voel je niet verplicht ofzo! Ik stuur je even een pb
Niet alle kerstdagen maar wel gedeeltelijk door de lockdown! Wij gaan lekker allemaal borrelhapjes eten, een film kijken en een nieuw spel spelen En wandelen met onze hond. Misschien dat een spel doen voor jullie ook een leuk idee is?