Het hoepeltopic

@Amarens en @Dazed hor nemen jullie je hoepel mee? Ik tag jullie omdat ik van jullie weet dat jullie ook een hoepel hebben van dehoepelwinkel :stuck_out_tongue:

Ik zag bij robinhoop dat ze soort van gedraaid/gevouwen waren, maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Edit: oh ik zie dat die van robinhoop twee connectors hebben. Geen wonder dat het bij de mijne niet lukt :see_no_evil:

Met twee connectors kun je 'm inderdaad in een achtje vouwen, zoals zo’n opgooitentje. Hier een tutorial: https://youtu.be/eFBE34EnE9I (er staan trouwens heel veel leuke tutorials, slomo’s en andere hoepelinspiratie op haar kanaal!)

Als je één connector met pushbutton hebt, dan kun je 'm losmaken en heel voorzichtig en gelijkmatig verder buigen tot de uiteinden weer bij elkaar komen en de hoepel dubbel zit. Ik zal zo even een foto maken en posten, want het is lastig uit te leggen. En het moet echt met beleid, want je hoepel kan breken als je het ongelijkmatig doet en er teveel spanning op een deel komt te staan.

Als ik meer hoepels meeneem, doe ik dat meestal in een hoopbag, zoals deze: https://dehoepelwinkel.nl/product-category/hulahoop_bags/

1 like

Als het even kan neem ik hem gewoon ‘uitgeklapt’ mee. Ik heb ook een reishoepel die uit 4 delen bestaat maar die heeft de hitte op vakantie niet fantastisch overleefd waardoor hij niet meer mooi rond loopt bij de connectors, dus die neem ik alleen mee als het echt niet anders kan.

1 like

Connector dicht:

Connector open:

Maak hoepel open:

Voorzichtig verder buigen:

En weer dichtklikken. Voila: hij is opgevouwen en 2x zo klein:

Ik zou dit eerst een x doen met iemand die dit vaker doet of even een filmpje kijken. Ik zou niet willen dat je je hoepel breekt!

2 likes

Bedankt voor de foto’s! Handig! Ik zal inderdaad eerst maar even filmpjes kijken. Breken zou echt zonde zijn :disappointed_relieved:

1 like

Yes ik heb ook een hoepel besteld! Wel 1 die als een ‘8’ gevouwen kan worden ja.

Ik vond de eerste les echt mega leuk en kan niet wachten tot ik weer mag. Ik heb jaren lang niet gesport maar dit vind ik echt zo leuk!

2 likes

Ik had een berichtje gestuurd naar een hoepeljuffrouw, om te vragen of het nog mogelijk is om les te volgen. Helaas geen antwoord gehad dus vrees van niet! En de andere die ik zie, zijn iets te ver weg.

Denk intussen aan overstap van weight hoop naar een ‘gewone’, is er iemand bekend met die van Decathlon? @Disconnected jij toch? Bevalt die goed?
Of komt het toch aan op online bestellen :grimacing:

Ja ik had die van Decathlon inderdaad! Bevalt echt hartstikke goed. Het rubber is lekker zacht, hoepel doet alsnog wel beetje pijn maar dat went gauw. Weegt volgens mij nog geen kilo.

1 like

Heb jij deze of meer een fitnesshoepel? Ik kom via google ook 1 van 0.9 tegen, maar die zag ik niet op de site.

Edit: https://www.decathlon.nl/p/hoelahoep-85cm/_/R-p-147449?mc=8353638&c=BLAUW

Nee ik heb inderdaad die 0.9, dat is deze maar dan met een turquoise tussenstukje ipv blauw!

https://www.decathlon.nl/p/hoelahoep-90cm-verzwaard-1-4-kg/_/R-p-184820?mc=8490329&c=BLAUW_TURKOOIS

Dankjewel! Ik ga ergens deze week even in de winkel kijken. Hopelijk hebben ze deze & die andere blauwe. Kan ik testen :slight_smile:

In welke regio zit je (als je dat wilt zeggen) en bij wie had je het gecheckt? Misschien weet ik nog iemand daar.

Ik stuur je even een pb!

1 like

Ik wil ook beginnen met hoepelen! Dus wil een hoepel aanschaffen, maar weet echt niet wat wijsheid is. Wat is nu het verschil tussen een hoepel van 40 euro en zo’n ding van Decathlon?

1 like

Het verschil is het materiaal en gewicht. (En de looks!) Als je alleen wilt taillehoepelen als een soort fitness-activiteit kun je denk ik ook die van Decathlon kopen. Al heb ik geen idee van de kwaliteit. Als je ook wilt dansen of trucjes wilt doen, zou ik er een bij een de webshops die voorbij zijn gekomen kopen. Dan kun je er een kiezen die goed past bij jouw lichaam en bij wat je er mee wilt doen.

Edit: Wat je ook kiest: koop er een zonder bobbels. Dat voegt echt niks toe, behalve blauwe plekken. Gewoon een marketing-verzinsel. Lief zijn voor je lijf. :heart:

1 like

Ah dan ga ik toch voor die van Decathlon! Kan ik het uitproberen, en als het bevalt en ik wil ermee verder kan ik altijd een duurdere aanschaffen. Thanks!

2 likes

wat is het verschil tussen taillehoepelen en dansjes of trucjes doen haha… wat is het doel voor jullie überhaupt om te hoepelen? op internet lees ik: buikspieren, strakker etc

ik wil er namelijk ook een nu hahaha

Taillehoepelen is precies hoe het klinkt: alleen hoepelen om je taille:

Bij hoopdance ga je echt dansen en trucjes doen zoals:
(En dan zie je gelijk waarom je dit niet met een grote zware hoepel moet doen.)

1 like

Thx! En taille hoepelen heeft dus ook als effect dat je een gespierdere buik krijgt

Wat is voor jullie reden om te hoepelen?

1 like

Ik doe het vooral omdat ik het gewoon heel leuk vind! Merk ook dat het goed is voor m’n conditie, en ben sterker in m’n armen en buikspieren geworden. En ik kom veel vaker buiten, omdat ik iets heb om te doen