Het hoepeltopic

Ja ik denk dat ik het misschien maar gewoon moet doen! Is ook deels doubles dus dan kan ik meteen kijken of ik dat wat vind :blush:

2 likes

Het blijkt inderdaad een foutje te zijn. Ze zijn gemiddeld 500 gram :grin:

2 likes

Ik ga tegenwoordig niet meer naar workshops en meetings want ik word wat ongelukkig van de onderlinge competitie, maar als je gaat naar die van Rachel dan ben ik na afloop wel heel benieuwd hoe je het hebt gehad :hugs:

Oh damn, ik wist helemaal niet dat dat een ding was bij meetings en workshops! Wat stom zeg. Als er nog kaartjes zijn als m’n loon komt ga ik er denk ik wel heen, zal wel verslag doen hier dan :grin:

Soms, iets anders wat ik wel heel leuk vond aan de sfeer was de bereidheid van anderen om een bepaalde beweging uit te leggen. En dan oefenen, oefenen, oefenen terwijl anderen ook gewoon hun ding doen. Aan het einde was het dan vaak wel gelukt. En dan thuis weer verder oefenen, oefenen, net zolang totdat je het onder de knie hebt. :grimacing:

Ah dat klinkt wel heel fijn! Ik ben dus één keer naar een jam geweest, en toen was iedereen wel heel behulpzaam inderdaad! Het motiveerde me toen ook heel erg om te zien wat een toffe dingen iedereen deed. Ik hoepelde toen wel pas een maand of 4, kan me wel voorstellen dat je meer van dat competitiegevoel merkt als je qua niveau gelijker zit met de rest, dat was bij mij toen nog lang niet aan de orde (nog steeds niet gok ik zo haha)

Wat gek, dat herken ik helemaal niet en ik ben juist heel gevoelig voor dit soort dingen. Ik ervaar the scene altijd als heel liefdevol en supportive. Er wordt nooit geoordeeld, niveau maakt geen reet uit, al kom je in je pyjama: alles is goed en iedereen is welkom. Ben benieuwd of we ons in dezelfde kringen begeven. Hoop dat je gauw weer ergens de positieve hoepelvibe mag ervaren!!

1 like

Aanvankelijk ervaarde ik het ook op die manier, maar uiteindelijk merkte ik toch wel dat er onderling veel concurrentie is tussen de bedrijven, hoopjams en workshops. En een deel daarvan is natuurlijk ook op persoonlijk vlak; ik doe het zelf graag goed en als je je dan begeeft in gezelschap die al jaren hoepelt kan dat heel confronterend zijn. Zeker als je dan wordt aangesproken op hoe je hoepelt. Nou ja, uiteindelijk is voor mij de lol er gewoon erg vanaf gegaan. Ik moet ook zeggen dat mijn hoepels op het moment al enkele maanden onaangeraakt staan. Eigenlijk zijn de mijne aan vervanging toe, maar ik kom er niet toe een nieuwe uit te kiezen. Ik vind hoepels echt belachelijk prijzig in Nederland.

1 like

Ik heb vandaag m’n nieuwe hoepel binnengekregen :relaxed: Ik moet nu eerst werken, dus misschien vanavond even hoepelen. Ik hoop dat ik het hier ook mee kan, mijn andere hoepel is echt een stuk zwaarder.

2 likes

Leuk! Ga je wel snel aan wennen hoor! Ik ga telkens een stapje kleiner/lichter en telkens denk ik ‘shit wat heb ik mezelf aangedaan?!?!’, maar met een paar dagen is het net alsof je nooit anders gedaan hebt.

1 like

Jeetje, ik wist niet dat je zo’n blessure op kon lopen. Ik ga voortaan veel de andere kant op hoepelen haha

Hoeveel ruimte heb je ongeveer nodig om te hoepelen? Ik zou graag in huis willen hoepelen, maar lees bij veel mensen dat ze daar te weinig ruimte voor hebben…

Ik heb verder geen hoepelervaring (wil er misschien wel 1 kopen na al deze leuke influencer praatjes van iedereen), maar als een hoepel rechtopstaand tot je navel moet komen, dan dus ongeveer zoveel aan alle kanten van je lichaam aan ruimte om je heen (+ nog een beetje) denk ik!

1 like

Oeh! Ik heb m’n hoepel uitgepakt en ik vind kleurtjes echt mooi :relaxed:

Hij is wel best groot vind ik. Maar komt alsnog 10 cm onder m’n navel, dus ik denk dat het wel prima is?

@Dazed ik heb net heel eventjes gehoepeld en het lukt me inderdaad! Het viel me mee hoe moeilijk het ging, al moet ik nog wel even oefenen.

Foto

4 likes

Ha, de maan & schijn! Goeie keus, die heb ik ook!! Veel hoepelplezier.

En qua diameter: de hoepel is dan in elk geval zeker niet te groot. En als je geen absolute beginner meer bent helemaal prima.

Nee, ik ben geen absolute beginner meer. Haha zo gek om over mezelf te zeggen, maar ik ben echt slecht in vrijwel iedere sport maar dit kan ik best goed en gaat bijna als vanzelf nu.

Ik heb de 100cm gekozen, want vanaf de grond tot m’n navel is 110cm en die optie was er niet en leek me nogal groot :stuck_out_tongue:

Heerlijk, als het hoepelen zo vanzelf gaat…
Tot je navel is echt om te leren taillehoepelen: dat lijkt me niet nodig in jouw geval, nee. :slight_smile:

Ah zo mooi! Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven :blush:

1 like

Ik ben nog lang geen pro hoor! Hahaha echt nog laaaang niet. Maar ik beleef er veel plezier aan en ik hoef niet meer zo na te denken over de beweging als een jaar geleden.

Neeee, je hoeft ook helemaal geen pro te zijn. Ben ik ook niet! Gewoon genieten van de journey.
Mét je mooie nieuwe hoepel!

1 like