Het hoepeltopic

Naar aanleiding van de massale hoepel-hype in het Actiontopic! Voor het delen van tips, vragen, progress, of om je frustratie te uiten dat dat kloteding maar niet omhoog blijft.

1 like

Leuk! Ik ga zo weer even hoepelen. Zijn er tips om het een beetje leuk te houden? Na 10 minuten begin ik me meestal wel te vervelen.

1 like

Leuk! Heb je een ‘gewone’ hoepel of een fitnesshoepel? Ik doe zelf hoopdance dus daar vermaak ik me rustig een uur mee, maar daar is een fitnesshoepel natuurlijk niet zo geschikt voor :sweat_smile:

1 like

Ik sta meestal wat op m’n telefoon te kloten (recepten uitzoeken, boodschappenlijst maken, al m’n vriendinnen een ‘hoe is het’-appje sturen want daar neem ik nooit de tijd voor of gewoon een serie kijken), als je hoopdance doet is dat natuurlijk wel wat moeilijker haha

@Dazed hoe ben jij begonnen met hoopdance? Youtube ofzo? Heb je dan aanraders? Ik kan uren dat ding laten draaien maar wil wel eens wat meer spektakel

1 like

Ja nu heb ik ook zin om een hoepel te kopen
 ik ga van de week maar eens naar de action

1 like

Oh en misschien is het ook wel leuk om eens samen te hoepelen dus ik maak even een provincie poll!

Ik hoepel in

  • Friesland
  • Groningen
  • Drenthe
  • Overijssel
  • Gelderland
  • Utrecht
  • Flevoland
  • Zeeland
  • Limburg
  • Brabant
  • Noord Holland
  • Zuid Holland

0 stemmers

Edit: ik hoepel trouwens met een hoepel van robinhoop.nl, beetje overpriced maar ik doe het al een jaar of 5 denk ik en ben een sucker voor kleurtjes

YouTube inderdaad! Volgens mij was het eerste trucje wat ik leerde de vortex, als je op hoop vortex zoekt zijn de video’s van Deanne Love en Howcast fijn! Verder vooral van die ‘easy hoop tricks for beginners’ filmpjes haha. Als je een beetje een basis hebt is het ook leuk om hoopers te volgen op Instagram, om een beetje een idee te krijgen van wat je allemaal kan doen!

Ik weet trouwens niet wat voor hoepel je hebt, maar het begin is een relatief zware hoepel helemaal prima, als je op een gegeven moment echt meer off-body doet is het wel fijn om een wat lichtere aan te schaffen, anders zit je continu onder de blauwe plekken.

2 likes

Ik heb woensdag mijn eerste les hoopdance. Echt veel zin in!

Ik ben mega beginner hoor maar hoorde dat je als beginner ook welkom bent bij die lessen.

2 likes

Ik wil graag hoelahoepen maar heb er eigenlijk geen ruimte voor, mijn woon- en slaapkamer zijn net te klein en langwerpig. :frown:

Bij mij staat ie nu al een paar dagen in de gang omdat ik inderdaad binnen ook geen ruimte heb dus dan moet ik de tuin in. Maar dan zien al die buren me meteen weer enzo :sweat_smile:

1 like

En als je op je bed gaat staan? Niet heel handig maar het werkt wel. Of in het park!

3 likes

@midheavenmoon @Taichung wat leuk! Ik haal er echt heel veel plezier uit, hoop dat het jullie ook goed bevalt :grin: @Taichung waar doe je die les?

1 like

Slim! Die van het bed ga ik proberen.

1 like

Ik heb een hoepel van robinhoop! Leuk topic dit, herinnert me eraan weer vaker te hoepelen. Zet vaak een serie/youtube aan en dan vliegt de tijd voorbij :smiley:

1 like

Leuk dat er een topic is!

Heb een paar maanden een hoepel gekocht bij Decathlon. Weegt nog geen kilo volgens mij en heeft ook niet van die ribbels. De eerste paar keer kon ik er echt niks meer van en ik weet ook niet zeker of ik het wel echt goed doe (lees altijd over een soort beweging van voor naar achter maar bij mij lukt het alleen als ik gewoon met mn heupen ga draaien of van links naar rechts ga) maar het is leuk en daar gaat het om. Heb een playlist gemaakt met liedjes die een goed hoepeltempo hebben.

Ik doe het alleen te weinig haha. Als ik het iets rustiger heb ga ik het weer oppakken.

2 likes

In Rotterdam ga ik het doen. Via Onefit.
Echt toevallig want afgelopen Koningsdag zag ik dus een danseres op een podium en ik dacht “ah dat wil ik ook kunnen”, en nu ineens die les gevonden.

1 like

Leuk topic!! Ik heb ook een tijdje geboekt en allemaal trucjes geleerd( Oke 1) en wilde super goed worden, maar heb het nu helemaal laten verstoffen!

1 like

Oh wat leuk dat dat gewoon via onefit kan in Rotterdam, in Utrecht heb je dat niet volgens mij. Veel plezier!

1 like

Haha wat leuk dit! Er bestaat een Facebookgroep voor mensen die regelmatig hoelahoepen in het Vondelpark: Vondelspin.

Ik heb een 90cm-hoepel van de jongleerwinkel in Amsterdam. Zeegroen met feloranje! Heb vorige zomer een cursus voor beginners gedaan, weet niet of ik dit jaar weer iets ga doen.

1 like

Ik zou trouwens oppassen met eindeloos dezelfde kant op hoepelen (om je taille dus); mijn ‘hoepeljuf’ had daar ooit een rugblessure aan overhouden (volgens mij was het zelfs een hernia?).