Haha het kan toch geen kant op aan de binnenkant, dus het loopt er uiteindelijk toch gewoon weer uit.
Ik heb het ook nog nooit horen of voelen klotsen, ook niet bij erg wild bewegen ofzo haha @cozycute
Haha het kan toch geen kant op aan de binnenkant, dus het loopt er uiteindelijk toch gewoon weer uit.
Ik heb het ook nog nooit horen of voelen klotsen, ook niet bij erg wild bewegen ofzo haha @cozycute
Ik vind die cup echt 10x fijner dan tampons, vooral met sporten! Zou het echt uitproberen en dan inderdaad maandverband als backup!
En het kan niet terug je baarmoeder in ofzo, dus je kan ook 2 uur op je kop gaan staan, niks aan de hand
Ik heb een Meluna maatje S uit de DM. Ik heb hem nu al 2 maand gebruikt en ik heb het inbrengen/uithalen enzo wel onder de knie, maar ik blijf toch altijd wat doorlekken⌠gelukkig bloed ik niet zoveel. Maar ik vraag me toch af wat er nu verkeerd gaat. Buiten dat doorlekken vind ik het zoân fijn concept, dus ik wou gewoon dat het nu eens 100% goed ging.
Lekt de cup door terwijl die nog niet vol zit? Volgens mij zuigt die dan niet goed vacuum en zit die toch niet helemaal goed.
Bij mij ging die de eerste keer ook lekken, maar ik had hem toen veel te diep gedaan waardoor die niet goed zat en er ook wat bloed langs ging.
Ja, hij lekt inderdaad door terwijl hij nog niet vol zit.
Ik krijg wel ook het idee dat dit een vrij kleine cup is als ik zo even vergelijk met anderen. Anderzijds is me wel al door mijn vriend en door mijn dokter gezegd dat ik vrij smal en strak ben daar benedenâŚ
Ik had dat ook en heb nu een meluna sport gekocht. Dezelfde maat maar dan veel steviger. En nu lek ik niet meer door. Misschien een tip!
Oke ik heb nu een paar maanden zoân cup maar ik heb hem nog niet buitenshuis durven dragen. Had hem vanmorgen ingedaan, dacht dat ie goed zat, maar er kwam gewoon (best veel) bloed langs. Wilde hem er net uithalen maar dat lukte niet zo goed. Volgens mij zat ie niet goed uitgeklapt, hoe kan dat?
Het was echt een bloedbad en ik heb echt geen zin in dit gedoe telkens als ik hem ga verwisselen. Hoe verwisselen jullie m zonder dat alles onder zit? Heb nu maar weer een tampon in gedaanâŚ
Vraag me ook af of deze maat niet te groot voor me is.
Ai, dat is een nare eerste ervaring buitenshuis! Bij de meeste cups kun je nadat je hem hebt ingebracht een beetje met je vinger langs de rand voelen om te kijken of hij goed vacuĂźm zit. Als dat niet het gevoel is kan het zijn dat je een cup moet hebben die iets steviger en/of groter is. Het is soms echt zoeken naar de juiste cup. Maar als je de juiste hebt is het zo fijn!
Ik heb na mijn zwangerschap vier soorten moeten proberen voor ik de juiste te pakken had. Ik werd echt chagrijnig als ik weer tampons in moest omdat ik nog niet de goede cup had gevonden. Als hij goed zit is het wisselen ook helemaal geen gedoe of bloedbad. Je kunt hem er dan netjes uithalen en leegkiepen, niet meer bloedgedoe dan bij het wisselen van een tampon.
Gelukkig was ik wel thuis! Anders was ik gek geworden haha.
Ik kan het me haast niet voorstellen dat ik een grotere cup moet hebben, ik krijg deze al met moeite naar binnen Volgende keer ga ik iig zo checken of ie goed vacuĂźm zit. Thanks!
Wel een dure grap joh, dat je 4 cups hebt moeten kopen voor je de juiste had. Zonde vh geld. Maar wel belangrijk dat zoân ding goed zit idd.
O, gelukkig dat je thuis was!
Ja, wel jammer van het geld. Maar daarvoor gebruikte ik ook een cup en ik was daar zo gelukkig mee. Het was het me wel weer waard om een goede te vinden.
Maar ook nu moet ik soms echt mijn best doen om hem goed op zijn plek te krijgen, het is echt een soort handigheidje dat je moet krijgen. Moet voelen. Want niemand kan het je helemaal uitleggen, je moet zelf een beetje ontdekken wat voor jou het beste werkt.
Ik denk dat ik misschien een hele hoge cervix heb maar ik ben niet zeker of ik het juist gemeten hebâŚ
Heb het idee dat ik door de menstruatiecup korter ongesteld ben. Hennen jullie dat ook?
0 stemmers
Ik heb het idee dat het bij mij wel minder lang duurt. Maar ook dat het qua hoeveelheid veel minder is dan eerst. Dacht eerst dat het door de pil kwam maar die gebruik ook toch ook al zeker weer 2,5 jaar nu. Dus kan niet echt verklaren hoe het nu komt. Maar zijn dus meer meiden die dit hebben?
Ik heb de cup nu een menstruatie gebruikt en het inbrengen gaat ok, dat opvouwen en ontvouwen enzo.
Maar wat is jullie ervaring met eruit halen? Is dat ook zo pijnlijk?
Het wordt soort van door de opening getrokken en dat doet zoân pijn. Want het idee is volgens mij dat je hem samen knijpt en dan met beleid uit je vagina krijgt, maar ik heb daar niet genoeg ruimte voor (cup en twee vingers tegelijkertijd door opening krijgen) dus moet hem er eigenlijk wel uittrekken. Weet ook niet of dat zo hoort en of anderen die ruimte wel hebben? Om hem met beleid er uit te krijgen. Weet wel dat ik snel last van irritaties heb tijdens seks/tampons en ben misschien nauwer dan andere vrouwen dus het komt misschien daardoor, maar het is behoorlijk vervelend en pijnlijk. Wat kan ik hier aan doen?
Hmm vervelend!
Lukt het je ook niet om zeg maar met je vingers naar binnen te gaan en de onderkant van de cup te raken? Dus niet hoog, maar net boven de steel helemaal aan de onderkant van de cup. Dan knijp je zachtjes waardoor het vacuĂźm misschien al iets verbreekt. Dan langzaam 'm vast houden en de cup naar beneden laten gaan waardoor je 'm iets hoger kunt vasthouden en dan weer de seal proberen weg te knijpen en 'm dan steeds lager proberen te laten komen en op het laatst vouwen voordat je 'm eruit haalt.
Je moet 'm in ieder geval niet in zân geheel uit je halen zonder samen te vouwen of iets te doen, dat lijkt me ook erg pijnlijk.
Ja hij zit bij mij niet zo diep dus ik krijg hem wel te pakken zeg maar, ik krijg niet en twee vingers en die cup tegelijkertijd door mijn schede heen. Samenvouwen ging eerder niet echt want dan blijft het bloed er niet netjes in toch en wordt het een zooitje? Zal het de volgende keer eens proberen en niet geven om dat het bloed overal terecht komt. Maar denk dat ik dan alsnog heb ik het probleem van ruimte gebrek :â) Erin doen is ook even doorbijten, ook al vouw ik hem smal op, ik vind het nogal wat. Heb het idee dat ik hem er alsnog moet inproppen Maar dat gaat dus wel ok, maar eruit halen. Wist vorige keer ook niet na hoe snel ik hem moest legen, dus heb hem ook wel eens âvoor niksâ eruit gehaald wat ook voor extra irritatie zorgt natuurlijk.
Lees nu je edit; jawel dat gaat wel.
Ja heb de edit weggehaald haha. Dacht direct toen ik het bericht had aangepast; dat bedoeld ze helemaal niet
Hmm⌠Ik zou sws de cup legen onder de douche Dan kun je lekker een troep maken zonder dat het boeit. Ik denk dat je nog wat moet wennen aan de cup? Want ja, ik weet niet ik kan best wel gekke dingen doen en maak er nog geen zooitje van haha. Maar in het begin was ik er wel onwennig mee en ook bang dat ik er een grote zooi van maakte.
Maar dan zou ik het zo proberen aan te pakken:
Je gaat met je vingers er in, zorgt dat het vacuum weg is (door te vouwen) helemaal aan de onderkant, dan waggel je het naar beneden haha. En op het laatst, wanneer het allemaal te krap wordt, haal je je vingers eruit en haal je de cup met het steeltje eruit. De vacuum is dan toch al helemaal weg, als het goed is, dus dat hoort minder tot geen pijn te doen. En omdat je onder de douche zit maakt het niet uit als het vouwen niet helemaal goed gaat
Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt? Of gaat dit ook niet en lukt het gewoon helemaal niet met je vingers?
Ik doe het ook zoals jij zei! Maar dat doet wel pijn, echt het âtrekkenâ van de cup door de ingang terwijl vacuĂźm al verbroken is. Het lijkt net of de ingang een stuk smaller is dan als iets daarboven in de schede. (Het is ook vaak even moeilijk/pijnlijk als een piemel erin moet en heb last van wondjes daar) dus ik denk dat het echt met de opening te maken heeft, maar ik hoopte dat ergens te kunnen omzeilen met opvouwen ofzo, maar ik denk dus dat dat lastig wordt?
En ik moet zeker nog wennen denk ik haha, vorige keer dacht ik dat ik niet meer zo ongesteld was dus ik was niet zo voorzichtig en hield hem niet recht met eruit halen en toen gooide ik het zo over mijn broek, ondergoed en de grond heen. Oeps Maar dacht dus dat als je hem opvouwt terwijl hij vol zit, het sowieso een zooitje wordt, want dan duw je het bloed er toch uit/ overstroomt het ding toch?
Ooh hmm wat vervelend zeg!! Dan weet ik niet zo goed hoe ik je verder nog kan helpen nee
Misschien als je het gewoon blijft oefenen dat je uiteindelijk iets er op vind wat voor jou minder pijn doet?
En ja met het vouwen heb ik oprecht geen problemen haha. Ik knijp 'm niet super hard, maar meer dat het wat smaller wordt en dan haal ik 'm er uit. Ik ga de volgende keer eens er op letten hoe ik het precies doe, want ik doe het allemaal zonder na te denken (gebruik de cup nu zoân 3/4 jaar).
Maar ik heb dan ook meer ruimte dan jou beneden zeg maar
Ha ja ik zat daarom ook al te denken dat ik wel gigantisch moet uitscheuren of ingeknipt moet worden als er een baby doorheen moet. Ik denk niet dat het met mijn spieren te maken heeft, het voelt echt alsof de huid dat er omheen/naast zit te strak zit en in de weg zit.
Ben daarvoor al naar de dokter en gynaecoloog geweest, heb er crème voor gekregen en verder konden ze niet echt een duidelijke reden vinden behalve dat mijn huid daar gevoelig is, zeker als het te droog is.