In de wc?
Ik leeg hem altijd in de wc en spoel hem dan alleen even om onder de kraan
En als je een flesje water in de wc zet? Zodat je hem boven de wc om kan spoelen?
Ik heb ook geen wasbak in de wc. Overdag leeg ik 'm 1 keer in de wc en dan maak ik de cup met een wc papiertje of waterwipe doekje schoon. 'S nachts gebruik ik geen cup dus voor ik ga slapen spoel ik de cup even goed om.
Ik heb 2 menstruatiecups gehad maar die werkten beiden niet en deden ook zeer met inbrengen en uithalen. Daarna de Nixit gekocht, dat is een disk. Heel zacht en prettig met inbrengen. Maar ik lek daar altijd mee door dus dat schiet ook niet op.
Nu heb ik de Beppy-cup gekocht, die zijn ook van super zacht materiaal in de vorm van een cup:
Haha het ziet er zo fancy uit allemaal. Er zitten standaard 2 cups in. Je kunt met deze cup in ook seks hebben zeggen ze. Ik heb hier met de zoekfunctie geen ervaringen kunnen vinden, ben benieuwd. (Naar de cup bedoel ik niet naar seks met de cup in maar kan voor anderen prettig zijn om te weten)
Oh het ziet er echt zo leuk uit,al die verpakkingen! Ben heel benieuwd naar al je ervaringen.
Ik heb 2 cups (Organicup en Bamboozy), maar heel raar: ik kreeg ze deze menstruatie allebei niét in. Het leek wel alsof de cup opeens een maat te groot was. Eerder had ik daar geen last van. Vind t nu ook wel een beetje spannend om het volgende maand weer te proberen. Heeft iemand dat ook weleens gehad? Een cup die eerder goed zat maar opeens niet paste.
@ZusjevanJoost Oh he, en met de cup ook seks in? Dan zit hij wel echt diep toch? Ik denk dat mijn vriend dit sowieso zou voelen, hij tikt nu soms al net tegen mijn baarmoedermond aan in sommige standjes en die cup komt echt wel lager.
Ja deze gaat dieper!
“In tegenstelling tot reguliere cups wordt de Beppy Cup dieper ingebracht, tegen de baarmoedermond aan.”
En:
“Wanneer de cup op de juiste plek is ingebracht voelen jij en je partner niet dat de cup er zit. Soms, als je partner er bewust van is dat je een cup draagt, terwijl je aan het vrijen bent, kan je partner de cup een beetje voelen. Dit doet geen pijn voor jou of je partner, doordat de cup zachter is dan reguliere cups en het innovatieve design een uitneemlusje heeft i.p.v. een steeltje.”
Dit heeft bij mij met spanning te maken. Als ik veel spanning en stress heb, past mijn cup ook niet. Blijkbaar span ik dan die spieren aan.
Och als iemand wil laten weten hoe deze is icm seks dan graaag een review.
Hetzelfde geldt voor de Nixit!
Ik heb deze ook! Zonder dat fancy koffertje/tasje helaas haha. Ben er echt heel blij mee, lek sinds ik deze heb nooit meer door en inbrengen gaat ook heel makkelijk. Heb nog geen seks gehad met deze in, lijkt me ondanks dat 'ie zo zacht is toch niet prettig omdat mijn baarmoedermond vrij laag zit als ik ongesteld ben.
Oh fijn dat je zo enthousiast bent! Een vriendin van me die hem draagt, ook. Heb er haast zin in om ongesteld te worden, haha
Oh die vind ik echt heel gaaf. Ben zo
Benieuwd hoe ze je bevallen!
Ik laat het weten
Ik heb inmiddels bijna 5 jaar mijn menstruatiecup. Ok, wel twee keer zwanger tussendoor… maar wanneer vervang je zoiets? En is het leuk om er meerdere te hebben?
Als er niks uit kan, kan er dan ook niks in? Als in… zou het veilig zijn als anticonceptie of is dit een heel rare vraag?
Nee hoor vind het geen rare vraag. Maar nee je kunt het niet als anticonceptie gebruiken, spermacellen kunnen er altijd langs zwemmen.
In de FAQ kun je alles even doorlezen!
Thanks! Ik ga lezen. En fijn je antwoord.
Als die goed past is er geen reden om er meer te hebben. Heb er zelf inmiddels wel meerdere, maar dat komt doordat ik mijn cup een keer vergeten was op vakantie en ook omdat ze na mijn zwangerschap niet meer zo goed zaten.
Vervangen wanneer jij denkt dat het nodig is? Denk dat als je ze goed schoon houdt echt wel lang kan gebruiken.