Het grote menstruatiecuptopic

Indien te lang kan je hem ook iets inkorten al door 'm Binnenseiten te dragen.

Qua onderbroeken: Primark verkoopt ze nu ook! Nog niet gevonden in mijn maat hier ben wel heel benieuwd ^^

1 like

Heeft iemand de ultieme tip voor het eruit halen? :flushed: Ik heb hem net voor het eerst ingebracht en ik moest de bodem inknijpen en dan ronddraaien om hem vacuum te maken maar dat lukte echt met geen mogelijkheid omdat ik gewoon niet mijn wijsvinger en duim erin krijg :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: ik ben nu bang dat eruit halen echt een ramp gaat worden, help!

Ten eerste: je krijgt ā€˜m er ooit uit, echt!

Heb je al verschillende houdingen geprobeerd? Bij mij helpt het bijv om op de wc achterover te leunen. En vacuĆ¼m verbreken werkt bij mij ook nooit op de normale manier, moet echt met mijn vingers helemaal naar de bovenrand van de cup gaan.

1 like

Nee nog niet! Ik heb hem echt pas net ingebracht maar ik raakte gelijk in paniek omdat ik hem niet kon inknijpen aan de bodem dus ik wilde hem eruit halen maar dat lukte dus niet. Ik laat hem nu wel zitten tot vanavond maar ik zit dus nu al te stressen.

Misschien lukt het bij de bovenrand beter!

Ik knijp nooit in de onderkant en draai er niet mee om m vacuĆ¼m te laten trekken want daar kan ik ook niet bij zeg maar. Eruit halen gaat, vind ik, het makkelijkste op de wc en dan een beetje persen alsof je gaat poepen, dan kan ik net het steeltje pakken en trek m er zo een stuk uit. Soms trek ik iets te hard en schiet ie ineens los, wat een bloedbad in de wc wordt, soms trek ik m precies ver genoeg zodat ik in de onderkant kan knijpen en het vacuĆ¼m verbreekt en hij er makkelijk uit gaat.

De eerste keer probeerde ik m eruit te halen onder de douche en dat werkte voor geen meter, kreeg echt stress en dan gaat het al helemaaaaal niet, dus zou even kijken wat voor jou een fijne positie/plek is. Probeer vooral niet te stressen want dan lukt het dus niet, maar als het de eerste keer onder de douche/op de wc niet lukt zou ik gewoon even een kwartiertje wachten en het daarna anders proberen.

In het begin is het echt een beetje gekut (šŸ„²), maar je word er al snel handiger in als je eenmaal door hebt wat een fijne plek/positie is.

1 like

Ik heb de eerste keren helemaal geknield in de douche! Toen kon ik 'm veel beter voelen. Als dat niet lukt misschien liggend met een handdoek eronder?

1 like

Niet stressen! Ik merk zelf dat de cup er vlak na het inbrengen ook wat steviger in zit dan na een paar uur. Na een paar uur zal je cup door slijmvorming iets makkelijker te bewegen zijn. Als je dan inderdaad op de wc gaat zitten, licht perst en langzaam aan het steeltje trekt (beetje wigglen helpt ook) lukt het waarschijnlijk wel om een stukje van de onderkant te pakken te krijgen om het vacuum te verbreken.

Wat voor mij ook fijn werkt (wel alleen als je ontspannen bent, dus misschien nog niet voor nu) is toch proberen langs de zijkant voorzichtig je vinger langs de cup te drukken en daarna zachtjes aan het steeltje trekken.

Ik zou niet aanraden om hem alleen aan de steel eruit te trekken. Been there, was very painful haha.

1 like

Dankjewel voor alle tips, het is gelukt!!
Op de wc en persen was de gouden combinatie, hij kwam gelijk een heel stuk naar beneden en toen is het gelukt :grin: het viel heel erg mee uiteindelijk!

5 likes

Ik steriliseer mijn cup altijd in de magnetron. Je hebt hier speciale bakjes voor maar ik gebruik zelf gewoon een beker met water

1 like

Ik heb via bol.com zoā€™n speciale cup/beker daarvoor gekocht! Heel handig, is inklapbaar dus evt ook makkelijk mee te nemen. En safe voor in de magnetron uiteraard

1 like

Ik gebruik inderdaad een apart steelpannetje en een garde enkel en alleen hiervoor, al denk ik eerlijk gezegd dat het niet nodig is omdat je met kokend water werktā€¦

Ik heb ook weleens gelezen dat iemand haar cup in de wasmachine deed op 60 graden, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd

1 like

Ik heb eerder een mini steelpannetje bij de action gekocht. Een rode, vond ik zelf dan weer heel grappig :see_no_evil: Inmiddels doe ik het in een gewone pan. En daarna gaat hij gewoon de afwas in!

1 like

Je kan het steeltje ook afknippen. Bij mij had ik ook last van het steeltje, die kwam er een beetje uit. Na afknippen geen last meer!

1 like

De linker is de bamboozy cup toch? Ik heb zelf zoā€™n rechter en linker en vind de linker veeeeel fijner. Steeltje zit ook best diep.

2 likes

Snap ik, maar tegelijkertijdā€¦ blijkbaar hangt ie al laag dus zal je er heus bij kunnen. Maar een stukje zal sowieso ook al helpen.

Ben ook wel benieuwd naar wat jij post, met die ronde vormen. Klinkt prettiger/zachter

Ik kookte altijd een speciaal kopje met water en daarin deed ik dan mijn cup #cupinacup om te steriliseren. Kon ik 'm niet laten aanbranden op het vuur of iets.

@betty wat bevalt er niet aan de Origanicup en wat maakt zorgt ervoor dat je een MeLuna sport overweegt? Die zijn STEVIG maar goed, ik vond de soft variant soms al te stevig dus ja :sweat_smile:

2 likes

Je kan ook de cup binnenstebuiten draaien. Zit het steeltje aan de binnenkant.

3 likes

Heb je 'm dan wel goed in als hij ovaal voelt? Ik vond eerst ook dat hij zo vreemd zat maar na even oefenen zat hij wel echt rond. Ik probeer de cup als hij inzit altijd even iets te draaien (erop schroeven haha)

1 like

Yes dat doe ik exact. In het begin wel gedaan maar dan ging ik ondertussen afleiding zoeken want mijn brein wilt toch iets te doen hebben en dan OH SHIT, ik moet 'm niet laten koken! Steriliseren is ook volledig optioneel maar vond het zelf wel fijner.

De MeLuna wordt wel ovaal met gebruik moet ik zeggen want dat komt door het materiaal. Kan je hem volgen met het ribbeltje helemaal rondom als cirkel? Soms wat springen of hoesten wilt hem ook nog weleens uitklappen als-ie dat nog niet is. Ja, cuppen is best wel een kunst op zich :joy:

1 like

Waar laten jullie het bloed? Ik doe het altijd in de badkamer waar we een klein wasbakje hebben. Maar nu lijkt het alsof ie verstopt is sinds ik daar mijn cup in leeg.