Oke, help! Ik heb nu voor het eerst een menstruatie-cup gebruikt, maar ik vind het zoān gedoe om hem in te brengen. Ik heb een earth-cup (want lekker goedkoop en dan kan ik kijken of het iets voor me is) dus misschien dat dit niet de cup voor mij is?
Ik vouw de cup in een c en pak die dan tussen wijsvinger en duim vast, maar het lukt me dan niet om zowel mn duim als wijsvinger mee naar binnen te brengen, dus dan duw ik hem uiteindelijk alleen met mn wijsvinger en dan zit ie dus heel laag. Ik probeer wel rondom te voelen of ie goed zit, maar ik kan hem overal nog induwen, klopt dat? Ik voel hem verder niet zitten, maar bij het afvegen zie ik nog wel wat bloed. Kan zijn dat dit bloed al lager zat dan de cup, maar heb voor de zekerheid ook nog maar een inlegkruisje ingedaan. Ben zo bang dat ie gaat lekkenā¦
edit: net bovenstaand filmpje bekeken en de punch-down is misschien makkelijker om in te brengen met 1 vingerā¦ Wat vinden jullie makkelijk?
Het er uit halen vind ik ook nog heel moeilijk, het wordt zoān kliederboel . Hij lijkt dan ook wel naar boven gekropen oid, want ik moet echt een beetje persen om hem te pakken te krijgen.
Waarschijnlijk is dit gewoon even wennen en hopelijk ben ik straks helemaal om, maar misschien kunnen jullie me nog tips geven of geruststellen dat dit beter wordt haha.