Ai, ik kreeg net het vacuum van mn yuuki cup gewoon NIET verbroken. Ik moet sowieso altijd wel pielen omdat mijn baarmoedermond hoog zit en ik niet makkelijk 2 vingers naast de cup krijg. Maar nu lukt t gewoon echt niet en het deed zo’n pijn. Ik had m al voor de helft eruit toen ik dat scheetgeluid hoorde en voelde dat ie los schoot. Behalve dat het nu gevoelig is, kan er niets verkeerd gaan. Maar ik krijg over een poosje weer een spiraal en wil dan ook blijven cuppen. Ik wil niet dat die spiraal eruit komt…heeft iemand tips over een cup die heel makkelijk vacuum verbreekt?
Welke Yuuki heb je? Ik soms ook dat de mijne hoog zit. Heb een soft. Dus kan ‘m altijd makkelijk indrukken. Weet niet hoe stevig of zacht andere cups zijn.
De rainbow large. Heb ik niet nodig qua capaciteit maar wilde een langere cup. Geloof dat de rainbow tussen de gewone en de soft in zit qua hardheid. Heb nu maar even mn meluna classic medium in maar die is weer zo klein dat ik er amper aan kom
Als ik er niet goed bij kan ga ik altijd hurken. Maar dat had je zeker al geprobeerd?
Ik knijp ook altijd in de onderkant. Dan vouwt het wat in en kan ik beter grip krijgen en dan voorzichtig naar beneden en verbreekt het vacuüm ook.
Verder geen tips. Sorry.
Ja gehurkt en geperst. Paar keer flink in de onderkant geknepen, met 1 vinger erlangs geprobeerd te pletten tegen mn vaginawand…maar niks. De “hotdog in a bun” is n goede maar lukt me niet door ruimte gebrek.
Toch bedankt!
Voor wie de NIXIT disk gebruikt: lekken jullie ook altijd door? Ik echt altijd! Wel minimaal, een inlegkruisje is voldoende. Of soms wel meer als in een andere beweging maak in m’n heftige dagen. Uitrekken met een gekromde rug ofzo.
Hebben jullie daar ook last van? Ik blijf hem wel gebruiken want vind deze heel prettig en helemaal pijnloos met in en uitbrengen, veel makkelijker dan een cup ook.
Maar was toch even benieuwd.
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar zag net kruidvat eigen merk cups voor €15! Super fijn dat cups steeds betaalbaarder toegankelijk worden
Ik heb deze naast de Organicup en vind 'm echt net zo fijn!
Hee! Ik niet meer! Eerste maanden wel, weet ook niet zo goed wat er is veranderd. Heeel blij met dat ding, was een goede koop in 2019!
Oh wat fijn jij niet meer! Heb hem zeker 10 menstruaties gebruikt nu, en helaas lekt hij nog steeds wat. Op mijn lichte dagen niet.
Maar ik ben er zeker heel blij mee, hij is zo fijn en zacht om in te brengen, zonder enige moeite! Echt super ja. Was het geld zeker waard.
Ik heb de kruidvat cup gekocht om te proberen en dacht, ik maak even een mini review so far. Ik heb maat B genomen want ik vond de cups erg klein. Maat B is, op het oog, even lang als mijn meluna medium. Het scheelt geloof ik 1 of 2 mm in werkelijkheid. De diameter is hetzelfde. De cup is ook best zacht qua flexibiliteit, vind ik zelf niet erg want daardoor krijg ik het vacuum makkelijk verbroken. Het “tuutje” aan de onderkant is ook heel zacht en flexibel, prikt 0,0 maar kun je zo ver ik zie, makkelijk afknippen. Ik vind m prettig!
Ik was jou nog een review update verschuldigd
Ik ben nog niet 100% enthousiast. De Divacup is inderdaad langer wat het zeker makkelijker maakt om de onderkant van de cup te bereiken en in te knijpen om het vacuum te verbreken. Ik was m nooit ‘kwijt’ wat ik met de Organicup soms wel had. Maar het steeltje van de Diva is echt zo flubberig, daar kan ik helemaal niks mee. Ik kan t niet eens vastpakken. Dus ik was nu echt helemaal aangewezen op de onderkant van de cup… En ik merkte toch vaak dat de Diva nog net iets te hoog zat om de onderkant vast te kunnen pakken (en te knijpen). Het was ook allemaal net iets te glibberig ofzo, dus mn vingers kregen geen grip. Dus wat doe je dan?? Tot ik een beetje probeerde te persen, toen kwam hij wel wat naar beneden, maar ik was er toch zeker telkens wel een paar minuten zoet mee en het was ook wat meer geklieder.
Ik had ook het idee dat ik hem een beetje voelde zitten, maar dat is gek want hij is eigenlijk niet groter of harder. Misschien verbeelde ik het me, of was het toch even wennen voor mijn lichaam.
Al met al weet ik dus nog niet wat mijn voorkeur heeft: de Organicup heeft een fijner steeltje voor het eerste ‘zetje’, maar die zat vaak zo hoog dat ik echt zo ver/lang aan t steeltje moest trekken om bij de onderkant te kunnen, dat kan niet goed zijn voor je binnenkant De Divacup bezorgde me wel wat zweetdruppels omdat ik er steeds net niet bij kon of te glibberig was, maar doordat ik er ook niet aan kon trekken, werd ik gedwongen mn bekkenbodemspieren te gebruiken wat natuurlijk veel beter is dan aan dat steeltje trekken terwijl het vacuum er nog op zit.
Ik geef de Divacup wel nog een kans, want volgens mij is hij voor mijn lichaam wel beter (niet trekken). Hopelijk word ik er handiger in.
Wauw, dankjewel voor de uitgebreide review! Ik ben bang dat dit 'm dan ook niet gaat worden. Een beetje aan dat steeltje trekken voelt nooit helemaal goed, maar als geen optie is vertrouw ik toch niet dat ik die cup er überhaupt kan verwisselen.
Ik ben nu toevallig precies ongesteld, dus afhankelijk van het aantal help-deze-gaat-er-nooit-meer-uit-schrikmomenten deze week ga ik toch maar weer in zo’n tabel alle lengtes en milliliters en weet ik wat vergelijken. Ik zag er één waar het steeltje zeg maar geïntegreerd in de cup zelf zit, misschien werkt die goed om het vacuum te verbreken
Haha die help-deze-gaat-er-nooit-meer-uit-schrikmomenten zijn herkenbaar 🥲 zweet op je rug en kramp in je hand
Laat het me graag weten als je een nieuwe gaat proberen, ben benieuwd
Ik kom hier even random melden dat ik de Lumma Unique (L) menstruatiedisc recent heb aangeschaft en voor het eerst gebruikt tijdens mijn vorige ongesteldheid. Is heel goed bevallen! Minder lekkage dan met de - toch best al wat verschillende - cups die ik gebruikt heb. En minder vaak verschonen naar mijn idee. Alsnog wel regelmatig op de eerste dag (ik ben sinds pil stoppen heftig ongesteld en ga binnenkort kijken voor de Mirena-spiraal) maar toch al een heel stuk ‘vrijer’ gevoel. Het grootste voordeel vind ik het makkelijkere inbrengen, je schuift hem gewoon erin en naar boven, hoppa, klaar. Hij gaat min of meer vanzelf goed zitten als je het een paar keer probeert. Geen vacuüm nodig. Het eruit halen is bloederig, dat wel. Maar ik had dat zelf ook met cups, daar slaagde ik er ook zelden in om hem zonder geknoei over mijn handen eruit te krijgen. Dus voor mij persoonlijk weinig veranderd. Ik krijg de disc wel echt veel makkelijker te pakken dan de cups, ik kan er een stuk beter bij, dus het verschonen gaat hierdoor sneller.
Aanrader dus eventueel voor mensen voor wie de cup niet goed lijkt te werken (vacuüm, lekken). Is natuurlijk niet gezegd dat de disc dan de perfecte oplossing is, maar het is toch echt net een andere techniek. Ik ben er happy mee.
Edit: Oh nog een klein voordeel maar dit kan persoonlijk zijn, bij mij hebben cups soms tijdelijk een bloed(ijzer)geur na een dag dragen. Niks dramatisch maar duurt dan een dagje ofzo voor het eruit gelucht is. Bij de Lumma disc blijft deze geur helemaal niet hangen bij mij. Ik weet niet of dat met het systeem of type silliconen te maken heeft maar het is wel chill.
Mensen die de cup gebruiken in combinatie met een spiraal? Ik heb een koperspiraal en wil erg graag gebruik maken van de cup, maar wat is er waar van de verhalen dat je de spiraal naar beneden kunt trekken door het vacuum?
Ik heb dit idd van meerdere vriendinnen gehoord dat ze dit als advies van hun huisarts/gynaecoloog kregen. Om de cup niet met een spiraaltje te gebruiken. Ook ik kreeg dat advies van mijn huisarts (vooral de eerste maanden).
Ik ben op internet gaan zoeken en vond toen een artikel waarin stond dat tampon en cup gebruikers het eerste half jaar verhoogde kans hebben op spontane expulsie. Dus dat je m er perongelijk mee uitrekt of dat het invloed heeft. Ik wil daarom zelf de eerste drie menstruaties eigenlijk ook geen tampons en cup gebruiken, vind het toch maar eng.
In theorie kan het wel gewoon als je goed het vacuüm verbreekt. Heb je een T-safe spiraal? Zij hebben ook een heel forum op hun website waar je eventueel dit kunt vragen.
Ja, dit heb ik dus ook! Gebruik hem nu voor de 4e dag. Moet contant naar de wc omdat ik het gevoel heb te moeten plassen. Als ik hem eenmaal uit heb pies ik mezelf helemaal leeg
Help me
Ik heb nu mijn VIERDE cup gekocht in 2 jaar en nog steeds lek ik door. Tot nu toe is het bij elke cup weer raak. Wat doe ik toch verkeerd?? Dit moet aan mij liggen en niet meer aan de cups.
Ik doe hem in, draai hem een keer rond, haal mijn vinger er aan alle kanten langs en check of hij dus uitgeklapt is. En toch ieeeedere keer gewoon zo veel bloed er naast. Hebben jullie nog tips? Ik wil dit zo graag laten werken… Ik wil gewoon iets waar ik lekker mee kan zwemmen en naar het strand mee kan gaan en dat durf ik met die cup dus alsnog niet nu.
Komt er wel ook bloed in de cup? Of heb je het idee dat alles er langs loopt?