Ik ben dit ook van plan. Heb je inmiddels al ervaringen om te delen?
Ja tampons gebruik ik wel gewoon al weer, maar moet zeggen dat die ook nog niet echt lekker zitten⊠Ben wel bij de bekkenfysio geweest en die gaf aan dat het nog niet zo is zoals het hoort daar beneden en dat dat nog wel even kon duren, dus misschien nog even afwachten voor ik iets nieuws aanschaf⊠Vind alleen die tampons helemaal niks vergeleken met de cup
Sorry voor de late reactie, hab je berichtje over het hoofd gezien. Ik heb de cup nog niet aangeschaft! Ik heb nu mijn menstruatie dus ik ga er volgende maand eens mee beginnen
Herkenbaar! Ik ben sowieso pas na mijn bevalling(en) de cup gaan gebruiken en je moet dan âmaat Lâ nemen. Maar ik voelde het steeltje steeds zo goed zitten. Uiteindelijk het steeltje afgeknipt, maar alsnog voelde ik de cup zitten.
Ik heb toen een Meluna shorty gekocht en die is perfect! Blijkbaar heb ik een baarmoederverzakking, lage baarmoedermond of verkorte vagina haha. Omdat de cup zo klein is moet ik em de eerste dag wel vaker dan 1x per 12 uur legen, maar alsnog beter den elke 2 uur een tampon of maandverband vervangen!
Ja precies, ik dacht ook dat ik juist een grotere cup zou moeten, alleen er lijkt nu minder ruimte te zijn dan eerst⊠Ik heb dezelfde nu besteld, ga eens kijken of dat beter past, bedankt voor de tip!
Ik heb vanochtend de Organicup (maat B, want bevallen) voor het eerst ingebracht. Was even zoeken, vond het vooral lastig om hem gevouwen te houden en dan in te doen. Maar opeens had ik m en hij lijkt goed op zân plek te zitten.
Ik heb meteen daarna de weekboodschappen gedaan, dus wel een uur in de winkel gelopen. Voor de zekerheid met ook een maandverbandje in, maar niets gelekt. Misschien TMI maar ik voel af en toe wel iets âgutsenâ lijkt het, dan ben ik steeds bang te lekken, maar dat wordt blijkbaar toch opgevangen? Met een tampon voel je dat niet natuurlijk.
Dat gevoel herken ik wel. Dan ga ik altijd naar de wc omdat ik bang ben door te lekken, maar dan is er niks aan de hand gelukkig.
Ja ik ben ook al een paar keer gelopen maar inderdaad niks aan de hand. Nou ja dat is even wennen dan misschien.
In de handleiding van mijn menstruatiecup staat dat je hem maximaal 12 uur in mag houden. Als je hem uit doet en schoonmaakt, kan je hem daarna wel weer direct 12 uur dragen? Of moet je ook even periodes zonder gaan?
Ik heb een extreme angst voor TSS en vind alles eng op dit gebied
De twee (!!) keer dat mensen TSS kregen met cups droegen ze het véél langer dan 12 uur, meer richting een week. Als je je gewoon aan de grens van 12 uur houdt, is er echt niets aan de hand. Je kan na het schoonmaken de cup er meteen weer in doen, het gaat er alleen om dat je hem elke max. 12 uur schoonmaakt.
Dit stelt me echt gerust, dankjewel!
Verder ben ik trouwens helemaal blij met mijn cup, het werkt zo fijn! En ik vind het ergens wel fascinerend om te zien hoeveel er in zit bij het verschonen
Ik heb momenteel de Organicup (maat A) maar ik heb altijd best moeite om hem eruit te krijgen. Hij zit vaak heel hoog en ik kan er dan bijna niet bij. Ik moet echt persen en even aan het steeltje trekken om er ĂŒberhaupt bij te kunnen om het vacuĂŒm te verbreken. Sochtends als ik net uit bed kom dat kan ik er sowieso niet bij
Nu zit ik te denken aan een langere cup (maar niet breder) en ik overweeg de Divacup (maat 1). Heeft iemand ervaring met deze cup (of zelfs met beide)? Ik twijfel een beetje of hij niet een te dikke rand heeft (lastiger inbrengen) en dat het een hol steeltje zou hebben (minder makkelijk schoonmaken).
Even @Vaslav @Unicornz @WhereTheLightIs in cc want is las bij jullie een vergelijkbaar âprobleemâ.
Oh hee wat âfijnâ/âgrappigâ om te lezen dat jij hetzelfde probleem hebt!
Ik overwoog inderdaad net als jij om een andere, langere cup te kopen en ben voor de MeLuna sport XL gegaan (die is ook harder, dus dat leek me makkelijker met uit laten klappen). Ik moet zeggen dat ik hem pas 1 keer gebruik hebt en het uitklappen me achteraf toch weer niet gelukt bleek, maar doordat hij 1 cm langer is dan de Organicup ging het verwijderen in ieder geval wel veel makkelijker!
Oh en over het inbrengen: door de rand en hardheid ging het inbrengen inderdaad iets lastiger maar dat mag geen naam hebben, was alsnog prima te doen.
Ik heb geen ervaring met de diva, maar heb m even vergeleken met de yuuki large die ik heb. Diva is 47mm (ik kan alleen niet vinden of dat met steeltje is) yuuki is 57mm met steeltje. Ik heb de steel er bijna helemaal afgeknipt, nog geen problemen gehad met schoonmaken dus van t holle steeltje. Ik kom makkelijker met een vinger aan de onderkant van de cup, maar kom alsnog niet tot aan de rand met twee vingers. Ik moet er echt 1 vinger langs schuiven en m pletten tegen de vaginawand.
Dank je @Vaslav en @WhereTheLightIs Ik heb na lang wikken/wegen/lezen/vergelijken zojuist de Divacup besteld, ben benieuwd. Ik heb geen problemen met lekken of openklappen, dus wilde liever niet harder of breder gaan dan mijn huidige Organicup.
De Organicup A is 65mm met steeltje, 49mm zonder (en die gaat dus soms te ver naar boven)
De Divacup 1 is 67mm met steeltje, 57mm zonder
Ik hoop vooral dat ik minder aan het steeltje hoef te trekken om de onderkant van de cup binnen handbereik te krijgen.
Voor de liefhebber: dit kanaal heeft echt van heel veel cups vergelijkingsvideoâs. Vond het heel handig
Ik hoop niet dat ze met die nagels de cup in en uit doet. Lijkt me pijnlijk!
Ik heb ook lange acrylnagels en heb daar (gelukkig haha) nooit last van als ik mân cup in of uit doe
Ik volg je posts met spanning, ik heb dezelfde issue en gebruik op dit moment ook een Organicup. Ben benieuwd of de Divacup werkt voor jou!
Dat vind ik echt het stomme aan die dingen, je koopt er Ă©Ă©n omdat je minder afval wil (ik dan, tenminste) en vervolgens moet je er 3 kopen voordat je een goeie vind. Er is zo veel aanbod en een overdaad aan informatie en ik heb gewoon helemaal geen zin om me er in te verdiepen of onderdeel te zijn van de menstruatiecupcommunity. Ik wil gewoon een one size fits all cup (ja ik weet dat dat niet gaat)
Oooh dat is te doen gelukkig. Heb zelf korte nagels, dus kan me er weinig bij voorstellen.
Haha ik snap je helemaal Begin feb kan je een review verwachten
Ik heb de Organicup nu 1,5 jaar denk ik en op zich ging het wel ok, maar dus niet top. Maar ook niet slecht genoeg om een andere te kopen (en dus helemaal in te lezen etc). Alleen laatst scheurde het steeltje ineens bij het laatste bolletje (omdat ik dus zo vaak moet trekken aan dat steeltje) en toen dacht ik: nu is t klaar, ik moet een betere
Wat dat betreft zou lange nagels misschien juist een oplossing zijn voor mijn probleem haha @Falafel