Het grote menstruatiecuptopic

Haha you’re welcome!

1 like

Ik had dit ook heel erg, met een flexibelere cup was het over!

1 like

Dankje! Ik heb deze uit de DM. Heb jij nog een aanrader voor een cup?

Ik heb net mn eerste menstruatiecup gekocht en ik voel me echt weer 12, maar ik hoop wel dat dit bevalt want het scheelt een hoop gedoe!

Haha had ik ook in het begin! Het went snel hoor en wil echt niet anders meer, vind hem ZO handig. Maar ja het is wel echt ff wennen.

4 likes

Ik heb vandaag mijn eerste keer een menstruatiecup kunnen gebruiken. Het inbrengen ging supersoepel. Helaas voelde ik na 3 uur als alsof er iets aan de hand was down there. Dus ik ben verwijderd (ging iets minder soepel) en toen zat de cup al best vol. Volgens mij voelde ik juist dat er een kleine overstroming gaande was. Best balen, ik had gehoopt er veel langer mee rond te kunnen lopen.

Ok ik had al twee jaar een cup in mijn kast liggen (van de DM) maar durfde telkens niet.
Zojuist dan eindelijk geprobeerd maar hij klapte niet uit… Vond inbrengen best lastig, dat ding is groot joh :scream: Paar keer geprobeerd maar op een gegeven moment was het helemaal geïrriteerd dus maar gestopt.
Heb nu een maat M maar vraag me af of ik een maatje kleiner moet pakken. Ik heb geen kinderen. Vraag me af welke maat jullie hebben?

Het ligt aan het merk cup hoe groot een medium is, maar het klinkt alsof deze te groot voor je is.
Ik heb zelf een Saalt small nadat ik eerst een regular had geprobeerd. Daarvoor had ik een meluna medium.

Op deze site kan je een quiz doen voor een geschikte(re) cup en kijken bij de size chart naar de verschillende afmetingen. Heeft mij goed geholpen bij mijn zoektocht naar mijn tweede cup.

1 like

Thanks @Quinoa en @mores, ga inderdaad even kijken voor een kleinere. Ik zie dat organicup ook een mini variant heeft, misschien wel fijn om mee te beginnen en kijken hoe dat gaat. Het lijkt me wel ideaal in ieder geval!

Edit: ik heb nu de Meluna maat M zie ik. Die doorsnede valt inderdaad best mee. Misschien ook wel een kwestie van oefenen dan toch? Ga er nog even over nadenken.
Die website is in ieder geval heel handig, thanks @Quinoa

Wat ook kan helpen is een andere vouwmethode, ik heb dezelfde cup en maat en struggelde ook met het inbrengen, maar na verschillende vouwmanieren te oefenen heb ik er nu geen problemen mee en gaat het vlotjes

2 likes

Ik heb de punchdown nog een keer bekeken en zojuist nog een keer geprobeerd. Was nu ook wat meer ontspannen aangezien ik hem tot nog toe iedere keer wel gewoon eruit heb gekregen (dat was namelijk mijn grootste angst :crazy_face:)
En volgens mij zit die nu goed! Ik hoorde ook een plop, voel geen kreukels meer met mijn vingers en voel hem nu ook niet meer zitten. Kan ik nu chill gaan slapen en zien we morgenvroeg wel hoe het eruit halen gaat :grimacing:

Hij zat dus toch niet goed, haha helaas. Maar merk wel dat ik er al makkelijker in word met inbrengen en uithalen dus ga gewoon lekker even door ermee. Uithalen zonder knoeien gaat trouwens verrassend goed :raised_hands:t2:
Zal over paar cyclussen nog eens een update plaatsen!

2 likes

Aah goed dat je het nog eens geprobeerd hebt! Volgens mij is het bij veel mensen in het begin moeilijk die cup er in te krijgen, ik dacht ook echt ‘moet dit erin??’. Maar ontspannen is heel belangrijk (echt even diep ademhalen en dan uitademen) en idd een vouwmanier vinden die voor je werkt :slight_smile:

4 likes

Ja denk ik ook! Het duurde bij mij ook even voor het lukte en ik mn spieren genoeg kon ontspannen. Maar nu, omdat ik weet dat het goed komt en goed gaat zitten, kunnen die spieren heel makkelijk ontspannen en kan ik ‘m eigenlijk altijd makkelijk even verschonen. snap dus dat het tijd nodig heeft!

1 like

Ik durf niet :see_no_evil:. Shit ik voel me echt net 12.

1 like

Zit ie diep genoeg? Ik voel de mijne als ik m te laag in heb.

Hebben jullie ook wel eens dat als je hem 12 uur draagt er een bepaalde geur aan komt te zitten? Krijg het er nauwelijks uit :unamused:

Ook niet na uitkoken?

Niet echt. Laat het even een nachtje in natuur azijn staan.

Uitkoken met baking soda kan ook helpen. Ik heb ook last van die geur, heel vervelend! Maar uitkoken met baking soda helpt bij mij wel. Gewoon wat in het water doen.

1 like