Sowieso duurt het meestal een paar keer voor het makkelijker gaat en je een goede methode gevonden hebt misschien was hij niet genoeg uitgeklapt? Nadat ik hem heb ingebracht check ik dat altijd even door er wat aan te âdraaienâ zodat ik weet dat hij goed zit. Ik draag wel nog altijd een inlegkruisje omdat er soms nog wat bloed kan ontsnappen ofzo, maar nooit echt veel.
Aah dat draaien morgen maar even doen dan. Wordt vervolgd⊠hahah
Ik eenk van wel, maar hou het niet echt in de gaten. Die acties leken me ook aantrekkelijk maar met mân eerste doe ik nu al een aantal jaar dus tenzij je die andere aan iemand anders geeft zou ik denken dat je er niet direct 2 nodig hebt (tenzij als backup voor over een paar jaar)
Je kan toch 10 jaar met zoân ding doen? Lijkt me niet nodig
Update over de nixit, heb hem nu bijna een jaar.
Super! Heb al een hele tijd niets anders gebruikt, gaat perfect. Was dus een goede aankoop
Vind het vooral fijn dat het eruit halen veel makkelijker gaat dan bij andere cups omdat ie niet vacuĂŒm trekt.
He leuk een update! Ik heb ben nu zoân 5 maanden denk ik. Ben heel tevreden over het inbrengen en uithalen en dat hij geen zeer doet tijdens het dragen. Al mân cups deden namelijk zeer.
Wat ik wel een nadeel vind is dat hij altijd iets doorlekt dus ik hem altijd in combinatie met een inlegkruisje moet dragen. Oh en het uithalen is iets kliederiger dan een cup. Maar alsnog heel tevreden! Hij krijgt zeker een 8.
Dit heb ik ook nog steeds! (Sorry voor de dubbelpost)
Ik ben de menstruatie cup aan het uitproberen. Ik voel hem soms we heel licht nog zitten. Maar kan ook het stokje zijn (misschien iets inkorten)
Je kan hem ook binnenstebuiten dragen, dan is hij wat kleiner en zit het steeltje aan de binnenkant.
Wow, was even vergeten dat ik hier een account had en een cup topic bestond!
Ik heb hem nu ingekort en ben om!
Hebben jullie ervaring met het gebruik van een cup en het hebben van een spiraaltje? Ik dacht zelf altijd dat het gewoon kon, maar een vriendin had laatst advies gekregen bij het zetten van haar spiraaltje dat het gevaarlijk zou zijn omdat je met het vacuĂŒm het spiraaltje zou kunnen verschuiven. Ik wil in de toekomst misschien wel een spiraaltje, maar als dat betekent dat ik geen cups meer kan gebruiken vind ik dat heel jammer.
Mijn gyn zei dat het kon zolang je het vacuĂŒm eerst verbreekt voor je gaat trekken.
Ik heb de organicup sinds juni en ik wil echt nooit meer iets anders! Zo chill dat je 'm lang kunt inhouden (op âzware dagenâ kan ik hem alsnog ongeveer vijf uur inhouden) en dat ik nooit meer hoef te denken aan tampons meenemen als ik ergens naartoe ga. En het is veel milieuvriendelijker natuurlijk. Hij lekt ook helemaal niet door. Het is soms wel ingewikkeld als er geen wasbak is in een toilet, maar dan maak ik hem schoon met wc-papier.
Ik nam dan vaak een flesje water mee (bijv op mijn werk), wellicht ook nog een tip
Als het goed zit, dan zit het goed. De maten zijn meer een richtlijn eigenlijk.
Klopt het dat ik wat krampen krijg nadat hij erin is? Is nu de 2e cyclus dat ik het gebruik
Als het niet heel pijnlijk is denk ik dat de cup zich nu vacuum zuigt. Dat heb ik het eerste halfuur ook een beetje.
Het is niet heel pijnlijk, wel wat ongemakkelijk. Voelt alsof je ongesteld moet worden zeg maar. Ik heb het nu al een aantal uren in maar de pijn blijft, heb hem eruit en de pijn is direct weg.
Misschien beetje tmi maar ik krijg altijd erge krampen als ik mân cup in heb en moet poepen. Blijkbaar liggen mijn endeldarm en baarmoeder vlak tegen elkaar aan ofzo. Kan echt erge krampen veroorzaken. Misschien heb jij hier ook last van?
Oh dat zou het kunnen zijn! Ik heb hem eruit gehaald en ging daarna poepen. Thanks!