Dat pijnlijke ga je denk ik sowieso niet hebben aangezien deze vorm veel vriendelijker is. En hij werkt natuurlijk voor iedereen anders! Ik vind hem het geld wel waard zelf.
Ja he? Zo dacht ik er ook over qua vorm en pijn. Dank je, misschien toch een keertje aanschaffen! Want ook al lek ik door, ik gebruik mijn menstruatiecup wel want ik vind het echt een fantastisch concept
Ik heb wat hulp nodig geloof ik
Ik heb een paar jaar geleden voor het eerst een menstruatiecup gebruikt. Gebruik ging prima, maar ik kon er met geen mogelijkheid bij. Zelfs met mân volledige middelvinger raakte ik âm niet. Heb toen met spieroefeningen de cup iets omlaag gekregen en de hulp van iemand anders (met langere vingers) ingeroepen. Nu zijn mân menstruatieklachten de laatste tijd heel erg toegenomen en heb ik een cup voor lange vrouwen gekocht met zowel een lange cup als stam. En nog steeds lukt het me niet? Hij zit ver achter mân schaambeen denk ik. Heeft iemand enig idee wat er mis kan gaan? Heb gek genoeg sterke spieren maar de cup raakt nooit laag genoeg om Ăźberhaupt de stam te pakken. Ben maar 1.81 trouwens. Mân spieren zijn na een uur proberen zo vermoeid dat ik hem zelf niet kan verwijderen
Neem aan dat je hem gewoon op ânormaleâ hoogte inbrengt? Klapt hij goed open? Als hij niet goed vacuĂźm zit, kan hij weleens gaan bewegen. Als je sterke spieren hebt, heb je ook een stevige cup nodig dus misschien ligt het daar aan?
Helpt het als je door je hurken gaat zitten? Bij mij komt ie dan lager. En âduwenâ /spieren daar aanspannen
Ja ik breng hem op normale hoogte in en klapt gewoon open, heb geen lekkage oid. Hij lijkt wel meer omhoog te gaan op het moment dat ik gewoon beweeg. Heb expres een stuggere cup gekozen maar het mag nog niet baten haha
@Artemis hurken helpt helaas niet, krijg hem wel een stukje lager maar kan er nog niet bij. Het lijkt echt alsof hij achter mân bot blijft steken vreemd genoeg
Bedankt voor de hulp allebei!
Edit: ben nu aan het googelen en een aantal anderen beschrijven dezelfde klachten. Een van de vrouwen moest de cup door haar dokter later verwijderen en de dokter vertelde dat het door de stand van haar baarmoeder zou kunnen zijn. Vermoed dus dat dat een van de opties is en dat de cup voor mij gewoon niet praktisch is helaas
Geen tips voor je, maar hier iemand die er DE HELE DAG mee bezig is geweest om em eruit te krijgen en ik wil even zeggen, je bent niet alleen .
Maar ik had weer iets anders.
Haha ja echt super frustrerend hè! Ongelofelijk
Wat was er bij jou aan de hand?
Ik span automatisch aan als ik alleen al aan dat ding denk dus ik kreeg mijn vingers er geen eens tussen. Uiteindelijk met heel veel persen en trekken kreeg ik em eruit. Maar ik was om 8 uur vanochtend begonnen met hem eruit halen en het lukte rond 4 uur. Ik zat er toevallig in wjekw over te klagen, haha. Zat me ook al af te vragen of er niet een soort tangetje bestaat. Lijkt me bij jou al helemaal handig.
Jee, dat klinkt echt verschrikkelijk! Dat is het stomme ook hè, als het niet direct lukt wordt het alleen maar lastiger omdat alles op een gegeven moment aangespannen is en pijn doet. En het is juist zoân ideale uitvinding Zoân tang klinkt geweldig inderdaad, misschien iets om patent op te vragen haha
Zijn er meiden hier die ervaring hebben met het zwemmen met een menstruatiecup? Op google staan een aantal dingen dat je het wel uit moet doen na het zwemmen omdat er soms water kan inlopen? Is die âsomsâ eigenlijk een soort ânooitâ of komt er bij jullie wel regelmatig water in?
Ik heb ermee gezwommen en heb geen problemen ervaren.
Ik zwem er geregeld mee en heb inderdaad wel eens gehad dat er wat water in zat!
Is het nog gelukt? Ik ben de mijne een nieuwe poging aan het gevenâŚ
Alleen lukt het me niet dus ik moet weer even moed verzamelen. Alles voelt nu beurs Hoe gaat het bij jou? Knap dat je dat zo snel weet opnieuw hebt geprobeerd, helemaal nadat je er gewoon een halve dag mee bezig bent geweest!
Ik ben nu ongesteld en gebruik een cup. Gisteren deed het alleen zoveel pijn. Gisterochtend heb ik seks gehad (uiteraard zonder cup) en penetratie was echt niet mogelijk. Mân vagina voelt een beetje beurs en geĂŻrriteerd aan. Het is net alsof het vacuĂźm te heftig is. Bij het verwijderen was het ook lastig om het vacuĂźm te doorbreken en dat gevoel was echt heel naar en pijnlijk. Herkent iemand dit?
Ik denk dat ik vandaag op mân laatste dag zit en ik ga maar gewoon weer voor een inlegkruisje/maandverband. Ik vermoed dat mân cup te stevig is en ik denk eraan om een zachtere te bestellen. Zou dat helpen?
Ja! Had ik de eerste keer last van toen ik 'm gebruikte. Idd een soort beurs-achtig gevoel rondom de baarmoedermond. De tweede keer dat ik hem heb gebruikt, heb ik het niet gehad. Ik heb de tweede keer wel bewuster geprobeerd om zo goed mogelijk het vacuĂźm te te verbreken.
Ik was vergeten hierop te reageren⌠Dit was mân tweede met de cup, maar misschien moet ik inderdaad maar bewuster het vacuĂźm doorbreken. Ik las ook ergens anders dat sommigen een cup wat vervelender vinden aan het einde van hun menstruatie omdat het inbrengen wat moeilijker gaat doordat je vagina niet meer zo vochtig/glad is en het verwijderen gaat dan soms ook wat lastiger. Ik ga het de volgende keer gewoon weer proberen.
Ik heb een cup (de kleine variant van mijn type) die normaal prima past en vacuĂźm zit. Geen problemen, alleen in het begin wat geklungeld. Maar nu, ruim een jaar later, past ie soms niet aan het begin van de menstruatie. Alsof mijn baarmoedermond zo laag zit, dat ie gewoon niet past. Herkent iemand dit? Zou dit Ăźberhaupt kunnen?
Een nieuwe cup (zag ik via twitter van Sanneke volgens mij).
Vind het bijna jammer dat ik geen nieuwe nodig heb haha!